Jump to content
Annons

lyssna innan man köper!


Micke Lid (oregistrerad)

Recommended Posts

Micke Lid (oregistrerad)

hej är de någon som känner till någon sida typ ginza som har den funktionen så att man kan provlyssna nån snutt på låtarna på skivan innan man köper???

om man nu är osäker på låtens namn tex? 😉 hade en sida innan jag formattera om datorn men den försvann tyvärr å kommer inte ihåg va den hette!! 😱

mvh

micke

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Enligt min åsikt är det okej att ladda ner en låt, men endast för provlyssning..

och när jag menar provlyssning menar jag verkligen provlyssning! 😄

Om jag hade kontrakt och massa folk laddade ner musiken istället för att köpa den skulle jag bli galen! haha 😳

Liksom

om jag går in i en skivbutik och ser nånting som ser intressant ut, men

har aldrig hört talas om det bandet/artisten, då vill jag inte köpa den skivan och

hoppas på att det e bra.

Då kan det va bra att provlyssna tycker jag 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

hej är de någon som känner till någon sida typ ginza som har den funktionen så att man kan provlyssna nån snutt på låtarna på skivan innan man köper???

om man nu är osäker på låtens namn tex? 😄 hade en sida innan jag formattera om datorn men den försvann tyvärr å kommer inte ihåg va den hette!! 😛

mvh

micke

Om man är 95% säker på att det är rätt låt så kan man ju offra 10kr och köpa en MP3:a..

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag hade kontrakt och massa folk laddade ner musiken istället för att köpa den skulle jag bli galen! haha 😛

Men är det inte så att idag förväntar sig unga musiker att de skall få miljontals kronor i inkomst om de får kontrakt? De skall alltså inte bara bli kända eller få ut sin musik, de skall ha allt, rikedom, kändisskap och popularitet - allt i ett lättåtkomligt paket. Nåja, nu kanske jag är lite mer provokativ än vad jag avsåg... och off topic. Lika bra att jag ber om ursäkt i förväg. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag brukar använda DC++ för att "provlyssna" på låtar. Fungerar jättebra!  😆

Here we go again. Jag väntar mig fyrahundra arga inlägg ungefär... för och emot för och emot tills man blir yr i huvudet. 😄

Sorry menade inte att starta en jobbig piratdebatt igen 😄

För övrigt kan jag berätta att jag faktiskt betalar pengar för att lagligt ladda ner mp3:or på typ beatport. Grymma grejjer, rekomenderas! Man kan provlyssna låtarna också, vilket väl var det som tråden egentligen handlade om.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte för att flamea, men "pirat"kopiering är mer av nytta än ondo. De som tappar inkomst är Gessle och kamrater.

Vi övriga små band får en lyssnarskara, och kan få in mer pengar på livespelningar, merchandise och support än ett skivkontrakt någonsin skulle kunna ge. Om man inte gör mtv-pop förstås.

Sorry, ska inte trolla nu. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

iTunes ?

Enda funktionen jag ser i ITMS. 😄 Köper hellre skivor men ser jag "Copy Controlled" tvärdör intresset direkt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte för att flamea, men "pirat"kopiering är mer av nytta än ondo. De som tappar inkomst är Gessle och kamrater.

Vi övriga små band får en lyssnarskara, och kan få in mer pengar på livespelningar, merchandise och support än ett skivkontrakt någonsin skulle kunna ge. Om man inte gör mtv-pop förstås.

Sorry, ska inte trolla nu. 😕

De här diskussionerna är som en snöboll som man rullar nedför en brant. Såfort någon sätter igång bollen så är den helt omöjlig att stoppa 😆

Jag säger Itunes och last.fm.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag hade kontrakt och massa folk laddade ner musiken istället för att köpa den skulle jag bli galen! haha  😱

Men är det inte så att idag förväntar sig unga musiker att de skall få miljontals kronor i inkomst om de får kontrakt? De skall alltså inte bara bli kända eller få ut sin musik, de skall ha allt, rikedom, kändisskap och popularitet - allt i ett lättåtkomligt paket. Nåja, nu kanske jag är lite mer provokativ än vad jag avsåg... och off topic. Lika bra att jag ber om ursäkt i förväg. 😆

haha ok. du är förlåten 😆

Men det var inte riktigt så jag mena (tjäna mijloner).. ahh du fattar 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...