Jump to content
Annons

Rats on Venus - Astronaut


Recommended Posts

En ball låt att svänga loss till...

ni får gärna säga vad ni tycker 😛

LÅTNAMN: Astronaut

ARTIST/GRUPP: Rats on Venus

GENRE: pop

LÅTLÄNGD: 3.10

KOMPOSITÖR: Allmut och Elton Tom

PRODUCENT:samma

EV. MEDVERKANDE: microkorg, zoom rt-323, zoom mrs-8

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 3,7 mb

STATUS: duger

Astronaut2.mp3

Redigerat av killen_med_skorna
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Urk, det här var inte bra. Allt är en enda gröt. Mixen saknar tyngd och låter helt platt. Trummorna låter bara stelt, inte koolt. Man hör ingenting av sången, och melodierna är inget att hurra för.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
  • 2 veckor senare...

Vad i helvete,väldigt "hjälpsamma" kommentarer. Om det inte är er genre så behöver ni väl inte kommentera?,ni ökar ju inte direkt den här killens kreativitet med sådana ord eller?. Men om jag ska ha något och anmärka på så är väl ljudkvaliten lite mindre bra,och ljudet kanske lite grötig men det går ju att ändra på :rolleyes: ha det bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad i helvete,väldigt "hjälpsamma" kommentarer. Om det inte är er genre så behöver ni väl inte kommentera?,ni ökar ju inte direkt den här killens kreativitet med sådana ord eller?. Men om jag ska ha något och anmärka på så är väl ljudkvaliten lite mindre bra,och ljudet kanske lite grötig men det går ju att ändra på 😳 ha det bra!

För det första är det här min genre. För det andra är vissa låtar helt enkelt för dåliga för att ens få hjälpsamma kommentarer. Jag börjar tröttna på folk som hela tiden kräver att man ska ge konstruktiv kritik på låtar som helt enkelt måste göras om från grunden; komponeras om, mixas om och produceras om.

Vad skulle du säga till grannen som har byggt ett hus som är snett, halvt ihoprasat och knallrosa med gröna prickar på och som dessutom har hopplös planering och inga fönster? "Ja, kära granne, jag tror att du kanske skulle välja en annan färg på fasaden."?

Förövrigt behöver man inte hoppa över låtar som inte tillhör det man själv lyssnar på. Men nu råkar det här vara min stil, så jag påstår att jag vet vad jag pratar om.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena.

Egentligen är inte det här min genre..Men lägg lite room reverb på virveln,inte så mycket häng,,bara större ljud - flytta ned den i källaren så att säga,kaggen låter hyfsat i mina monitorer,dra ned lite på cymbalerna..röst prylen skulle låta bättre med riktig sång,tror jag..Trummorna i mitten,och slutet känns lite enerverande..men det skall kanske vara så här i den här typen av musik..

Any way - keep up the goodwork..

MVH

Harmonica mike

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...