Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Det framgår inte av informationen på Oktava-onlines site, men det ingår 16 % moms i de angivna priserna.

Ett räkne-exempel:

Oktava MK-012-01 MSP2 plastic box går för €289 plus €17,5 i fraktkostnad. Summan blir då €306,5 vilket motsvarar ungefär 2850:- med dagens penningvärde.

Eftersom handeln sker inom EU tillkommer ingen svensk tull på varorna. Det finns undantag från den regeln, nämligen om Oktava-onlines export till Sverige överstiger en viss summa. Vad som händer då är att de måste lägga på svensk moms istället för tysk. Men än så länge verkar det inte vara aktuellt för Oktava-online. De har nog inte sålt så mycket varor till Sverige än så länge.

Postat

Ja fast om man köper två oberoende, blir det ju billigare. Men det måste vara utan moms, som du säger. Vad tar du för två oberoende, alltså "omatchade" Claes?

Postat
Det framgår inte av informationen på Oktava-onlines site, men det ingår 16 % moms i de angivna priserna.

Ett räkne-exempel:

Oktava MK-012-01 MSP2 plastic box går för €289 plus €17,5 i fraktkostnad. Summan blir då €306,5 vilket motsvarar ungefär 2850:- med dagens penningvärde.

Så det är alltså de priserna som står på sidan som gäller. Då kör jag nog på det.

Postat (redigerat)

Sen är det frågan om det är värt några hundralappar att flytta eventuella garantianspråk mm till ett internetföretag som säljer sna prylar delvis via eBay...

Jag skulle då inte göra det.

Jag handlar en del i Tyskland, men då skall det vara större prisskillnader än så och ett företag som jag har koll på...

Redigerat av Violiner
Postat
Det är nog första gången jag får frågan om två separata micar. 😎 Eftersom jag alltid hittills bara har sålt matchade par, så har jag faktiskt inte koll på priserna på enskilda micar i nuläget...

Jag har pratat med några studioägare som säger att det är ganska onödigt med matchade par, sen så har jag ett osymmetriskt rum med lutande tak åt ena sidan, så jag tror inte att det spelar någon roll faktiskt.

Postat
Jag handlar en del i Tyskland, men då skall det vara större prisskillnader än så och ett företag som jag har koll på...

Jo men det verkar skilja en tusenlapp nästan, 281 euro (ca:2550kr) för två mickar mot 3500kr i Sverige. En tusenlapp är mycket för en nybliven student. Sen ska jag köpa 10 micpreampar, en multikabel, Emu´s audiodockM, fler mickar och akustikbehandla mitt rum. Om jag struntar i en tusenlapp här och där, så blir jag nog hemlös.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.