Jump to content
Annons

Is this reality?


Recommended Posts

Har haft länken uppe tidigare. Tog mig friheten att ändra i rubriken eftersom många inte har hört låten förut. Jag vet inte om det är fult gjort?

* LÅTNAMN: Reality

* ARTIST/GRUPP: Tokai

* GENRE: Pop

* LÅTLÄNGD: 5.16

* KOMPOSITÖR: Jag dvs Tokai, dvs Staffan Widmark

* PRODUCENT: dito

* EV. MEDVERKANDE: dito

* INSPELNINGSÅR: 2005

* FORMAT: mp3

* STORLEK: 9.64 mb

* STATUS: Finns alltid nåt att fixa.

(

* LÅTLÄNK:

Lite omgjort se längre ned.

Den gamla versionen:

staffanwidmark.com

Redigerat av Tokai
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Introt ger mig lite hawai-känslor... vilket inte resten av låten gör, tycker introt skall spegla låten.

Gillar soundet och din röst men det är lite sura toner här och var, speciellt på de låga, och det kommer från mig :rolleyes:.

Outrot blir lite långt, jag skulle ha stoppat rätt så fort efter 4.14.

Stråkarna är snygga när de kommer in.

Den är lite sorglig men det är väl meningen, texten går bra ihop med stämningen i melodin.

Link to comment
Dela på andra sajter

maxmaxmax (oregistrerad)

Lyssnar medan jag skriver.

Skönt gung och släp i kompet. Och första versen är guld . Men sticket med orgeln går bort. Tycker du lyckades mycket bättre med harmisarna i versen, känns fräschare. När du sjunger ordet reality och inte vill låta svengelsk, tänk sista vokalen som ett y. 😉 Solot är grymt! Och sedan vers igen. finfint. Tycker inte den är för lång, jag diggar gitarren hela vägen till fade-out.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för kritiken alla!

Hawaii, Oh my god! 😉 Har faktiskt inte tänkt på det, men när du säger det så, stajo... Det ligger väl lite i det. Hade väl lite baktanke att göra ett ganska enkelt intro, så att kontrasten till versen skulle bli större, att överraska lite när den kommer.

Orgeln, ja är väl inte så lyckad. Spelar om eller tar bort, få se.

Link to comment
Dela på andra sajter

Giller kompositionen, speciellt refrängen! Däremot undrar jag om den inte borde gå aningen snabbare, känns lite släpigt. Prova att timestretcha något. Annars en skön och avslappnad låt tycker jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Plus: Roliga ackord.

Minus: Dålig engelskt uttal, det rycker i kompet för det är inte tight inspelat.

Jobba på! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Tack 91:an och Thimmie!

Thimmie, det här med mitt dåliga engelska uttal är ett kapital för sig. Kan bara ursäkta mig med att denna låt är inspelad innan jag fick denna brist påtalad av fler forumdeltagare. Och det är jag mycket tacksam för. Nu jobbar jag hårt på att få till det rätt. Men jag vägrar sjunga nån slags amerikansk engelska som jag hör titt som tätt av svenska artister. Låter bara löjligt tycker jag.

Vad gäller otajtheten är det väl lite min avsikt, att inte låta så snortajt, tycker inte det passar min typ av musik. Men det är svårt midi + levande musik (gitarr och sång).

Tack för dina synpunkter. Ska jobba på.

Redigerat av Tokai
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...