Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tja alla gubbs/babes

Köpte idag IK mutimedia Miroslav och Ampeg Svx och en iLok

plus lite annat skit. Nu undrar jag hur jag skall överföra licenserna från IK's usbnycklar (som jag fick med) till iLoken. Kollade på iloks sida men där finns det (som jag fattade det som) bara hur man överför från en iLok till en annan iLok. Nu jag fummlar i mörker här å känner mig rätt korkad. Hur lägger man över sina licenser på en å samma iLok från andra usb-nycklar? 🙂 Tacksam för svar!

Mvh// Kill 😉

Annons
  • 4 veckor senare...
Postat (redigerat)

Kan fortsätta lite på denna tråd med en fråga.

Vart kan man billigast hitta en iLok key? Har precis köpt Waves Native bundel V5 och måste ju därför skaffa en jädrans iLok key. Blir ju bara dyrare, men såklart mer säkert mot all piratkopiering.

Har kollat lite på nätet precis. Är det verkligen 500 spänn som gäller för en liten usbnyckel? 🙂

Redigerat av Exil
Postat

Mm jag hittade också på thomann, men jag ska förbi 4sound i morgon så jag får väl lägga ut en 500:ing 🙂 Jag som tyckte jag kom rätt billigt undan med mitt pluggköp, men inte nu längre.

Postat

Se det på den ljusa sidan. Du kan ju lägga alla dina licenser på den nyckeln. Bara att sätta fast på nyckelknippan så har du alltid den med dig om du kommer till en annan dator.

Postat
Se det på den ljusa sidan. Du kan ju lägga alla dina licenser på den nyckeln. Bara att sätta fast på nyckelknippan så har du alltid den med dig om du kommer till en annan dator.

Helt sant, det finns många fördelar med det. Men vore det inte smidigast om man kunde använda sin Cubase nyckel eller Logic nyckel? Så slipper man köpa in en extra nyckel. Men men de är väl ute efter att tjäna pengar. Men jag tror nog att jag kommer vara nöjd sen när jag har installerat allt 🙂

Någon som föresten vet hur lång tid det brukar ta för waves att skicka ett paket? Börjar bli lite osäker på om jag ska ladda ner Native power pack eller om det skickas som paket. För jag fick ingen fraktavgift. Men jag har bara fått länkar till att ladda ned de nya pluggarna i V5. Grundpluggarna i bundeln har jag bara fått serienummer till, så antagligen borde det skickas som ett packet posten. Men som sagt ingen fraktavgift behövde jag betala. Äsch får väl dra iväg ett mail till supporten och dubbelkolla.

Postat
Men va fan?? Kan man inte köpa Renaissance Vox lös? Måste man köpa en bundle?

Fan va värdelöst isf 😄

Hmm skumt, såg det själv precis. Man kan ju köpa de flesta pluggarna lösa men tydligen inte den :S

Postat

Köpte just Native Bundle v5. För 200 USD $

Men det har varit ett jävla meckande med authorize-skiten.

Alla pluggar krashade i valideringen. Fick ladda ner en massa annat skit och uppdatera hit å dit. Nu funkar inget alls.

Verkar vara bra jävla omständigt med hela skiten. Och sånt gör mig pissförbannad. KUL, nu har dom dragit en massa pengar från kontot och jag sitter med skiten, gjort det det nu i 2 timmar och får det fortfarande inte att funka! 😄

Postat
Köpte just Native Bundle v5. För 200 USD $

Men det har varit ett jävla meckande med authorize-skiten.

Alla pluggar krashade i valideringen. Fick ladda ner en massa annat skit och uppdatera hit å dit. Nu funkar inget alls.

Verkar vara bra jävla omständigt med hela skiten. Och sånt gör mig pissförbannad. KUL, nu har dom dragit en massa pengar från kontot och jag sitter med skiten, gjort det det nu i 2 timmar och får det fortfarande inte att funka! 😎

Hmm okej så du fick ladda hem hela ditt paket? Är det så med alla bundels eller skickas några som paket?

Men vilken är Native bundel som du köpte? Kollade precis under vilka bundels som finns och det var ingen som hette så?

Postat

Ah, sorry. Glömde skriva med hela. 😉 Jo det är Musicans Bundle 2

http://www.waves.com/content.asp?id=1472

Jag tror du kan ladda ner det oxå. Skapa en användarkonto på waves sida om du inte redan har gjort det. Och regga ditt serienummer så kanske du kan ladda ner det sen. Se bara till att din iLok har senaste firmwaren när du väl får den.

För mig bara strular det. Får inget att fungera. Måste ha hänt nåt vid registreringen. Det står på mitt konto att jag har Musicans Bundle 2 men när jag ska hämta responskoden så säger det att jag inte har nån Bundle. Fast om jag kollar mitt konto så ligger det där en responskod. Och klistrar jag in det så säger det att det är fel kod. KOKAR I MIG!!! 🙂

Fan, jag som trodde jag skulle få leka lite med pluggarna nu söndag kväll. Och jag som jobbar borta under veckorna. Blir inget förrän på tors kväll. Och då bör jag ha fått svar från waves förhoppningsvis. Mailade dom förut!

Postat
Ah, sorry. Glömde skriva med hela. 😉 Jo det är Musicans Bundle 2

http://www.waves.com/content.asp?id=1472

Jag tror du kan ladda ner det oxå. Skapa en användarkonto på waves sida om du inte redan har gjort det. Och regga ditt serienummer så kanske du kan ladda ner det sen. Se bara till att din iLok har senaste firmwaren när du väl får den.

