Jump to content
Annons

Första Maj!


musik (oregistrerad)

Recommended Posts

Annons

Demonstrationstågen tunnas ut och blir allt glesare för varje år som går, så folk är väl snart trötta på hyckleriet...

Demonstrationerna är egentligen ett märkligt fenomen numera. Vad ska de demonstrera mot när de har suttit vid makten så länge, att de rimligen borde ha allt precis som de vill ha det...?

Varför sjunger de förresten aldrig andra versen - den som innehåller textraden "under skatter digna vi..."? :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Demonstrationerna är egentligen ett märkligt fenomen numera. Vad ska de demonstrera mot när de har suttit vid makten så länge, att de rimligen borde ha allt precis som de vill ha det...?

Huh? Det är inte bara sossar som demonstrerar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har som regel att aldrig demonstrera på min födelsedag! :rolleyes:

Speciellt om jag är bakis på den. 😱

Redigerat av allansson
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag demonstrerade inte. Jag var ute och vandaliserade i Stockholm City istället. Bland annat tog jag en stol från en uteservering och hivade in i ett skyltfönster.

RECLAIM THE CITY REPRESENT.

Vi funderade på vad vi skulle göra och det tog ett tag men intelligenta som vi är kom vi alltså fram till att vi går ut och förstör så mycket vi kan först. Sen när resten av Sverige hatar oss berättar vi för dem vad det är vi står för och vad vi försöker åstadkomma. Då finns det säkert flera idioter som också vill hänga på när vi vandaliserar nästa gång.

Ska iväg och kasta gatusten på mitt lokala McDonalds nu. Det är kärlek.

Hörs,

~ f

Link to comment
Dela på andra sajter

Demonstrationstågen tunnas ut och blir allt glesare för varje år som går, så folk är väl snart trötta på hyckleriet...

Demonstrationerna är egentligen ett märkligt fenomen numera. Vad ska de demonstrera mot när de har suttit vid makten så länge, att de rimligen borde ha allt precis som de vill ha det...?

Varför sjunger de förresten aldrig andra versen - den som innehåller textraden "under skatter digna vi..."? 😉

Lika © blå som dina (D) ögon lika (H7) ljusblå som din (E7) tro

att du (Am7) redan i (D)morgon skulle © njuta lugn och (G) ro

Redigerat av DåligtGehör
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag demonstrerade också. Med syndikalisterna. Fast när vi mötte vänstertåget vid slussen kände jag att jag nog hellre velat spatsera där; alldeles för mycket 18-åriga dumskallar i vårat tåg som mest av allt vill kasta gatstenar. Det vill inte jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Demonstrationstågen tunnas ut och blir allt glesare för varje år som går, så folk är väl snart trötta på hyckleriet...

Demonstrationerna är egentligen ett märkligt fenomen numera. Vad ska de demonstrera mot när de har suttit vid makten så länge, att de rimligen borde ha allt precis som de vill ha det...?

Varför sjunger de förresten aldrig andra versen - den som innehåller textraden "under skatter digna vi..."? :rolleyes:

Detta inlägget säger en hel del om dig.

Redigerat av VacUm
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...