Jump to content
Annons

Antec P150 (chassi)


El_mono

Recommended Posts

Annons

Har oxå tänkt på P180 men där ingår inte nätagg :/,vad tycker ni man ska lägga ut på ett? tipsa gärna om nåt bra. Har hört lite svårigheter på P180,bla att agget är placerat i botten och så,man måste planera o skaffa kablar som räcker. Men annars verkar det riktigt bra 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Har ett p180 och visst det är väldigt smart designat, tex med att ha agget i botten med separat luftkanal så agget kyls på egen hand, sen är den övre kammaren där man monterar resterande komponenter lite för trång i min mening, det är omständigt och dra kablarna på ett "snyggt" sätt.

fast 500W behövs kanske inte om man bara har en eller två diskar och skippar de värsta gamer-grafikkorten...

Tänk även på att 500w inte är den maximala effekten du får ut av agget, minns inte exakt vad fabrikatörerna syftar på när de sätter värdet men den verkliga effekten är mindre. Har själv ett hiper 550w som gör jobbet, det är tyst och det håller spänningarna. Har en Opteron 165, 2 gig minne, 3 HD, GF 6600. Bättre för mycket än för lite

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har ett P180 med ett Seasonic S12 500W nätagg. På cpu:n har jag en scythe ninja med en nexus 120mm fläkt. Min setup låter knappt någonting alls.

Bra temperaturer håller det också...

Redigerat av Karemil
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Hur är det med detta chassit? är det bra för musikdator? det sägs ju vara tyst. Dessutom får man med ett kvalitetsagg. 🙂

Kanske lite sent svar, men jag har precis köpt ny PC och valde då detta chassi. Chassit är helt suveränt. Snyggt, smart och tyst. Blir dock ganska varmt så se till att montera i fläktar i fronten, finns plats för två st. 92mm. Måste dock varna för nätagget. Det är ett känt problem med dessa nätagg. De funkar helt enkelt inte med vissa moderkort, speciellt Asus kort. Mitt nätagg hade tillverkningsdatum 0511. Antec påstår att problemet är borta efter 0512, men det tror jag inte på. Jag har hört att det fortfarande är problem. Köp chassit, men släng det medföljande agget och köp ett Tagan Easy Connect istället, det är min rekommendation. Eller så RMA:ar du Antec agget och väntar ett par veckor på utbytesenhet.

//m@tte

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...