Jump to content
Annons

Deppkärlekslåt..


Recommended Posts

LÅTNAMN: The lost and never found.

ARTIST/GRUPP: Slowmoboy

GENRE: pop/Rock

LÅTLÄNGD: 4:35

KOMPOSITÖR: Rikard Sandberg

PRODUCENT:

EV. MEDVERKANDE: Pluffo (Martin), på stråkar och beat

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: MP3

STORLEK: drygt 5 MB

STATUS: Börjar bli färdig.

Redigerat av Richie76
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Åh, här kommer minnen tillbaka! Jag har kvar arbetsdemon på hårddisken och har lyssnat på den flera gånger.

Versen och refrängen växer med varje lyssning! Så det är fint att du jobbat vidare på låten sen, för det är den värd! 😄

Ett nyckelharpesolo ovanpå stråkarna 3:54 kanske? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack ska du ha Linus! Ja, det var ett tag sen jag låg uppe med denna.. Har bytt både bas å trummor å sånt sedan dess, så jag hoppas att det låter bättre nu.

Jo, hade fått napp hos Ume-magnus att lägga nyckelhapa, tror jag det var men det rann ut i sanden. Verkligen nice att du gillar låten. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo för fan det är snyggt. Jag tycker sångljudet inte riktigt kommer in i ljudbilden. Jag har fått någons slags reverbsjuka det sensate. Undrar om det inte är bara lite för torrt. Jag tycker nog att det håller annars. Inte mycket att säga om resten av mixen. Pianot är lite dovt, men det är väl meningen att det skall vara lite dystert sådär. Snygga stråkar och effekfulla lofi-trummor. Möjligen skulle jag vilja ha det lite starkare vid slutet, mer ös på hela konkarongen sista refrängen. Det slutar lite konstigt också rösten tonar ner innan den rungit ut så att säga. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Egghuvud -Jasså nästan för torrt? Ja, det kan ligga nå i det.. att det inte går in i mixen riktigt! Helt rätt i slutet! Måste fixas till! 😆 Ja kanske går det att pampa på ännu mer i slutet, ska kolla! Tack för onlägg!

equality - Tackar så väldigans! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Du har en riktigt bra känsla i denna.... en riktig snyftare.....bra jobbat med nyanseringarna, trummorna känns väldigt bra... lite abrupt slut på det hela kunde få hålla på ett tag till......

Good Craftmanship / karl

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, hade fått napp hos Ume-magnus att lägga nyckelhapa, tror jag det var men det rann ut i sanden. Verkligen nice att du gillar låten. 😏

(...tittar ner, skrapar me foten i golvet och skäms lite...)

Ajfan, det har jag helt missat, men om det fortfarande är intressant så lirar jag gärna lite "upplands-keyboard".

Mvh/

guldfisk@narminne.com

Link to comment
Dela på andra sajter

ahh...sången är som balsam för öronen såhär på måndagsförmiddagen.

Gillar detta som fan, men kan sakna ngt sorts groove/beat i andra versen. Det är ngt som rör sig hör jag, ackegitarrer? testa en svettig lofiloop därunder kanske.

Snyggt pianospel som vanligt, och vansinnigt bra sån. Som vanligt 🙂, dock lite för mycket botten i sångreverbet låter det som.

Tredje versen är snyggast imo. Och elguran i refrängerna kan du nog ta upp litegranna!

bra jobbat richie! Kommer alltid good shit från dig.

😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Starboy - Nice! 😆

karl - Tack! Kul att höra, har som sagt pulat lite med denna fram å tebaks, så trevligt att höra att man är på rätt spår. Ja, håller med om slutet, får lösa det på nåt sätt. 🙂 Trummorna är väl inte så hårda men jag tycker oxå att det funkar bra. Snyftare är ju härliga.. du vet att det är ok att gråta, fastän du är karl! 😄

Umemagnus - haha! 😄 Vet precis hur det kan vara ibland.. 🥰 Duu, om du vill så får du gärna prova lägga nyckelharpa! Kan väl PM:as om det!

Eliasson - Ojoj, tackar för det! Oerhört gött att höra att det gillas. Kul att höra att sången gillas.. Pianot är egentligen inte riktigt min grej men om du tycker det funkar så blir jag nöjd! 😛 Reverbet får kollas upp.. En svettig hifiloop skulle man lätt kunna testa om man visste hur man gjorde en sån! 😱 Nån som kan? Ska kolla nivåer på gura å.. lyssnade du i lurar eller högtalare? Tror att man hör den ganska bra i lurar, har inte lyssnat i en vanlig stereo, will do! Tack för inlägg.

Edit: Stavningsexpert

Redigerat av Richie76
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej! Ja NU hör man sången! NU har Du fått till det. 🙂

Klart den bästa låt jag har hört med Dig. Ett minus är dock att

Du ibland missar lite på fraseringarna, en bokstav försvinner här och där och

i meningen "just love to spread around" försvinner ordet "to" helt o hållet.

"this is our guide for the way", låter som "guy" och "Your heart of glass" låter som "lass". 😕🙁😛 ...men detta kommer från en sångare till en annan, så jag är lite extra känslig när det gäller sånt. Och som någon sa, sista sångfrasen liksom bara dör ut lite för tidigt. Känns omotiverat.

Annars, tummen upp för arr, framförande och produktion! Sketabra!

Naddeman

Link to comment
Dela på andra sajter

Naddeman - Verkligen trevligt att du gillar låten, tycker faktiskt att den har potential. Ja, jag har problem men att artikulera när jag sjunger.. måste skärpa mig på det. Har fixat slutet nu och väntar med spänning på nyckelharpan! :rolleyes: Tack så mycket för inlägg. Håller med om att stråkspelandet låter kanon, får se hur jag ska mixa in nyckelharpa på det.. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...