Jump to content
Annons

-


Recommended Posts

Annons

Bra låt....hade jobbat lite mer med rytmen i versenerna...dvs. saknar något av rytm i verserna det blir så dribbligt med gitarrfiguren som rullar på men ger inget lugn i kompet( kanske räcker med en bas som markerar 1:an eller 4:an eller vad du vill....sånginsatserna varierar men variationen av körerna är snygga....på det hela kalas

Link to comment
Dela på andra sajter

Normalt sett så brukar jag ha lite halvnegativa saker att säga om dina låtar för att sedan efter ett par till lyssningar helt ändra åsikt och älska alltihopa. Den här gången är det dock en sak som jag vet att jag inte kommer att kunna förlåta...Fade-out! 🙂 Och mitt i solot också. Nä, så får det inte gå till 😳

Ananrs verkar låten helkalas, med fina stämmor, trevlig text och mysigt gitarrplock. Wonderfull!

Link to comment
Dela på andra sajter

Fin stämning i denna. Gillar effekterna med sångdubbing, plötsliga körer, pianoklink etc. Nästan lite som Cat Stevens på sin tid. Han eller hans producent var mästerlig på att lägga in små russin i kakan, ex-vis Tea for the Tillerman. Ska nog inte vara fadeoutslut på denna nej. Annars great!

Link to comment
Dela på andra sajter

tack för att ni kommenterar!

ja visst blev det fräckt med det första körsvaret i andra versen? jag lade in lite volym- och panoreringsautomationer där, tyckte det blev gött faktiskt.

karl, jag håller helt med dig ang. timingen i gitarrspelet, den lämnar verkligen mer att önska. jag är inte rätt man att spela in det här gitarrplocket, är inte tillräckligt flink helt enkelt! 😱

och fade-outslutet dissar ni rakt av? :rolleyes: okok... anledningen till att jag gjorde det så är att låten byter tonart in till det sista partiet, och det blev lite för mycket bara. så jag fadade ner det.

inga spontana besvikelser eller synpunkter på gitarrljudet? eller balansen mellan sång och gitarr?

kul med cat stevens-referensen! jag diggar de inspelningarna jättemycket, mycket coola grejjer i soundet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...