Jump to content
Annons

Peeping Tom ser dagens ljus!


Signert

Recommended Posts

En högtidsstund väntar för alla som tycker att Mike Patton bara gjort konstig musik sen Faith No More splittrades. (Och för alla andra Patton-fans också.)

Projektet som det ryktats om i flera år - Peeping Tom - släpps på cd av Ipecac den 30/5. Ett "pop"-projekt, med mängder av intressanta gäster, bl.a. Norah Jones, Kool Keith och Massive Attack. Peeping Tom uppträder på Conan O'Brian 26/5.

Missa inte detta tillfälle att (åter-)upptäcka en av vår tids mest begåvade och mångsidiga kompositörer och sångare!

Läs mer på Ipecacs hemsida.

The end result is an utterly unique multi-genre/multi-artist departure from Patton's more recent noisy output-one that would ultimately have to be classified as a pop record, alas a Mike Patton pop record, but a pop record nonetheless.
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Annons
Jake the Rake (oregistrerad)

Visst är Mike Patton genial. Fantomas var underliga men California-plattan med Mr Bungle var riktigt trevlig. Även detta projekt verkar kul.... tack för tipset!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jake the Rake (oregistrerad)

Tjena Vallhagen,

Tomahawk... känner igen bandnamnet men musiken deras jag missat. Tack för tipset, ska kollas in!

Link to comment
Dela på andra sajter

Fantômas "Director's Cut" är faktiskt någorlunda "normal" också. Filmmusikcovers.

Mr.Bungles "California" håller jag som ett av tidernas bästa album, alla kategorier.

Vill man ha lite mer edge så såg jag att John Zorn precis har släppt en platta som heter Moonchild som han kallar för en "hardcore song cycle". 🙂 Medverkande: Joey Baron(trummor), Trevor Dunn(bas), Mike Patton(sång). Verkar riktigt galet och bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ha! Nu landade den i brevlådan... Snabba leveranser... nu blir det full volym 😮

Edit

Jorå, inte illa. Även om jag bara toktrillat för två låtar än så länge...

Det är nåt festligt med Patton. Jag vet inte hur han gör, men det hörs alltid när han är inblandad... det räcker med anslaget av en puka och en cymbal så ... yep det är Patton liksom... Smörballad eller blipnoise spelar ingen roll, han har en alldeles egen musikalisk färg. Fan så bra 😛

Redigerat av Vallhagen
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...