Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Du Ă€r trummis va? 😆

Postat (redigerat)
Du Ă€r trummis va?  😆

Drummer.jpg

Köp nÄgonting som passar din plÄnbok och ditt skrivbord. En oktav Àr dock inte mycket att hÀnga i julgranen. För att kunna göra nÄgonting annat Àn basslingor behöver du minst tvÄ. Helst tre.

( Finns det ens keyboards med en oktav? )

Redigerat av Pluffo
Postat

😆

Ok, mer Àn en oktav Àr nog att rekommendera till alla.

Men man kan nog alltsÄ anta att det inte blir sÄ mycket Chopin spelat, utan bara lite smÄklinkande... DÄ kommer du nog rÀtt sÄ lÄngt med typ 3-4 oktaver..?

Postat
Du Ă€r trummis va? 😆

Han kan vara basist ocksĂ„ 😄

FörlĂ„t att vi skĂ€mtar med dig honker tonker...Hoppas du har överseende med det 😎

Vad Àr det för musik du gör/har tÀnkt att göra?

Postat

det Ă€r lugnt, jag Ă€r total nybörjare nĂ€r det gĂ€ller sĂ„nt 😆

jag kollade i en computer music-tidning och dÀr hade alla midi-keyboards bara en oktav, tyckte det verkade lite lite...

vet inte, typ elektronisk musik pÄ laptop

Postat
det Ă€r lugnt, jag Ă€r total nybörjare nĂ€r det gĂ€ller sĂ„nt 😆

jag kollade i en computer music-tidning och dÀr hade alla midi-keyboards bara en oktav, tyckte det verkade lite lite...

vet inte, typ elektronisk musik pÄ laptop

om du fÄr för dig att börja smÄplinka lite stycken som Àr skrivna för piano (i studiesyfte eller sÄ) sÄ Àr nog 8 oktaver att föreslÄ, annars klarar du dig gott pÄ nÄgra stycken. Om du bara ska ha en clean billig sÄ kostar ju en med 5-6 oktaver vÀldigt lite ofta...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.