Jump to content
Annons

Fått erbjudande om billig dator,


BaldByChoice

Recommended Posts

Jag har nu fått erbjudande om att köpa en ny Fujitsu/Siemens SCALEO P, med bl.a. en AMD 64 3400+, 1024MB RAM - för 3000:-!

Det känns ju dumt att inte slå till på denna. Det jag är lite orolig över är moderkortet som jag läst en massa negativt om: NVIDIA nForce4. Vad får/kan jag få för krångel med detta moderkort?

Snälla, ni som har koll, är detta att kasta pengarna i sjön?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det ser faktiskt ut som att Nforce4 problemen håller på att lösa sig. Som jag förstått det så fungerar de bra i nuläget men bestraffas lite prestandamässigt. Så ett äldre Nforce3 är snabbare men problem med knaster och liknande tycks i det stora hela vara löst med senaste bios och moderkorts uppdateringarna.

/Majken

Link to comment
Dela på andra sajter

Det ser faktiskt ut som att Nforce4 problemen håller på att lösa sig. Som jag förstått det så fungerar de bra i nuläget men bestraffas lite prestandamässigt. Så ett äldre Nforce3 är snabbare men problem med knaster och liknande tycks i det stora hela vara löst med senaste bios och moderkorts uppdateringarna.

/Majken

Åh, vad glad jag blev nu! 😆

Om du har några vettiga nedladdningslänkar får du hemskt gärna posta dem, Majken. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...