Jump to content
Annons

Bashunter lead!


Sjodahl

Recommended Posts

Heyya! Jag sitter här å meckar i FL och försöker få fram Basshunter lead,.. =) Humm, han använder 3 OSC va? 🙂 Har fått fram någon liknande ljud, som jag har laddat upp, länken finns längre ner.. Men men, jag får inte fram lika mjukt ljud som han har, tycker hans låter mycket softare 😛 Några förslag som jag kan göra för att få det låta bättre? 😎

LÄNK: http://www.yousendit.com/transfer.php?acti...3890FFE17C3A4DF

Hade gött gubbar!

Peace

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 64
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Heyya! Jag sitter här å meckar i FL och försöker få fram Basshunter lead,.. =) Humm, han använder 3 OSC va? :rolleyes: Har fått fram någon liknande ljud, som jag har laddat upp, länken finns längre ner.. Men men, jag får inte fram lika mjukt ljud som han har, tycker hans låter mycket softare 😕 Några förslag som jag kan göra för att få det låta bättre? 😄

LÄNK: http://www.yousendit.com/transfer.php?acti...3890FFE17C3A4DF

Hade gött gubbar!

Peace

Riktigt sjysst..

Försöker hänga på han också i hans "tutorial" också.

Men de går fan inte bra. Men jag är ju über nybörjare också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänk om jag skulle kunnat förstå hur någon skulle vilja låta som JAG KÄNNER EN BÅÅÅT... Lär er spela riktig musik och vet hut! Och dra upp byxorna! :->

Haha 😎

Du kanse inte har testat Zt3a+ dra ner ett demo av den vet jag. Basshunter använder den 😛... Rgc audio - Zt3a+

Link to comment
Dela på andra sajter

Du kan burka ljudet en aning kanske. 😎

Edit: vilket ljud har du använt så kanske jag kan jobba på det lite?

Har du msn eller nått? Så kan jag skicka det 😛 Hehe

Peace

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Tänk om jag skulle kunnat förstå hur någon skulle vilja låta som JAG KÄNNER EN BÅÅÅT... Lär er spela riktig musik och vet hut! Och dra upp byxorna! :->

Men nu var det ju ett leadljud som frågan gällde.

Vad fan har det med att "spela riktig musik" att göra?

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Men herregud, är det ingen som kan läsa smileys som inte är gula pluppar?

:-> = sarcastic smiley

Det vill säga, det var ett skämt. Nexustwins fattade i alla fall.

Nej, Nexustwins fattade inte.

Nexustwins tyckte bara att det var lite lustigt det där med byxorna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men herregud, är det ingen som kan läsa smileys som inte är gula pluppar?

:-> = sarcastic smiley

Det vill säga, det var ett skämt. Nexustwins fattade i alla fall.

Nej, Nexustwins fattade inte.

Nexustwins tyckte bara att det var lite lustigt det där med byxorna.

Mjo visst, jag fattade smileysen. men det kanske är bättre att skriva en : + S , : + / eller en : + )

(ta bort + tecken) 😄...

Ps. Byxorna var kul 😕

Redigerat av Nexustwins
Link to comment
Dela på andra sajter

Heyya! Jag sitter här å meckar i FL och försöker få fram Basshunter lead,.. =) Humm, han använder 3 OSC va? 😆 Har fått fram någon liknande ljud, som jag har laddat upp, länken finns längre ner.. Men men, jag får inte fram lika mjukt ljud som han har, tycker hans låter mycket softare 😉 Några förslag som jag kan göra för att få det låta bättre? 🙂

LÄNK: http://www.yousendit.com/transfer.php?acti...3890FFE17C3A4DF

Hade gött gubbar!

