Jump to content
Annons

Just Like Anthony


Recommended Posts

LÅTNAMN: Just Like Anthony

ARTIST/GRUPP: Jonny Eklund

GENRE: Pop rock

LÅTLÄNGD: 3:15

KOMPOSITÖR: Jonny Eklund

PRODUCENT: Jonny Eklund

EV. MEDVERKANDE: Inga

INSPELNINGSÅR: 2006-06-17

FORMAT: mp3 256kb/s

STORLEK: 6mb

STATUS:Skiss.. Skrev och spelade in nu imorse under ett 3 timmarspass i studion.

Jag vet inte hur jag ska göra med denna låt jag skrev här imorse.

Texten ska slipas på lite mer och det kommer kanske en kvinnlig vokalist på den senare.

Men vad tycker ni jag borde göra för rythm grejer?

Ska jag ha trummor och bygga upp låten så..? eller ska den få förbli chillad?

Tacksam för hjälp.

Jonny_Eklund___Just_Like_like_Anthony2.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Låter bra det här tycker jag. Bra sång. Fin liten melankolisk melodi, lite valsjazz så där. Ang rytmiska instrument hör jag först lösa slag på en cymbal. Lite senare kommer en mer markerad rytm på cymbalen, fortfarande rätt löst men med vissa hårdare markeringar + antingar vispar på kaggen eller kantslag, en baskagge lite sparsamt...

Kan också tänka mig nåt mjukt blås som kommer in lite senare och bidrar med klangbrytningar.

Ursäkta min okunskap - men vad betyder "chillad"? Förstår väl i och för sig ändå men -

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för komlimangen och bra ide med kantslag! Provade att sätta mig bakom trumsettet fungerade utmärkt!

Chillad betyder i min värld ganska lugn.

Jag funderar på att låta låter flippa kanske.. Alltså att det bara kaosar ut och alla instrumentslår så hårt det går bara.. Och skriksång.. ångest typ..

Men vet inte riktigt som sagt.

Tack!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag funderar på att låta låter flippa kanske.. Alltså att det bara kaosar ut och alla instrumentslår så hårt det går bara.. Och skriksång.. ångest typ..

Kör på det!

Skön låt annars jao.

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Helt klart ska det dundra på och flippa ut efter ett tag och varför inte komma tillbaka till det där finstämda halvjazziga sololäget sen. Men ska det vara med så får du skala bort delarna av det som inte håller måttet jazzmässigt sett eller hur man ska säga. Fin sak det här bra film musik skulle det kunna bli av den.

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Sången håller väl inte på alla ställen, men överlag så 🙂.

Det låter som en mjukare variant av nirvana med spinn, flumförklaring kanske från min sida nu.

Låter ju rätt schysst det här men det skulle nog behöva "spåra ur" rejält mot slutet för att behålla mitt intresse rätt igenom. Klart godkänt iaf 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket Velvet Underground här. Är lika med fantastiskt material att jobba med.

Börja ungefär som det är och låt rockbandet introdeceras vid instrumentalpassagen (1.52) för att öka intensiteteten gradvis stegras fram till finalen.

Du sitter på bra skit här! 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...