Jump to content
Annons

vill bli klar med denna


Recommended Posts

Få se

Cool början.. Låter väldigt IDM, påminnner mig om Locust Toybox en hel del. Nu kom trummorna. Skönt stuk på dom. Baklängesgitarr blir det här också. Låter fint och ganska harmoniskt. Hela låten har ett bra sound och temat känns väldigt varmt och mysigt. Som en liten berusning 🙂

Som sagt, en häftig låt och ett bra arbete! Ett spår man plockar fram för att må bra 😆

Vielen dank! Jo det var lite syftet när jag gjorde låten. Ville ha lite "feelgood"-stämning över den. Vill fortfarande ha mer kommentarer gällande arr och mix. Trummorna är ännu ett frågetecken.

MVH

Adde

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
Annons

Denna version:

Gillar inte. Trumprylarna, loopar osv. ligger för högt. Låter stökigt. Trots att det säkert är genomtänkt.

Jag håller fast vid mitt förra tyckande.

Nåt rytmiskt instrument är inte fel men det måste vara mjukare, nåt som passar in med sången, som förutom Simon & Garfunkel påminner lite om Everly Brothers

tycker jag

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här gillar jag skarpt! Vackert men med driv. Bra sång. Inte alls för snällt utan precis lagom måbra-feeling.

Är förkyld till tusen och nån verkar ha lindat in skallen med fetvadd på mig inatt, så jag skippar att kommentera mixen... Med undantag för att det verkar vara nåt lågfrekvensbummel som vill skjuta iväg konerna när jag vrider på. Du kanske ska ta en titt på spektrat och skära lite nedåt i frekvenserna.

Kalas! 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Negod (oregistrerad)

cool låt, har nog itne hört nåt i denna "gitarr darr reverse" stilen..

Keep it up man skall köra sin stil och det har du verkligen

Enda jag har att klaga på är ett mycket högfrekvent oljud som ligger så man nästan blir lite yr. en biip på nåt sätt..

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar tackar! Verkar som jag verkligen måste se över mixen igen. Har mixat i ett par skitlurar hittills men ska införskaffa ett par akg 271studio i veckan. Får hoppas att man kan se saker och ting lite klarare då=) Funderar på att spela in gitarren igen helt från början. Har försökt skära en del för att få bort "bumlet" som flera uppmärksammat men inte riktigt lyckats. Jättetrevligt med så många svar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det bara jag som ser en stor, riktigt stor elefant på en pråm i morgondiset? Seglandes away från all tristess. Det är så vackert att jag vill lägga mig ner och skrika "Ge dig av, kan inte du också följa med pråmen så jag slipper se dig, förbannade tanke!"

Jag är inte ens intresserad av att höra hur det lät med de förra trummorna för det här är 2 tummar rätt upp i Cybermjölken! Ge mig en kaka nu så jag kan se ett slut på allt ätande, få en känsla av att en cirkel faktiskt går att bryta, få en stillhet i mina nerver, försöka få min daggfyllda sommaräng att blomstra ut, försöka få det här begäret att sakta somna in i mina försök till stillhet. Låten är perfekt, den skall brännas ut på skiva och den skall spelas, den skall få fylla, den skall få utröna om det verkligen är värt alla uppoffringar, få den där jävla kakan att ta slut någon tid i mitt liv.

Det är dags för avfärd är jag rädd, vandra ut och be dina vänner offra sig, få dom att visa dig en värld, en värld full av liv, i denna vackra cirkel som omsluter våra tafatta försök att visa vårt inre.

Vackert!

Link to comment
Dela på andra sajter

Efter Nelerions kommentar känns det ganska överflödigt att säga något mer 🙂

Men dethär är riktigt riktigt bra. Kärlek och fingertoppskänsla.

Skulle mycket väl kunna tänka mig att amerikansk tv skulle vara intresserad av denhär låten för övrigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 år senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...