Peace

Jag tror att du har gjort om något av dessa presetsen på 3x oscen; Short 3, Dixie eller Jr bass? Men jag tvivlar starkt på att du uppnår Basshunters ljud genom att enbart använda 3xosc, 3xosc:en är bara en av många synthar han använder. Testa tex att köra en kombination av en eller två 3xosc och för att ta två exempel på bra gratissynthar, Triangle I och II 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Jag kom på mig själv i V-station för nån dag sen.. det var rätt likt det jag fick fram där

och har man inte råd me V-Station så kan man ju ladda ner PolyIblit

det är fasiken samma synth fast helt gratis. skillnaden mellan v-station och polyiblit är i princip bara att v-station har effektprocessorer vilket gör att presetsen låter fetare och man typ tror att den är bättre därför... men annars är det samma sak: 3 oscillatorer o en brusgenerator. oscillatorerna på v-station kan agera lfo och på polyiblit finns det 4 dedikerade lfo's så man slipper offra en osc där.

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha håller folk fortfarande på med "FL+Basshunter" drömmen. Kommer ihåg på IRC några veckor efter hans commerciella release och FL "tutorialen". Fyfan vad många det var som frågade efter FL hjälp hela tiden bara för Basshunter använde det och folk inbillade sig att man kunde bli radiostjärna på en dag. *URK!*

Men annars så har jag ett tips till dig. Layra (lägg ihop) flera synthar och testa för att få lite mera ljud på synthen.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Haha håller folk fortfarande på med "FL+Basshunter" drömmen. Kommer ihåg på IRC några veckor efter hans commerciella release och FL "tutorialen". Fyfan vad många det var som frågade efter FL hjälp hela tiden bara för Basshunter använde det och folk inbillade sig att man kunde bli radiostjärna på en dag. *URK!*

Men annars så har jag ett tips till dig. Layra (lägg ihop) flera synthar och testa för att få lite mera ljud på synthen.

** Off topic**Tyckte inte att han visade att man blev stjärna bara för att man använde fl, Tyckte mer att han visade att Fl-studio är fullt tillräckligt för att göra en bra låt. ** Off topic**

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 månader senare...
Haha håller folk fortfarande på med "FL+Basshunter" drömmen. Kommer ihåg på IRC några veckor efter hans commerciella release och FL "tutorialen". Fyfan vad många det var som frågade efter FL hjälp hela tiden bara för Basshunter använde det och folk inbillade sig att man kunde bli radiostjärna på en dag. *URK!*

Men annars så har jag ett tips till dig. Layra (lägg ihop) flera synthar och testa för att få lite mera ljud på synthen.

** Off topic**Tyckte inte att han visade att man blev stjärna bara för att man använde fl, Tyckte mer att han visade att Fl-studio är fullt tillräckligt för att göra en bra låt. ** Off topic**

Oj vilken gammal post, glömmde visst bort den.

Förstår inte vad du får mitt "påstående" ifrån i ditt svar. När säger jag att basshunter sa att man blir stjärna bara för man använder FL? :S

Och det jag säger var att en onödigt massa folk som inte har en aning om nånting musikaliskt laddade hem FL Studio och började kolla på ans tutorial som om den var nån sort bibel i hur man kunde bli radiostjärna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha håller folk fortfarande på med "FL+Basshunter" drömmen. Kommer ihåg på IRC några veckor efter hans commerciella release och FL "tutorialen". Fyfan vad många det var som frågade efter FL hjälp hela tiden bara för Basshunter använde det och folk inbillade sig att man kunde bli radiostjärna på en dag. *URK!*

Men annars så har jag ett tips till dig. Layra (lägg ihop) flera synthar och testa för att få lite mera ljud på synthen.

** Off topic**Tyckte inte att han visade att man blev stjärna bara för att man använde fl, Tyckte mer att han visade att Fl-studio är fullt tillräckligt för att göra en bra låt. ** Off topic**

Oj vilken gammal post, glömmde visst bort den.

Förstår inte vad du får mitt "påstående" ifrån i ditt svar. När säger jag att basshunter sa att man blir stjärna bara för man använder FL? :S

Och det jag säger var att en onödigt massa folk som inte har en aning om nånting musikaliskt laddade hem FL Studio och började kolla på ans tutorial som om den var nån sort bibel i hur man kunde bli radiostjärna.

