mange_andersson Postat 19 juni 2006 Postat 19 juni 2006 Ja som Àmnestiteln sÀger sÄ skulle jag vilja veta vad ni tycker om sennheiser:s e604 trumm mick..? Jag funderar pÄ att köpa 3 st... Tacksam för svar!
I C O N (oregistrerad) Postat 19 juni 2006 Postat 19 juni 2006 Hade lite funderingar över dessa men efter att ha testat lite sÄ vettefan... Tycker det gÄr alldeles utmÀrkt att fortsÀtta att micka pukor med vanlig hederlig SM57:a samt en bra Eq...
mange_andersson Postat 19 juni 2006 TrÄdstartare Postat 19 juni 2006 Okej, men tycker du att sennheisern lÀt sÀmre eller var den likvÀrdig?
joachime Postat 19 juni 2006 Postat 19 juni 2006 604 har tvĂ„ starka sidor: Den tar liten plats och Ă€r smidig att montera. Det Ă€r lĂ€tt att fĂ€sta en 604 pĂ„ pukan, Ă€ven om det Ă€r trĂ„ngt och cymbalerna ligger strax ovanför. Ănnu mindre plats tar dem om man anvĂ€nder en vinklad XLR-kontakt pĂ„ mickkabeln. LjudmĂ€ssigt Ă€r den en medelbra dynamisk mikrofon. I klass med SM57 alltsĂ„.
Humor Postat 19 juni 2006 Postat 19 juni 2006 som joachime sa sÄ Àr den liten och lÀtt at fÀsta vilkte Àr anledningen till att den i sverige Àr mer eller mindre branchstandard pÄ PA-företag. I studio skulle jag dock vÀlja SM57 framför 604an dÄ den Àr snÀppet vassare enligt mig. Jag skulle dock kollan in e904 om jag var du. lÄter mer lik SM57an Àr 604an tycker jag. /Filip
Mojje Cruncher Andersson Postat 19 juni 2006 Postat 19 juni 2006 BÀsta med 604 Àr att den tÄl stryk! Inte sÄ svÄrt att förstÄ varför den finns hos varenda PA uthyrare dÄ!! LjudmÀssigt ligger den inte i nÀrheten av en SM-57 pÄ lÄnga vÀgar!!! 604 Àr gjord för trummor och blÄs och lÄter bÀttre Àn en 57:a pÄ trummor. Ska du in i en studio sÄ hade jag valt Sennheiser 421! SÀtt den vart du vill och det lÄter rÀtt direkt. Jag har inte anvÀnt 904 sjÀlv Ànnu men alla jag pratar med sÀger att den Àr otrolig! Take care!!
joachime Postat 19 juni 2006 Postat 19 juni 2006 Ska du in i en studio sÄ hade jag valt Sennheiser 421!SÀtt den vart du vill och det lÄter rÀtt direkt. Jag har inte anvÀnt 904 sjÀlv Ànnu men alla jag pratar med sÀger att den Àr otrolig! Jag tycker att 604'ans mellanregister paminner om 421'ans. Fast den har inte samma botten. Jag har anvant 904 i livesammanhang. Den later bra och det vore intressant att testa den i en inspelning. Den kostar inte sa mycket mer an SM57 och 604.
mange_andersson Postat 19 juni 2006 TrĂ„dstartare Postat 19 juni 2006 (redigerat) okej! tack för tipsen, jag tolkar det sĂ„ att det verkar vara en shysst mick i klass med en sm-57, nĂ€r det gĂ€ller trummor dĂ„ givetvis.. jag har en sennheiser md 421 frĂ„n sent -60 eller tidigt -70 tal.. men att skaffa sĂ„ mĂ„nga som man behöver blir ju rĂ€tt dyrt.. đ edit. det Ă€r nĂ€mligen sĂ„ att jag funderar pĂ„ att köpa ett sett mickar av en kille.. det bestĂ„r av 3 x sennheiser e604, 1 x sennheiser e602 (för baskagge) och 2 st. BEYERDYNAMIC Opus 53 till OH.. lĂ„ter detta som ett okej kit att starta med? Redigerat 19 juni 2006 av mange_andersson
KillwithSkill Postat 19 juni 2006 Postat 19 juni 2006 Konstigt đ± , jag har A/B testat ett gĂ€ng mickar i studio pĂ„ trummor och dĂ€rbland sĂ„ var SM57an och e604 med. Den största skillnaden som jag upplevde var att 604an hade med botten Ă€n 57an (runt 100-150hz). Men oxĂ„ lite luddigare i toppen och trögare Ă€n 57an, Vilket Ă€r till fördel tycker jag. DĂ„ slipper man en massa skrammelslask frĂ„n cymbaler. Och lĂ„ter pukorna bra sĂ„ Ă€r det banne mig svĂ„rt att misslyckas. Plus att det Ă€r röÀtt bra separation. En57a Ă€r rĂ€tt kass överlag. En smĂ€ll sĂ„ sitter plastkransen löst och skramlar. Plus att den Ă€r vĂ€ldigt proximitydĂ€mpad. DĂ€remot sĂ„ Ă€r den riktigt bra till att micka högtalarlĂ„dor. Vilket av 99% av alla gör. đ Annars sĂ„ lĂ„ter Audix mickar förbannat bra, dom har jag annars hatat i alla tider, till nu typ.
Mojje Cruncher Andersson Postat 20 juni 2006 Postat 20 juni 2006 Det lÄter som ett jÀttebra set med mikrofoner! Hoppas att du fÄr ett bra pris!! Take care! /Cruncharn'
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.