Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Köpte EZ drummer i fredags och tycker att det Àr helt lysande, det funkar klockrent sÄnÀr som pÄ en detalj. Jag har haft strul med mitt M-audio FW 410 kort lÀnge och har testat exakt allt som gÄr (patchar, biosinstÀllningar och nyligen en total formatering och ominstallation av hela datorn) förutom att köpa ett nytt Firewire pci-kort och att stÀnga av nÀtverksporten. SÄ jag tÀnkte idag att jag skulle testa att inaktivera nÀtverkskortet och starta igÄng cubase med en lite tyngre lÄt för att se om nÀtverkskortet var det som orsakade problemen.

Men nÀr jag skulle öppna EZ drummer sÄ poppar authorizemenyn upp och sÀger att jag mÄste registrera mitt EZ drummer för att fÄ det att funka, trots att jag redan gjorde det i fredags. Det hÀnder bara nÀr jag inaktiverar nÀtverkskortet, nÄgon som vet om man mÄste ha nÀtverkskortet pÄ eller om det gÄr att fixa pÄ nÄgot sÀtt?

*Edit* Jag glömde att skriva att jag har provat koden som jag fick i fredags men den funkar inte.

Redigerat av Bone
Annons
Postat

Har haft samma problem. En tanke som slog mig Àr ifall EZ vill authoriza över nÀtet.. Har dock inte lÀst nÄgon manual sÄ jag vet inte. VÀldigt irriterande var det dÄ man inte alltid vill vara uppkopplad nÀr man gör musik.

Postat

Jag mailade supporten igÄr. Skriver hÀr nÀr jag fÄr svar frÄn dom.

Postat

Fick det hÀr svaret frÄn supporten

Hi,

Have you upgraded to v1.01? If not, this should solve your problem.

Download

it from the website.

Regards

James

-----------------

J.Thompson

Toontrack Music - Technical Support

Tog hem uppdateringen, men problemet kvarstÄr. Mailade till dom igen fÄr se om dom kan hitta nÄgon lösning.

Postat

Installerade uppdatering jag ocksÄ. Fortfarande samma problem. Hoppas dom har en lösning pÄ problemet Ät oss stackare. Eller sÄ fÄr man ha en egen, uppkopplad, EZ Drummer dator..

Postat

Ja eller sÄ fÄr man avinstallera EZ Drummer och ominstallera det med nÀtverkskortet avslaget alternativt anvÀnda den 2:a aktiveringen som man har för att aktivera EZ drummer nÀr nÀtverkskortet Àr avslaget. Men bÄda dom alternativen kÀnns lite sura. Jag har fortsatt kontakt med supporten, skriver hÀr om jag fÄr nÄt nytt besked.

Postat

Ja det uppskattas. Annars mailar jag Ä klagar lite sjÀlv sÄ att dom fÄr lite press. SÄ hÀr kan det definitivt inte vara. DÄ blir det att ta fram niven!

Postat

Har ocksĂ„ mailat dem. Jag kör ju "strippat" WinME utan nĂ€tverk och weblĂ€sare installerat pĂ„ min lĂ„da. NĂ€tverkskort vet den helt enkelt inte vad det Ă€r, sĂ„ jag har ju nĂ„gra frĂ„gor att fĂ„ svar pĂ„ innan jag kanske slĂ€nger pengar i sjön... 😕

Postat (redigerat)
Ja eller sÄ fÄr man avinstallera EZ Drummer och ominstallera det med nÀtverkskortet avslaget...

Skulle tro att detta Àr den bÀsta ideen faktiskt...fick svar frÄn Toontrack dÀr James sa följande: "You do not need web access on your computer, but you would need to write

down the code and access the authorization from another computer somewhere."

Det verkar vara ditt Win som muppar sig (Ă€ndringar i konfigurationen nĂ€r du inaktiverar nĂ€tverkskortet) gissar jag... 😠

Redigerat av slaptap
  • 2 veckor senare...
Postat
SÄ jag tÀnkte idag att jag skulle testa att inaktivera nÀtverkskortet och starta igÄng cubase med en lite tyngre lÄt för att se om nÀtverkskortet var det som orsakade problemen.

tja problem blev det iallafall... 😄

Postat

Fick svar frĂ„n supporten. Jag mĂ„ste tydligen registrera min dator med nĂ€tverkskortet inaktiverat. SĂ„ jag mĂ„ste anvĂ€nda bĂ„da koderna pĂ„ samma dator 😼

Postat

Hmm! 😼

InnebÀr dessa registreringar alltsÄ att man endast kan registrera tvÄ gÄnger? D.v.s. om datorn skulle krascha tvÄ gÄnger sÄ Àr det kört?

/Daniel

Postat

Skulle vara intressant om nÄgon hade svar pÄ det hÀr innan jag köper paketet.. Hittade inget bra svar pÄ Toontracks egna forum eller i deras FAQ heller.

Postat (redigerat)
Hmm!  😄

InnebÀr dessa registreringar alltsÄ att man endast kan registrera tvÄ gÄnger? D.v.s. om datorn skulle krascha tvÄ gÄnger sÄ Àr det kört?

/Daniel

Det verkar som de anvÀnder samma system som Tracktion. IsÄfall kan man mycket vÀl registrera mer Àn tvÄ gÄnger. Det Àr bara det att nÀr man registrerar en dator sÄ behÄlls den datorns ID pÄ ditt konto pÄ deras website. SÄ du kan lagra tvÄ ID dÀr samtidigt. Men skulle du byta dator eller installera om eller nÄtt sÄnnt sÄ Àr det bara att ta bort ett av dem och registrera pÄ nytt.

edit: misstĂ€nker att de blir lite frĂ„gande om detta hĂ€nder en gĂ„ng i veckan dĂ€remot 😛

Redigerat av rainydays
Postat
Hmm!  😉

/Daniel

Det verkar som de anvÀnder samma system som Tracktion. IsÄfall kan man mycket vÀl registrera mer Àn tvÄ gÄnger. Det Àr bara det att nÀr man registrerar en dator sÄ behÄlls den datorns ID pÄ ditt konto pÄ deras website. SÄ du kan lagra tvÄ ID dÀr samtidigt. Men skulle du byta dator eller installera om eller nÄtt sÄnnt sÄ Àr det bara att ta bort ett av dem och registrera pÄ nytt.

edit: misstĂ€nker att de blir lite frĂ„gande om detta hĂ€nder en gĂ„ng i veckan dĂ€remot 😉

Aha! Okay! ..

För grejen Àr den att jag troligtvis kommer byta ut hela studiodatorn inom inte allt för lÄng tid, och annars kÀnns det onödigt att skaffa EZDrummer innan dess; för att inte ödsla en registrering i onödan.

Men om det funkar som du sÀger sÄ Àr det ju inga problem...

Det kan inte vara sÄ att den koden man fÄr nÀr man registrerar pÄ siten gÄr att spara och anvÀnda igen vid en ny installation dÄ?

/Daniel

Postat

Du kan ju avregistrera din dator ett par gÄnger har jag för mig.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.