Jump to content
Annons

80-tals ljud


Max Levin

Recommended Posts

Annons

diskodiktator bjuder på en del kul refills, du skulle nog gilla "ljud 11" från 80-talsmonstret dw-6000, till exempel.

Om inte annat har dom det mest kompletta utbudet av gamla trummaskiner jag sett, finns två refills med redrumpatchar att hämta, mycket användbara grejer.

Annars är ju subtractorn bra att skruva till 80-tals ljud i. Kör den genom scream med lätt bitcrusheffekt för den rätta samplat-genom-ensonic-mirage-glitchen.

edit: korgsyntar och deras nummer är inte min starka sida...

Redigerat av Disco Dan
Link to comment
Dela på andra sajter

nattvaktaren (oregistrerad)

Finns diverse multisamplade 80-talssyntar därute; prophet-5 och juno-60 till exempel. Det är bara att leta lite, på rätt ställen förstås... 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

bjuder på en del kul refills, du skulle nog gilla "ljud 11" från 80-talsmonstret dw-6000, till exempel.

DW-6000 är inget monster, men en ganska så medioker 80-tals analog/digital synth. 😉

hoppas alla antecknar.. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

DW-6000 är inget monster, men en ganska så medioker 80-tals analog/digital synth. 😉

Jahadu?

Jag menade bara att om Max är ute efter 80-talsljud så är dw 6000-refillet ett typiskt exempel på hur det lät då.

Om det sedan är mediokert eller ej beror väl på vad man vill göra?

Link to comment
Dela på andra sajter

DW-6000 är inget monster, men en ganska så medioker 80-tals analog/digital synth.  😉

Jahadu?

Jag menade bara att om Max är ute efter 80-talsljud så är dw 6000-refillet ett typiskt exempel på hur det lät då.

Om det sedan är mediokert eller ej beror väl på vad man vill göra?

Jag har en DW-6000 här hemma. Ska erkänna ett det är sällan jag hittar användning för den nuförtiden dock. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska du sälja kanske? PM:a mig för skambud.  😆  😉

Hade jag bara hittat ett soft substitut till den så hade jag gärna sålt den... den tar upp mer plats än den förtjänar för den lilla nytta man har av den. Men den har sina stunder som jag ändå inte vill vara utan... 😎

En polare är dock inne på att sampla av min DW-6000 och göra nån mjukvarulösning... så här uttryckte han det: 🙂

"DW6000 tja, det jag tänkte var att ta med min bärbara DAT och göra ett sequencerprogram med MIDI som bara spelar upp en ton åt gången på DAT med klick, och byter program (vågformer) och sedan kan man ta hem det och slabba med det själv. Bara ställa nivåerna och sedan kan man "gå därifrån". Man vill ha en uppsättning med en oscillator, en annan med två, och en med DW6000s inbyggda chorus, som gör den till vad den är. Sedan kan man filtrera och göra anslagskänsligheten i samplerna eller mjukvara sen. Men men, det blir ett senare projekt."

Om han lyckas med det där kan jag nog tänka mig att sälja... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar så ödmjukast för refillerna, men det var några andra slags synthar jag tänkte på.

Hmm... kommer ni ihåg SolStollarna? I Ulla-Bella's rap hör man en sån synt väldigt ofta.

Bara som tips, jag kan inte komma på nån annan låt som innehåller den synthen så ofta.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
Hmm... kommer ni ihåg SolStollarna? I Ulla-Bella's rap hör man en sån synt väldigt ofta.

Jösses! Hur kunde man glömma Solstollarna. Passar nästan i (slutet av) KISS-tråden. Finns ingenting som kan putta mig över branten till självmord på samma sätt som Ulla Bella. Ryyyyyys!

Link to comment
Dela på andra sajter

nattvaktaren (oregistrerad)
Jösses! Hur kunde man glömma Solstollarna. Passar nästan i (slutet av) KISS-tråden. Finns ingenting som kan putta mig över branten till självmord på samma sätt som Ulla Bella. Ryyyyyys!

Ulla-Bella stod före mig i kassan på Mäster Livs i Malmö igår.

Coolt? Nja...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...