Jump to content
Annons

tonart mackentemat


Recommended Posts

Annons

Kunderna kommer, kunderna gÄr, pÄ Roys och Rogers mack, nÄgra Àr beiga, nÄgra Àr blÄ, pÄ Roys och Rogers mack ..

En lite rolig detalj som jag la mĂ€rke till nĂ€r jag köpte DVD-samlingen, och som jag inte minns frĂ„n nĂ€r jag var barn, Ă€r att de har olika artister som sjunger Mackentemat i vinjetten till varje enskilt avsnitt. 🙂

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Jag har LP:n.

"Farsan, jag vill ha en synt! Farsan, jag vill ha en synt!" 😛

Shit vad coolt! 🙂

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Kunderna kommer, kunderna gÄr, pÄ Roys och Rogers mack, nÄgra Àr beiga, nÄgra Àr blÄ, pÄ Roys och Rogers mack ..

En lite rolig detalj som jag la mĂ€rke till nĂ€r jag köpte DVD-samlingen, och som jag inte minns frĂ„n nĂ€r jag var barn, Ă€r att de har olika artister som sjunger Mackentemat i vinjetten till varje enskilt avsnitt. 😆

Har för mej att det var i olika musikstilar oxo. Om jag inte minns fel sĂ„ var ett par av de dĂ€r vinjetterna pĂ„ svensktoppen oxo 🙁

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Kunderna kommer, kunderna gÄr, pÄ Roys och Rogers mack, nÄgra Àr beiga, nÄgra Àr blÄ, pÄ Roys och Rogers mack ..

En lite rolig detalj som jag la mĂ€rke till nĂ€r jag köpte DVD-samlingen, och som jag inte minns frĂ„n nĂ€r jag var barn, Ă€r att de har olika artister som sjunger Mackentemat i vinjetten till varje enskilt avsnitt. 😆

Har för mej att det var i olika musikstilar oxo. Om jag inte minns fel sĂ„ var ett par av de dĂ€r vinjetterna pĂ„ svensktoppen oxo 😆

JodĂ„, varje artist/musiker satte ju sin egna prĂ€gel pĂ„ det 😛..

Dock sĂ„ lĂ„ter alla ganska sĂ„ typiskt 80-tal 🙁 ..

Om de var pĂ„ Svensktoppen vĂ„gar jag inte sĂ€ga nĂ„got om dock 😆

/Daniel

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

ska va till nÄgra kÀcka personer som ska sjunga till den.

hÀrligt uppdrag!

Är det inte viktigare att kolla att tonarten passar dem, Ă€n att det Ă€r samma som i originalet...? 😏

Han kanske har "en sÄn dÀr pitch pÄ sin data"..

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

ska va till nÄgra kÀcka personer som ska sjunga till den.

hÀrligt uppdrag!

Är det inte viktigare att kolla att tonarten passar dem, Ă€n att det Ă€r samma som i originalet...? 😏

LÄtar lÄter alltid bÀst i originaltonart!

EOD!

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

ska va till nÄgra kÀcka personer som ska sjunga till den.

hÀrligt uppdrag!

Är det inte viktigare att kolla att tonarten passar dem, Ă€n att det Ă€r samma som i originalet...? 🙂

LÄtar lÄter alltid bÀst i originaltonart!

EOD!

Inte om det Ă€r fel tonart för sĂ„ngaren eller sĂ„ngerskan 😄

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...