Jump to content
Annons

Frågor ang köra 2st skärmar


progg

Recommended Posts

Är sugen på att köra 2st 19". Men hade tänkt mig att köpa en nu å den andra vid senare tillfälle när ekonomin tillåter. Har dock några frågor kring detta.

Måste jag köpa skärmar med DVI-kontakter?

Vad för grafikkort (AGP) kan jag tänkas behöva då? Måste det vara dual DVI? Behöver verkligen inget fläskigt grafikkort då detta endast är till min PC som ska agera DAW.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Är sugen på att köra 2st 19". Men hade tänkt mig att köpa en nu å den andra vid senare tillfälle när ekonomin tillåter. Har dock några frågor kring detta.

Måste jag köpa skärmar med DVI-kontakter?

Vad för grafikkort (AGP) kan jag tänkas behöva då? Måste det vara dual DVI? Behöver verkligen inget fläskigt grafikkort då detta endast är till min PC som ska agera DAW.

Det gör inte annat än mikroskopisk skillnad om du kör analogt eller DVI. Största skillnaden är nog att du kan ha längre kablar med DVI utan att det blir störningar... 😏

De flesta grafikkort med dubbla utgångar, har en DVI och en analog - men till DVI-kontakten följer det också med en adapter till analog, så att man kan köra med två analoga skärmar om man vill det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sopig som jag är tänkte jag inte på att jag har både DVI å VGA kontakter på mitt grafikkort (ATI Radeon 9200SE) Så teorietiskt borde jag kunna köra två skärmar utan problemas.

Yepp no problems. 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

captain nemo (oregistrerad)

Jag kör en analog och en digital och jag ser banne mig inte den minsta skillnad på dem.

Men som andra sagt - två skärmar rockar fett, t o m när man surfar eller jobbar med annat än musik...

//nemo

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...