För mig bara strular det. Får inget att fungera. Måste ha hänt nåt vid registreringen. Det står på mitt konto att jag har Musicans Bundle 2 men när jag ska hämta responskoden så säger det att jag inte har nån Bundle. Fast om jag kollar mitt konto så ligger det där en responskod. Och klistrar jag in det så säger det att det är fel kod. KOKAR I MIG!!! 🙂

Fan, jag som trodde jag skulle få leka lite med pluggarna nu söndag kväll. Och jag som jobbar borta under veckorna. Blir inget förrän på tors kväll. Och då bör jag ha fått svar från waves förhoppningsvis. Mailade dom förut!

Okej, jag kanske ska vänta med att registrera och ladda hem allt innan jag har skaffat min iLok key?

Jobbigt att ska ska krångla, får se hur det blir för mig sen.

Postat

Ja, men dom svarade skitfort. Fast det hjälpe inte. Nu svarade jag och gjorde screendumpar som visar felet. Så får vi se va dom säger. verkar som om min iLok har ändrat hårdvarunummer och därmed så blir responskoden fel. Det kanske hände när jag uppdaterade iLoken? Men det tycker man låter konstigt. Eftersom det var waves som ville uppdatera nyckeln. Å har det ändrat sig så tycker man att waves skulle varna om detta och även se till att det ska kunna gå att få en ny kod. Aja, får se vad dom svarar med.

Postat
Bara att sätta fast på nyckelknippan så har du alltid den med dig om du kommer till en annan dator.

Gör absolut inte så, Waves tillåter inte att licenserna flyttas mellan olika iLok-nycklar. De stöder heller inte funktionen där man kan betala för en backup på iLok licenser.

Så med andra ord, om iLok nyckeln går sönder så är din licens helt borta och även om den är påväg att gå sönder så kan du inte flytta licenserna själv utan nyckeln måste i såna fall skickas till Waves.

/Majken

Postat
Ja, men dom svarade skitfort. Fast det hjälpe inte. Nu svarade jag och gjorde screendumpar som visar felet. Så får vi se va dom säger. verkar som om min iLok har ändrat hårdvarunummer och därmed så blir responskoden fel. Det kanske hände när jag uppdaterade iLoken? Men det tycker man låter konstigt. Eftersom det var waves som ville uppdatera nyckeln. Å har det ändrat sig så tycker man att waves skulle varna om detta och även se till att det ska kunna gå att få en ny kod. Aja, får se vad dom svarar med.

Jobbigt läge. Hoppas jag klarar mig utan problem efter att jag köpt iLok nyckeln i morgon.

Postat

Jaha då var det min tur att ha problem då. Jag installerade Native Power Pack V5 och allt gick bra, jag lyckades med registreringen och hade inga problem. Men sen när jag jag in i Logic fans inte pluggarna där, jag gick in och kollade i plug ins mappen och allt stod rätt till. Alltså skulle det funka. Jag märkte dock att det låg kvar gammla waves pluggar från min demo som jag hade tidigare. Jag tog då bort allting och installerade om Native Power Pack V5, men då gick det itne att registrera eftersom jag redan hade använt min respons code. Antagligen ligger väl min license på iLok nyckeln, men när jag gå in på deras hemsida och försöker syncronisera med min nyckel så blir det error :S

Det jobbiga nu är att Logic laddar in waves pluggarna utan att fråga om registreringen, men pluggarna finns inte att tillgå inne i Logic även fast WaweShell-AU_5.0 Compnets-filen ligger i rätt mapp.

Postat

Jag har som tur är löst problemet efter kontakt med supporten. Men det var inte världens mest logiska installation kan jag säga. Men jag tror KillwithSkill har ett problem som är lite jobbigare att lösa. Så även jag lider med honom!

Postat

Tsss, fan vilket överhypat skräp! 😉

Nu fick dom "reseta" mitt konto. Gjorde en ominstallation och nu så funkar den så sk authorization. MEN nu så fuckar Logic upp Validationen. Reseta den med och gjorde en rescan på pluggarna och det crashar lik förbannat. ALLA andra pluggar går igenom klockrent, men inte waves. 😉 Löjligt. Nån som vet om det går att upphäva köpet?

Har nu mailat för 3e gången. Funkar det inte sen så kommer jag be dom upphäva köpet!

valcrash.png

Postat

Hmmm du verkar ha det jobbigt, tråkigt. När jag hade problem löstes det genom att jag raderade alla filer som har att gröa med waves och sedan installerade om allt. Jag fick denna instruktion från waves supporten.

1. Delete "Waves" folder located at: Your HD > Applications > Waves.

2. Press Command+F and make a search for "WaveShell".

Delete all of them except for the 'Waveshell - DAE' folder.

3. Delete "Waves Preferences" located at: Your HD > Users > Current user > Library >

Preferences > Waves Preferences.

4. Empty trash.

Download and install in the following order:

NPP V5, Doubler V5.0.4 and IRx V5.2.1.

Du har ju inte samma saker att installera, men för mig var det viktigt att installera i den ordningen. Annars blev det strul.

Du har säkert redan raderat allt inan du installerade allt. Men tänkte tipsa ifall du hade missat det.

Postat

Ja, jag håller på nu. Fick precis desamma mail som du. Så nu rockar det!

Lite B att det ska vara så struligt. men skit samma. Nu rullar det på. sen vete fan om jag köper nåt med från waves. Vill INTE sitta med support när det finns musik att göra 😳

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.