Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Kan jag fÄ tips pÄ riktigt bra techno/dance/trance ljud att köpa eller som finns att ladda hem vore jag tacksam. NÄn som vet?

Annons
Postat

Menar du lead-/basljud? För isĂ„fall Ă€r det vĂ€l bĂ€ttre att skaffa en redig synth och lĂ€ra sig anvĂ€nda den? 😄

Postat

Till nÄt speciellt instrument eller musikprogram eller nÄn samplingscd?

Postat (redigerat)

BÄde bas och lead till Ableton Live önskas. Har tankat ReBirth iofs men vill gÀrna ha mer i sjÀlva programmet Ableton.

Inspirerad av Nord (https://www.studio.se/index.php?showtopic=25506) - och dĂ„ jag lĂ€gger upp vill jag inte bli jĂ€mförd med Nord, Nord Ă€r proffs, jag Ă€r amatör och en kĂ€nslig sĂ„dan 😄 - men sĂ„dana ljud till exempel. OcksĂ„ influerad av PsyTrance.

Redigerat av niklas73
Postat

Jag skulle sÀga att duy skaffar dig lite sjyssta mjukvarusynthar att ratta pÄ.

Tro inte att Sounborn hittade ljude Ă„ sen anvĂ€nde det. Han har nog minsann pillat en del pĂ„ att fĂ„ fram dem 😄

Postat

Tack!! Kan man verkligen bygga sÄnna dÀr grymma basar med mera i det hÀr?? Finns nÄn insturktionsbok tro?

Postat
Tack!! Kan man verkligen bygga sÄnna dÀr grymma basar med mera i det hÀr?? Finns nÄn insturktionsbok tro?

Bygga trancebasar gÄr med de flesta subtraktiva syntar...

Postat (redigerat)

Bygga trancebasar gÄr med de flesta subtraktiva syntar...

SĂ„ "instruktionsbok" hittar du genom att t.ex. googla pĂ„ 'substraktiv syntes'. Även om olika synthar Ă€r uppbyggda pĂ„ lite olika sĂ€tt, sĂ„ Ă€r det Ă€ndĂ„ i stort sett alltid samma byggstenar man jobbar med.

Edit: Och det Àr absolut rekommenderat att ordentligt sÀtta sig in i hur syntharna fungerar!!

Redigerat av android

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.