Jump to content
Annons

dmn & johahl - killing you


Recommended Posts

* LÅTNAMN: Killing you

* ARTIST/GRUPP: dmn & johahl

* GENRE: Metal

* LÅTLÄNGD: Snutt

* KOMPOSITÖR: dmn

* PRODUCENT: dmn & johahl

* INSPELNINGSÅR: 2006

* FORMAT: 320 kbps mp3

* STORLEK: 3,8 mb

* STATUS: Demo i behov av mixtips

Hej! Vi har precis återupplivat en gammal död hund i färskt format och vi skulle gärna vilja lite tips angående mixning och liknanade aspekter.

Detta är bara ett klipp från låten utan någon sång.

Enjoy och tack!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Kör ni med side chain på kicken? Den skär verkligen igenom mixen i alla fall. För mycket flr min smak... snyggt gitarrljud, en riktig ljudmatta!

Link to comment
Dela på andra sajter

skitbra enligt mig. snygg gitarr och så ska ja faktiskt säga att jag diggar just den här typen baskagge med klickljud, som i några av dimmu borgirs plattor. skitskönt. har inte så mkt att säga om den här.. kanske lite mer rytmisk baskagge vore något? annars så ös på growlet och skriv lite schyssta satan-texter 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

ös på growlet och skriv lite schyssta satan-texter 😉

🙂

Lite högre kaggar tycker jag åsså har jag lite problem med reverbet på virveln tycker det är lite vasst där.

Men det kanske bara är jag som tycker 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Gött gitarrljud, påminner lite om amon amarth 🙂

- Vad är det för utrustning ni har använt???

Håller me de flesta här om kaggen, den försvinner i ljudbilden... annars...

BRA JOBBAT!

härligt att höra låten när den är klar sen! 🙂

Gó natt!

Redigerat av X-enon
Link to comment
Dela på andra sajter

pirateKING: Tack än en gång. Hehe, vi gjorde ett försök att mixa om kaggarna. Nackdelen är ju att det är metal vi talar om. Resultatet är to be continued 😱

Hellpig: Tack och kul att du gillade det. Nej, det är ingen sidechain på. Bara kaggarna som är lite knäppa. Jag funderade om vi skulle ha SC men det blev aldrig av. Verkar inte värt att ta upp som en idé igen 😳

newform: Tack som satan 🙂 Vet inte riktigt med mer rytmisk baskagge. Jag diggar den malade rytmen ändå, långsam lergång ska det va. Growlet är på väg!

belsebub: Tack för kommenteraren. Du har rätt, vi har haft problem med att få dels kaggarna bra och sen även virveln. På den nya mixen har vi lagt på en gateeffekt så det borde fixa det problemet lite.

X-enon: Tack så mycket! Amon Amarth, dom gamla gobitar. Inte dåligt 😛

Gitarrerna är inspelad på D-stämd Ibanez SA 160 genom en GT-8. Sen EQs, pannas L,R och C och läggs det på en kompressor för att få det rätta ljudet 😆

Bild på gitarrens EQ och kompressor

Trummorna är DFHS Sonar-kitet och basen är en Trilogy med en tung dist på sig.

Tack allihopa!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...