Jump to content
Annons

Patchkablar i samma färg

Recommended Posts

nickponcho (oregistrerad)
Postat

Hej!!!

Tänkte kolla om någon vet var man kan få tag på patchkablar i samma färg. oftast kommer dom i6 eller 8 olika färger. men kan man inte få tag på 6 eller 8 med samma färg.

Det blir lättare då att hålla reda på saker och ting.

MVH

Nick

Annons
Postat

Du kan ju löda själv.. Det gör jag (och säkert många med mig) .. Är det Bantam eller vanliga TSR 6,3 mm ?

nickponcho (oregistrerad)
Postat

vanliga tsr 6,3

musik (oregistrerad)
Postat

"Oftast kommer dom..."

Det måste väl gå att köpa kablar i vilken färg som helst!

😛

Postat

George-L är lite dyra men jäkligt händiga. Bara att skruva ihop och så går de som tåget. Bra kvalité. Det är kontakterna som är dyra, finns vinklade och raka. Kostar 60 spänn stycket, och kablarna kostar väl 30 spänn metern eller nåt.

Rekommenderas i alla fall! 4sound tar in dem, och så kan man beställa dem från gmf.

Det har varit lite diskussioner om ljudkvalitén på George L, ska man väl nämna. Många har hävdat att det är överlägsen kvalité på dem in terms of väldigt lite diskantförlust jämfört med billigare patchkablar. Efter ett test med spektrumanalys etc. "visade" det sig dock att det framför allt skapades ett högfrekvent brus i kablarna, som lurade örat att tro att det var bättre diskant.

Nu är det väl så att testet inte var väldigt vetenskapligt, såvitt jag minns, och dessutom snackar vi ju skillnader som är minst sagt marginella. Jag menar, en patchkabel är ju typ 20cm lång. Dessutom, om det låter bra, så är det bra...?

Postat
Det måste väl gå att köpa kablar i vilken färg som helst!

😉

Mmm.. nja.. Oftast köper man "en påse" patchkablar och farbror (fabrikant) pedagog har då kommit på att det ska vara i olika färger för att förenkla.. Oftast.. Jag har inga problem med det.. utan det brukar faktiskt ofast förenkla översynen.. Men som sagt.. Precis som men mina cigaretter.. Jag löder själv (eller rullar själv). 😆

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.