Jump to content
Annons

The Avantgardes - En Midsommarnattsmardröm


Recommended Posts

Hej,

Detta är en ny produktion från konstmusikkollektivet The Avantgardes. Vi strävar alltid efter att finna musikens själ och hjärta. Denna gången gjorde vi en djupdykning i den svenska människans stämningar under denna sommarens stora högtid. Detta är resultatet.

Detta är musik för de utvalda.

Gå till: http://www.angelfire.com/folk/shadows2/ och ladda ner "The Avantgardes - En Midsommarnattsmardröm"

/Fredrik

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

jag antar att jag inte är utvald. fast jag har ändå lyssnat på mycket likanande komponerat och improviserat.

tycker inte detta var så där jättebra. ni slår ju på koppar och har en pad och ett distat rhodes och en midibastrumma. känns mer som något internskämt.

men tycker ni själva att det ni gör är bra så ska ni självklart fortsätta med den. dock vill jag bara varna er för att inte vilja vara för märkvärdiga. att se ner på de som "inte är utvalda". sånt blir groft töntigt.

peace!

Redigerat av dancedancedance
Link to comment
Dela på andra sajter

jag antar att jag inte är utvald. fast jag har ändå lyssnat på mycket likanande komponerat och improviserat.

tycker inte detta var så där jättebra. ni slår ju på koppar och har en pad och ett distat rhodes och en midibastrumma. känns mer som något internskämt.

men tycker ni själva att det ni gör är bra så ska ni självklart fortsätta med den. dock vill jag bara varna er för att inte vilja vara för märkvärdiga. att se ner på de som "inte är utvalda". sånt blir groft töntigt.

peace!

Hehe kallar du mig töntig.

Det är för övrigt ett skämt och det är inget distat rhodes och inga koppar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite absolut kroumata? ;-)

Nä det fastnade inte riktigt. Ni hade några fina småpassager där i mitten, men mest låter det skräpigt. Den repeterande basen och miditrumman var enbart irriterande. Men så länge som ni hade kul när ni gjorde den så :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar för kommentarerna.

Jag måste erkänna att jag trodde folk skulle förstå att detta var ett skämt men det kanske kräver att man hör lite seriös musik från mig också.

Bara för att tydliggöra - alla låtar jag lagt upp med the avantgardes är en del av ett plojprojekt. Låtarna tar ca 20minuter att göra och vi cp-ar oss bara igenom dem och kör med helt efterblivna regler t.ex. att man aldrig får flytta mikrofonen etc.

Link to comment
Dela på andra sajter

Just sån lek som kan skapa helt sjukt bra idéer mitt i allt kaos :-) Ta tillvara på dom bra delarna och gör något seriösare av det, skulle vara kul att höra ett lite mer kontrollerat/samspelt stycke med samma tillvägagångssätt :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...