Jump to content
Annons

lite "potatis rock" (mp3)


Recommended Posts

Här är 2st låtar jag lekt ihop. Inte den musik genre jag normalt lekt med tidigare men vansinnigt kul att göra 🙂

Vet inte riktigt vad det är för stil så jag kallar den "potatis rock".

Denna handlar om en nörd:

nerd

Och denna handlar om en burrito:

burrito

En vännina står för cheerleader körerna.

Får jag någonsin framföra dom live så hoppas jag dessa ställer upp:

group_street_01.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

... 😮 det här var ju svinbra... något av det bättre jag hört här på sistone n.e.r.d... 😄 med fet stereobred bassynt och allt... gött potatismos

burrito... koola vocals.. liten aning fet i basområdet imellanåt..annnars helt ok.. 😆 have you seen my burrito..missing in action... 😎 awhhh schucks..poor fella..

...alrajt...dom där sexsexsex-brudarna med lite grädde på...pssssss.. hot-ass 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bengan (oregistrerad)

Fudgesson: Du vet vad jag tycker om låtarna sedan innan, mannen. Gott att du hittat hit! Kommer kontra med lite potatissommarpop innan veckan är slut, hoppas jag.......😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker om.

Undrar varför man alltid får asociationer (assosisasioner) till annan musik när man hör demos? Är det för att hjärnan alltid måste knyta ihopa saker i olika sjok?

Dessutom är det aldrig så kul att höra att det låter lite som "AC/DC möter Kalle Jularbo med inslag av The Rubinettes bla bla bla"

I alla fall tyckte jag att det lät lite som Zappa. Men det är menat som en komplimang 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

😉 Tackar för den trevliga feedbacken!

Man blir sporrad av att forsätta utforska denna genre.

Kommer inte ihåg exakt vad det var jag använda på vokalerna på burrito men tror det var lite flanger. Sen ligger där 2-3 dubbar. Det var första gången som jag någonsin sjunger på en låt, hehe. Ser fram mot att få höra lite "potatispop" från dig bengan. 😏

Lite kul att Zappa nämns. Har spelat låtarna från andra och flera har sagt just Zappa. Grejen är att jag inte hört honom speciellt mycket. Får nog ta och lyssna in mig på honom.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker om.

Undrar varför man alltid får asociationer (assosisasioner) till annan musik när man hör demos? Är det för att hjärnan alltid måste knyta ihopa saker i olika sjok?

Dessutom är det aldrig så kul att höra att det låter lite som "AC/DC möter Kalle Jularbo med inslag av The Rubinettes bla bla bla"

I alla fall tyckte jag att det lät lite som Zappa. Men det är menat som en komplimang 😄

Lyssnar man på väldigt mycket musik inom olika genrer kors och tvärs är det väl nästan oundvikligt att inte låta som något annat som redan gjorts....

rätta mig om jag är ute o cyklar i nattsärken... 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är en Burrito  😕

Aja, den va ju cool i alla fall, det är ju huvudsaken 😉

Vet faktiskt inte vad det är för musikstil, en blandning mellan

Rock och nåt annat som jag inte kommer på just nu. 😛 Hehe

En burrito är nån form av tacos... fast med mjuka skal...

http://www.cok.net/photos/misc/food/burrito.jpg

Guuu... nu blev jag hungrig 😎

Love.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul att ni gillar. 😄

Har heller ingen aning var det är för stil/genre - jag bara leker på.

Jag lyssnar på det mesta så det kommer säkerligen inspiration från allt möjligt.

Men just sån här musik har jag inte riktigt pillat med tidigare. Senaste förutom detta var till en kortfilm jag regisserade och då även gjorde musiken till.

Då var det mer detta stuket:

theme song

Kanske skulle starta en ny tråd och lägga upp lite musik jag gjorde med en vännina (babusjka). Det är nåt helt annat också. Hmm...

Link to comment
Dela på andra sajter

Välgjort som bara fan, riktigt kul faktiskt.

Möjligtvis lite för mycket yta, svårt att älska liksom, men det tycker jag å andra sidan om Beck också.

Har egentligen inte på en demo-sida att göra, vad finns det att förbättra liksom? ...men det tror jag nog du känner på dig..?

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Tack hammagrella och Disco Dan.

Fler låtar är på gång. Men vad ska vi kalla denna genre?

Funkar "potatis rock"? Kanske lite för buskis...hmm "Electrock" kanske?

Ska lägga upp lite annan musik också.

Redigerat av fudgesson
Link to comment
Dela på andra sajter

Bengan (oregistrerad)

Fudgemannen: Det är ju ingen som helst buskis på det där (beträffande genre och utförande iaf), det vet du med. Däremot en sjujävla massa spelglädje. Det här är rätt och slätt rock i mina öron, även om du fegar lite med gitarrerna än så länge 😆

Du har ju en hel del godis att dela med dig av till våra kamrater...klubbstuket från förra året rockar ju fett tex! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Word up/down!

Lovar att inte fega så mycket med gitarrerna i framtiden. Men dels kan jag ju inte spela gtr och dels är den fortfarande så snygg att jag hellre tittar på den än spelar på den, hehe. Fast attans vad kul det är att koppla in gitarren och göra låtar med den kontra att hålla på att ladda in den stora orkestern i datorn osv...

Så befriande att bara koppla in och spela liksom. Electrock! 😆

Tack hackeman. Jag försökte göra en gallup men fick inte riktigt rättt på det. Ska lägga upp lite annan musik nu och prova då istället.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bengan (oregistrerad)

Köp en gitarr som du inte behöver titta så mkt på då! 😱

Skämt åsido. Jag fegar ju oxå en del med acke-meck o annat...ikväll blir det lite sång gitarrmeck. Ev lite fegmix med. Sedan jäklars! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...