Jump to content
Annons

Hej alla.


sunli (oregistrerad)

Recommended Posts

sunli (oregistrerad)

Hej, Sun Li kallar jag mig.

Arbetar med remixer och produktion av låtar.

Har nyligen sålt stoltheten till kapitalet och producerar för tillfället en Melodifestival-låt. Kommer vara lite mer upbeat och lite överaskningar slinker också in. Om något är intressant med mig så är det väl att jag arbetar nästan uteslutande digitalt. Vilket jag alltid gjort. Det kan hända att jag plinkar lite på en guitarr för att hitta stämmningen men i övrigt är det VSTer och dator som är min grej. Sitter för tillfället med en huvuddator, en Laptop (som är till för skisser när andan faller på) och tre stycken VST servrar som spinner i rummet brevid studion.

Jag producerar i studion, och låter även röstskisser läggas där, men kollar efter bra påläggsstudios i närheten. Vilket för oss till var jag sitter, och det är i Malmö.

Trevligt att vara inne i värmen,

MvH Sun Li

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Som sagt, välkommen! 🙂

3 st VST servers låter intressant... tanken har inte ens slagit mig att man kan använda några av sina övriga burkar för VSTs... hur funkar det egentligen? Vad behövs för progg på dessa burkar för att Cubase SX remote ska kunna använda dessa VSTs? 😲

Med risk för RTFM-svar såklart. 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Har nyligen sålt stoltheten till kapitalet och producerar för tillfället en Melodifestival-låt. Kommer vara lite mer upbeat och lite överaskningar slinker också in.

Haha!!

Då får man väl ta och kolla på melodifestivalen nästa år! 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Välkommen in i bunten.

Hackeman: Du använder det digitala gränssnittet på ditt ljudkort och kör VST-Link.. då kan du använda dom andra datorerna som t.e.x ett gigantiskt VSTi-rack.. bara använda effekter o.s.v.. har dock inte provat det själv... men vi kan ju fråga Mr Li..

Link to comment
Dela på andra sajter

sun li (oregistrerad)

Hej och tack alla i välkomstkommitén 🙂

Det finns lite olika sätt att koppla upp sina extrahjärnor på, själv kör jag med ett program som heter fxteleport. Fördelen med det är att du slipper ljudkort att koppla ihop dom med, teleport kör över nätverk (tcpip). Så jag har ett internt giga nätverk där trafiken switchas fram och tillbaka, fram och tillbaka.

kolla in fxteleport.com för mer info, finns även fungerande demo för er som vill testa dammsammlaren i garderoben.

MvH Li

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...