Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag hittade precis Schecters hemsida. Schecter Ă€r för mig tidigare okĂ€nt (jag Ă€r inte gitarrist! 😉 ). Det jag undrar Ă€r om det Ă€r bra gitarrer? De verkar ju hyfsat billiga.

Jag har en ĂŒberbillig Fender Squier som brusar vĂ€rre Ă€n en treo vilket inte Ă€r speciellt kul nĂ€r man ska spela in.

Jag Àr alltsÄ ute efter en ny (billig) elgitarr och Schecter föll mig i smaken bÄde estetiskt (speciellt Damien-modellen!) och prismÀssigt.

Vilka Àr det som sÀljer Schecter i Sverige?

Åsikter och synpunkter?

Annons
Postat (redigerat)

Jag har en Schecter Tempest Custom och jag Àr vÀldigt nöjd över den. KÀnns gedigen, bra krÀm i mickarna, mÄnga ljudmöjligheter dÄ det Àven finns en coilsplit pÄ den som splittar mickarna till single coils.. Les Paul men ÀndÄ inte...

116300.jpg

Hals och kropp Àr i ett stycke. Ja jag vet inte mer man kan skriva om det. Jag Àr nöjd iallafall.

Hur det Àr med den modellen du funderar pÄ, har jag ingen aning om.

😉

Edit: Schecter Tempest Custom kostar runt 8000:- men jag köpte den lite billigare beggat...

Edit2: PĂ„ Damien sitter det visst EMG mickar ser jag nu... PÅ min Tempest sitter det Duncan Design.

--------

Redigerat av Grahn
Postat

Tack, Grahn! 😆

Vad Àr skillnaden mellan Duncan- och EMG-mickarna? Vad jag förstÄr sÄ sitter det EMG HZ-mickar (som Àr passiva?) pÄ Damien-modellen?

Postat

jag har testat 007 eliten och damien 7an, vÀldigt trevliga gitarrer.

emg hz Àr passiva mikrofoner och skall inte pÄ nÄgot sÀtt jÀmnföras med ett par riktiga emg's

seymor duncan designed Àr seymours billigaste skitmickar som inte ens Àr pÄ samma planet som ett par riktiga seymour duncan.

MÄnga ogillar schecter för att deras halsar Àr ganska bredda, men jag ahr dÄ ignet problem med det, Àr du ute efter en gitarrrunk-shred gitarr sÄ kanske inte schecter Àr vad du skall ha.

Postat (redigerat)
MÄnga ogillar schecter för att deras halsar Àr ganska bredda, men jag ahr dÄ ignet problem med det, Àr du ute efter en gitarrrunk-shred gitarr sÄ kanske inte schecter Àr vad du skall ha.

DĂ„ ska det nog funka för mig. Jag har tĂ€nkt anvĂ€nda den till komp, mestadels. đŸ˜Č

NÀr det gÀller mickarna... Hellraiser C-1 FR har "riktiga" aktiva EMG. Det kanske Àr idé att satsa pÄ en gura med ordentliga mickar frÄn början?

Redigerat av BaldByChoice
Postat

Tja bah!

Jag har tvÄ!

En Black Jack 007 med Àkta Duncan pÄ samt en 5-strÀngad Celloblaster.

BÀgge ger mig precis vad jag behöver i ljudvÀg.

Schecter har en bred kundkrets inom amerikansk metal och Àr definitivt ett mÀrke att lita pÄ.

Gedigna byggen och mycket för pengarna.

GlÀdjer mig att du hittade lÀnken till dom!

Take care!

/Crunchman'

Postat (redigerat)

@Cruncher

Du som erfaren Schecter-spelare, tror du jag klarar mig med en Damien 6 med Floyd Rose till att börja med? Jag har för tillfÀllet en Squier som inte Àr speciellt kul, den brusr som f-n. Hur pass brusfria Àr EMGs passiva mickar?

Redigerat av BaldByChoice
Postat (redigerat)
...duncan designed Àr seymours billigaste skitmickar som inte ens Àr pÄ samma planet som ett par riktiga seymour duncan.

Nja, vettefan om jag hĂ„ller med om att Duncan Design skulle vara skitmickar. Nog finns det sĂ€mre... men visst finns det bĂ€ttre oxĂ„. 🙂

Det sitter HB-102 pÄ min och jag tycker det Àr nog med krÀm sÄ det rÀcker... för att vara passiva mickar alltsÄ.

😉

------------

Redigerat av Grahn
Postat

Slulle nog sÀga sÄ hÀr i stÀllet ang micar.

Det beror helt pÄ vad du vill ha dom till.

Det finns inget instrument som gÄr att anvÀnda till allt med undantag för en Strata dÄ men...

Man kan sÀga sÄ hÀr.

Duncan ger dig mer crunch. Mer skitigt ljud vilket mÄnga föredrar dÄ det ger karaktÀr.

EMG Àr det mer bett i. KÀnns som en snabbar mic. Bra till aggresiv metal men hade inte anvÀnt den till jazz.

Ska det liras snabbt sÄ hade jag gÄtt pÄ EMG.

Ska det liras rock eller Meshuggha, Duncans!

Jag siktar sjÀlv pÄ en Damien sjua framöver med EMG.

Vet inte hur Schecter har det med FloydRose men jag kan bara tÀnka mig att det Àr med det som med allt annat de har. Bra prylar som funkar!

Hoppas du fÄr tag i vad du söker!!!

Take care!!!

/Crunchman'

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.