Måste ha misstolkat dig där, 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Folk som suttit i Dance Ejay och inte skapat sin egen musik utan har förinspelade ljudstycken och tycker dom är kungar när dom pusslat ihop lite...

Det känns som det är sådanna människor som hoppar in i FL och leker med Basshunters tutorial för att kopiera den.

Men vad är vitsen?

Det kommer ju bara låta likadant ändå fast med ljudet lite hit och dit.

Man skapar ju ändå ingenting egenskapt.

Kan man likaväl sitta och göra Blinka lilla stjärna eller Super mario bros med lite extra effekter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Folk som suttit i Dance Ejay och inte skapat sin egen musik utan har förinspelade ljudstycken och tycker dom är kungar när dom pusslat ihop lite...

Det känns som det är sådanna människor som hoppar in i FL och leker med Basshunters tutorial för att kopiera den.

Men vad är vitsen?

Det kommer ju bara låta likadant ändå fast med ljudet lite hit och dit.

Man skapar ju ändå ingenting egenskapt.

Kan man likaväl sitta och göra Blinka lilla stjärna eller Super mario bros med lite extra effekter.

Är inte FL lite som Ejay om man jämför mot Reason ?..

Ta det inte fel, jag frågar bara 😉

Reason Rules ! 😆

Redigerat av Lexor
Link to comment
Dela på andra sajter

Är inte FL lite som Ejay om man jämför mot Reason ?..

Ta det inte fel, jag frågar bara 😉

Reason Rules ! 😆

Öhh...nej verkligen inte.

Kan man göra egna melodier i Ejay? Nej.

Kan man göra egna ljud i Ejay? Nej.

Kan man använda pluggar i Ejay? Nej.

Kan man eq:a / effekter i Ejay? Nej.

Kan man spela in sång i Ejay? Nej.

Stöder Ejay MIDI? Nej.

Vad är likheten?

Link to comment
Dela på andra sajter

Är inte FL lite som Ejay om man jämför mot Reason ?..

Ta det inte fel, jag frågar bara 😉

Reason Rules ! 😆

Öhh...nej verkligen inte.

Kan man göra egna melodier i Ejay? Nej.

Kan man göra egna ljud i Ejay? Nej.

Kan man använda pluggar i Ejay? Nej.

Kan man eq:a / effekter i Ejay? Nej.

Kan man spela in sång i Ejay? Nej.

Stöder Ejay MIDI? Nej.

Vad är likheten?

Vilken version snackar du om ??.. 🙂

Futures Ejay 7

Fully expandable music creation studio.

5000 royalty-free professional samples, loops and beats.

Four virtual instruments: sampler, multitracks drum machine, bass synth and poly ->>synth. Switch between simple and advanced mode as desired.

Non-destructive audio editing.

>>Many audio effects included: echo, chorus, reverb, compressor, distortion, and more...

>>An equalizer to fine tune your sound.

>>Sample studio: professional audio editor to create and modify your own sounds.

Volume and pan curves for each track give complete control in adjusting these settings.

>>Sample direct from CD or from any device connected to your soundcard.

Umlimited import and export of WAV files.

Redigerat av Lexor
Link to comment
Dela på andra sajter

Visst har e-jay blivit bättre, men det håller ändå inte för en proffesionell produktion.

Om man skulle ställa reason & Fl brevidvarandra skulle jag säga att de är lika bra. Kankse grundutbudet i Reason är bättre men som musikprogramvara är de inte stora skillnader på dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst har e-jay blivit bättre, men det håller ändå inte för en proffesionell produktion.

Om man skulle ställa reason & Fl brevidvarandra skulle jag säga att de är lika bra. Kankse grundutbudet i Reason är bättre men som musikprogramvara är de inte stora skillnader på dem.

Tack för svaret !! 😛

Har använt Fl nån gång i tiden, men nu ska ja testa skillnaden då.. 😉

Redigerat av Lexor
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...