Jump to content
Annons

Tore Jarlo - Late night funk


Recommended Posts

LÅTNAMN: Late night funk

ARTIST/GRUPP: Tore Jarlo

GENRE: Chillout funk (?)

LÅTLÄNGD: 4.29

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 5.3 mb

STATUS: färdig demo (?)

Jo, vi hade ett litet jam i skolan som vi spelade in. Jag spelade bland annat trummor och congas och blev jäkligt nöjd med svänget på den loop vi valde ut. Så jag plockade mig audio-filerna till trum- och congaslooparna och gjorde en helt ny låt av det hemma. Det här är resultatet...

Funkar den? Det jag undrar mest är om panoreringen på hi-haten funkar. Finns ju inte riktigt nånting som väger upp i vänster kanal, men det är rätt trevligt att höra trumsetet lite mer som det låter "på riktigt". Eller? Jag är så van vid att höra det såhär så jag kan inte avgöra...

Håll till godo!

Redigerat av jarlo
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Bra sväng, men trummorna låter inge vidare. Alldeles för dova, diskantlösa! Ingen briljans. Samma sak gäller det mesta i låten, men mest trummor.

Annars helt klart en bra låt! 😕 Det är bara mixen och finess som saknas.

Jobba på!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, det var ett lyxigt trum-/congassväng.

Tycker panorering av hihat funkar. Men du skulle kunna panorera elpianot åt andra hållet för att kompensera.

Ah, det ska jag prova. Tack 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra sväng, men trummorna låter inge vidare. Alldeles för dova, diskantlösa! Ingen briljans. Samma sak gäller det mesta i låten, men mest trummor.

Annars helt klart en bra låt! 🥰 Det är bara mixen och finess som saknas.

Jobba på!

Hmm... Det dova tycker jag bidrar till den där old school-känslan man vill ha i sån här musik, men du har nog rätt i att jag borde se över eq:n på trummorna.

Kul att ni gillar hur som helst!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra sväng, men trummorna låter inge vidare. Alldeles för dova, diskantlösa! Ingen briljans. Samma sak gäller det mesta i låten, men mest trummor.

Annars helt klart en bra låt! 😠 Det är bara mixen och finess som saknas.

Jobba på!

Hmm... Det dova tycker jag bidrar till den där old school-känslan man vill ha i sån här musik, men du har nog rätt i att jag borde se över eq:n på trummorna.

Kul att ni gillar hur som helst!

Jag håller med Tore här.

Tycker det är skönt att höra lite mulliga trummor istället för alla vanliga överarbetade trummor som låter "för bra". Naturligheten och soundet passar den här låten alldeles ypperligt.

Bra gjort!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...