Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

En sak som jag har lagt märke till när man köper gitarrer är att man ofta inte får med någon förpackning, varför?

Redigerat av Nossloh
Annons
Danny Cort (oregistrerad)
Postat
  Nossloh sa:
En sak som jag har lagt märke till när man köper gitarrer är att man ofta inte får med någon förpackning, varför?

Vad menar du?

Kartong eller gigbag/case?

Postat
  Danny Cort sa:
  Nossloh sa:

Vad menar du?

Kartong eller gigbag/case?

Vilken som helst.

Postat

Jag fick guran i en sådan där fräck wellpapkartong när jag köpte den. Vem behöver ett case då? 😛🙂

Postat

Kartong får du i princip alltid med om den är ny och billig. Är det inte det allra billigaste man köper så brukar det inte vara något problem att få en gigbag på köpet, om man frågar alltså.

Postat

Ja gitarren levereras ju i en kartong, så den kan man ju få med om inte handlaren slängt den. Annars brukar de kunna bjuda på något billigare case.

Det har ju blivit allt vanligare att slänga med case till billigare gitarrer också. Blev lite förvånad att jag fick ett softcase till en billig (strax under 2000kr) ibanez-bas jag köpte häromdan. Var beredd på att bära hem den i kartongen 🙂

Postat

Det där har jag med irriterat mig på någon gång men det är väl som andra här säger; det håller nere priset. Å andra sidan har jag hört säljare som försöker få ett hardcase i fördelarna när man köper en gitarr för 15-20000. "Åh, fan? Har du något annat att förtälja som jag också skiter i?" Sånt kan få mig att spendera mina pengar annorstädes. :rolleyes:

Postat

Haha... mina case kostar... men köper man gitarrer för stora pengar så är det en trevlig försäkring (om man flyger med skiten så behövs ett bra case). Kolla dessa case: Accord Cases .... det är dock inte dessa jag har, de är lite för glättiga för min smak. =)

Iof sig ha det ju inte direkt med gitarren att göra, så jag förstår din irritation.

musik (oregistrerad)
Postat

Hej!

Stabila Gator hardcases med lås kan jag rekommendera. De kostar runt 2000 kr i Sverige, men jag beställde mina från England för 550 kr.

😆

:musik

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.