Jump to content
Annons

Eurovision song contest 2006


Recommended Posts

Annons

Visserligen tycker jag det Àr fel. Folk som gillar schlager och hÄller i det. Kan vi inte lÄta dem vara.

Det vore som om dom skulle sÀtta in Carola pÄ sweden rock. Varför ska folk göra saker de inte bryr sig om bara för att en annan grupp inte gillar det?

Men Ä andra sidan gillar jag att jÀvlas med översittare.

Vote Lordi 😄

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Var inte det dÀr ointressant... det var bara lite text om att man borde rösta pÄ Lordi. Och dÄ antar jag att de menar att man skall slösa bort sin dyrbara tid med att stirra stint pÄ melodifestivalen tills numren dyker upp och sedan skall man ringa ett nummer som kostar 10 spÀnn (men 5 öre gÄr till rÀdda barnen!) för att rösta... nej tack!

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Kollar man pÄ melodifestivalen och vill rösta sÄ ska sÄklart göra det pÄ en bra lÄt.

Och det Ă€r LordiÂŽs! 🙂 skön refrĂ€ng som sĂ€tter sig i huvudet.

en bra melodi platsar i melodifestivalen oavsett vad det Àr för musikstil.

Schlagers lyssnade dom vÀl pÄ under 20-30-40-talet.

CarolaŽs lÄt Àr inte nÄtt vidare sÄ vi fÄr vÀnta till nÀsta Är med nÄgra högre placeringar.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Jag gillar inte folk som klÀr ut sig för mycket sÄ min röst i Är

kommer jag lÀgga pÄ den sötaste sÄngerskan, skit i rösten !

🙂

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Jag gillar inte folk som klÀr ut sig för mycket sÄ min röst i Är

kommer jag lÀgga pÄ den sötaste sÄngerskan, skit i rösten !

🙂

Är det bara jag som tycker det Ă€r helt fel? Att rösta pĂ„ nĂ„gon som inte alls kan sjunga, bara för att vederbörande Ă€r "söt"?

Fast du kanske bara skÀmtar...

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Jag tycker faktiskt att det Àr strongt gjort att gÄ upp pÄ en scen utan att

kunna sjunga, Àr man dessutom söt Àr det ju ett kanonplus !!

Elitist, javisst . . 🙂

NÀ, det Àr vÀl klart att den bÀsta lÄten skall vinna, utseendet Àr för mig

lika viktigt som en piss i Atalanten.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Jag tycker faktiskt att det Àr strongt gjort att gÄ upp pÄ en scen utan att

kunna sjunga, Àr man dessutom söt Àr det ju ett kanonplus !!

Elitist, javisst . . 😳

NÀ, det Àr vÀl klart att den bÀsta lÄten skall vinna, utseendet Àr för mig

lika viktigt som en piss i Atalanten.

Fast om tillrĂ€ckligt mĂ„nga pissar i Atlanten kan det sĂ€kert byta fĂ€rg... 😆

Vad jag ville ha sagt med det, var att om tillrĂ€ckligt mĂ„nga röstar pĂ„ den snygga tjejen utan röst, sĂ„ vinner hon ju i alla fall. 😎

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Japp, det Àr dÀrför alla som skriver eget material och vill framföra det

sjÀlv inte kommer med i Melodifestivalen.

[NÀÀÀÀÀ, Patrik Isaksson Ă€r inte söt ! 😳]

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Lordi Àr sÀmst, men det vore kul om de vann bara för att jÀvlas. DÀremot tror jag inte att det Àr möjligt att genomföra en sÄn hÀr kupp. Se bara pÄ idol dÀr hur mÄnga som helst röstade pÄ Jens, han gick inte vidare för det. Antingen Àr omröstningen riggad eller sÄ Àr det bara sÄ att Carolas uberkristna fans röstar Ànnu mer pÄ henne för att hindra Lordi, och resultatet blir ju bara mer pengar till schlagerscenen. Det bÀsta man kan göra Àr nog att inte rösta alls.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Lordi Àr sÀmst, men det vore kul om de vann bara för att jÀvlas. DÀremot tror jag inte att det Àr möjligt att genomföra en sÄn hÀr kupp. Se bara pÄ idol dÀr hur mÄnga som helst röstade pÄ Jens, han gick inte vidare för det. Antingen Àr omröstningen riggad eller sÄ Àr det bara sÄ att Carolas uberkristna fans röstar Ànnu mer pÄ henne för att hindra Lordi, och resultatet blir ju bara mer pengar till schlagerscenen. Det bÀsta man kan göra Àr nog att inte rösta alls.

Fast om Lordi redan har stort stöd sÄ kan det ju hjÀlpa till att knuffa upp dom nÄn placering.

Hursomhelst sÄ förstÄr jag inte varför man öht Àr med i en tÀvling som man tycker Àr "ett dÄligt skÀmt".

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

http://svt.se/svt/road/Classic/shared/medi...19&lpos=extra_8

Tycker att lÄten Àr jÀvligt bra dessutom.

Kan tÀnka mig att helyllesrockare tycker att den Àr dÄlig för att de tycker att den Àr fake dock, eftersom en Àkta hÄrdrockare aldrig skulle sÀtta sin fot i sÄna hÀr sammanhang...

Tur att jag inte Àr helylleshÄrdrockare.

/Daniel

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Jag tycker att jag har betalat för spektaklet en gÄng genom att betala TV-licensen, sÄ efter att de införde avgift för att telefonrösta, har jag inte röstat av principskÀl.

Åsikter har jag Ă€ndĂ„ - och de Ă€r inte milda vare sig om Lordi eller Carola... 😆

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Linus gav ju det eminenta tipset att man kan gÄ in pÄ Eurovisions webbsida och lyssna pÄ alla bidrag. Inte sÄ dumt, med tanke pÄ att vissa, som jag sjÀlv till exempel, har missat cirka tio av lÄtarna i förhandslyssningarna pÄ TV.

TÀnkte spara lÄtarna pÄ cdr bara för att sjÀlv personligen lyssna igenom varje bidrag 5 gÄnger innan sjÀlva tÀvlingen och kunna göra en mer rÀttvis bedömning detta Äret, men mÀrkte dÄ att det inte fanns nÄgon vanlig "download"-knapp att trycka pÄ. TÀnkte dÄ istÀllet dra ut ljudet genom ett externt ljudkort (mitt inbyggda ljudkort saknar (!!) ljud ut). DÄ mÀrkte jag att lÄtarna laddade och buffrade sÄ lÄngsamt att det skulle ta en hel helg att tanka ned de 37 bidragen till en extern bandspelare.

😛

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...