Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Lite knÀpp frÄga kanske. Men jag undrar. Vilka musiker skulle du vilja se i ett band? :rolleyes:

Jag gillar rÀtt mycket hÄrdrock sÄ jag skulle vÀlja att sÀtta ihop ett band med:

Tommy Lee - Drums

Phil Anselmo - Vocals, fast om det skulle bli mer melodiskt sÄ skulle det vara Jörn Lande

Zakk Wylde - Guitar

James Hetfield - Guitar

Vad skulle du koka ihop?

Allt frĂ„n dödsmetal till dansband 🙁

Redigerat av KillwithSkill
Annons
Postat (redigerat)

SÄng: Daniel Gildenlöw (Pain of Salvation)

SĂ„ng: Mikael Åkerfeldt (Opeth)

Gitarr: Steve Vai

Bas: Billy Sheehan (Mr Big, Steve Vai, mm)

Trummor: Mike Portnoy (Dream Theater)

Woho, tvĂ„ svenskar fick plats! 🙁 Daniel Gildenlöw Ă€r en otroligt mĂ„ngsidig sĂ„ngare som kan och har sjungit nĂ€stan allt. Dessutom har han en riktigt sĂ€regen stil i nĂ€stan allting han gör. Mikael Åkerfeldt kan göra det enda som Daniel Gildenlöw inte riktigt kan, nĂ€mligen growla! Att han dessutom sjunger utmĂ€rkt Ă€ven "rent" gör inte saken sĂ€mre! Är det nĂ„gonting jag Ă€lskar Ă€r det mĂ„ngsidiga sĂ„ngare, och dessa tvĂ„ herrar klarar detta utmĂ€rkt! 😎 Att bĂ„da dessutom Ă€r ena jĂ€vlar pĂ„ att skriva lĂ„tar gör ju inte saken sĂ€mre precis.

Om man kunde fÄ lite ordning över Steve Vai, sÄ skulle han tillföra bandet grymt mycket. Hans teknik och kunnande Àr enormt och tillsammans med basisten Billy Sheehan kan dom tvÄ fÄ de mest svÄra saker att se enkla ut!

Mike Portnoy pĂ„ trummor Ă€r ytterliggare en som behöver lite kontroll! :rolleyes: Men annars tror jag att han skulle tillföra enormt mycket Ă€ven han. Klarar Ă€ven av att köra backupsĂ„ng Ă„t Daniel Gildenlöw och Mikael Åkerfeldt.

Detta band tror jag skulle ha en bra mix av lĂ„tskrivare och virtouser. Enda problemet skulle vĂ€l bli att de tvĂ„ sĂ„ngarna skulle ha svĂ„rt att samsas, eftersom de bĂ„da tvĂ„ Ă€r ledare för sina respektive band. Omöjlig dröm? Javisst, men fan vad frĂ€ckt det vore! 🙂

Redigerat av Lynxo
Postat

Kanske skulle hitta nĂ„n som skriver texter Ă„t Gildenlöw och Åkerfeldt ocksĂ„, deras texter slĂ„r ju vĂ€rldsrekord i fjantighet. :rolleyes:

Postat (redigerat)
Kanske skulle hitta nĂ„n som skriver texter Ă„t Gildenlöw och Åkerfeldt ocksĂ„, deras texter slĂ„r ju vĂ€rldsrekord i fjantighet. 🙁

Tycker du Gildenlöw skriver fjantiga texter? :rolleyes: I mitt tycke Àr han en av de bÀsta textförfattarna jag nÄgonsin stött pÄ. Till skillnad mot mÄnga andra försöker han verkligen sÀga nÄgot med sin musik.

If you knew the number of the steps you would ever take, bitter I

wonder: would you run or cease to walk?

LĂ„ngt ifrĂ„n töntigt om du frĂ„gar mig. 😎

Åkerfeldts texter dĂ€remot tycker jag vĂ€l Ă€r sĂ„dĂ€r. Fast fjantiga skulle jag vĂ€l inte kalla dom... 🙂

Redigerat av Lynxo
Postat (redigerat)

Keyboard: Kevin Moore (Tidig Dream Theater, numera Chroma Key)

Git: Steve Lukather (ToTo +mycket av musiken som blev inspelad under 80-talet)

SÄng: Herman Saming (A.C.T.)

Trummor: Roger Taylor (Queen)

Bas: Stu Hamm (Joe Satriani)

Skulle kunna bli riktigt fint. Kan svÀnga, kan ösa, ja sÀg nÄgot dessa herrar inte kan....

Man kan dÀremot sÀga mycket om Gildenlöws "sÄng". Sluta Skrika, sluta Growla, sluta viska, sluta fjanta i halvfalsett och sluta stöna i falsett. Kan karln inte bara sjunga? Det gör han ju faktiskt riktigt riiiiiiiiiktiiiiiiiigt bra!!!

Redigerat av Dream Exp.
Postat

Kom pÄ att alla kanske inte kÀnner till alla musiker.

SÄ jag lÀgger till:

Tommy Lee - Drums frÄn Mötley Crue

Phil Anselmo - Vocals, PANTERA ,fast om det skulle bli mer melodiskt sÄ skulle det vara Jörn Lande, Soloartist och Masterplan

Zakk Wylde - Guitar, Ozzy Osbourne

James Hetfield - Guitar, Metallica

Postat
Kom pÄ att alla kanske inte kÀnner till alla musiker.

SÄ jag lÀgger till:

Tommy Lee - Drums frÄn Mötley Crue

Phil Anselmo - Vocals, PANTERA ,fast om det skulle bli mer melodiskt sÄ skulle det vara Jörn Lande, Soloartist och Masterplan

Zakk Wylde - Guitar, Ozzy Osbourne

James Hetfield - Guitar, Metallica

Bra idé, jag gör samma sak. :rolleyes:

Postat

SvÄrt, svÄrt...

Kompgitarr: Malcolm Young

Sologitarr: Ace Frehley

Bas: Sture Nordin

Trummor: Gene Krupka

SÄng: Robert Plant

...eller nÄgot... :rolleyes:

Postat (redigerat)

Japp svĂ„rt, men roligt 😛

Börjar bakifrÄn:

Trummor: Jeff Porcaro

Bas Flea

Gitarr:: Brian May

Gitarr II: Mark Knopfler

Keyboard/klaviatur: Steve Winwood(kan Àven köra)

SÄng: Bono

Ganska stor blandning mellan stilar, men alla e grymma musiker

Redigerat av The Edge
Postat

Har en bra:

Frank Zappa - SÄng och Gitarr

J.S. Bach - Backing Vox och Keys

Jaco Pastorius - Bas

Programmerade Beats och blip blop.

FrÄn skilda stilar tre stora kompositörer och musiker. Undrar om de skulle slÄss?

Postat
App app app! Inga döingar hĂ€r inte 😕

IsĂ„ fall hade jag valt med Elvis đŸ˜±

okey..i sĂ„ fall sĂ€tter viSimon Philips bakom trummorna 😎

Postat

Bas - Sting

SÄng o Gitarr - Steve Miller

SÄng o Gitarr - Stephan Jenkins

SÄng o Ackugitarr - Paul McCartney

Trummor - Vinnie Colaiuta

Keyboard - Ingen alls!

Postat

...och hÀr kommer raka motsatsen, bandet som vore HELT outhÀrdligt!

Gitarr - Per Gessle

Trummor - Lars Ulrich

Bas - Christer Sandelin

SÄng - Per Gessle

SÄng - Plura

SÄng - Han som sjöng i Extreme, som gjorde en vÀnda i Van Halen.

brrhrhrhr!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.