Jump to content
Annons

E nån vaken?


icebomb (oregistrerad)

Recommended Posts

icebomb (oregistrerad)

Finns det nån här som känner desperation.. som känner allt.. som KÄNNER hela djävla tiden.. varför denna drama hela tiden.. jag e inte drama hela jag.. men när det gäller känslor så e jag en stor dramaqueen.. e det här vanligt bland musiker.. ?? eller e det bara kvinliga musiker som detta drabbar???

e det priset?? då vet jag inte om jag vill skapa!!! då vill jag hellre ha min man.. som faktiskt älskar mig.. skit skit skit.. jag har alltid varit drama.. men aldrig har det betytt nånting för mig.. jag vill inte förlora honom.. men jag tror jag har gjort det nu.. shit.. fan fan fan.. snälla säg inte att jag e ensam om detta problemet..

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

hmmm...jag vet ju såklart inga detaljer men du antyder att uppbrottet har något med ditt musikskapande att göra...?

OM det nu gått åt skogen frågan:

skulle det vara rättvist mot dig OCH honom om du gav upp musiken för hans skull?

skulle du kunna hålla dig ifrån att använda din uppoffring som ammunition vid gräl/dispyter/bråk/tjat i framtiden?

tänk på det, om du ger upp din musik för en annan människa har du, enligt min mening, ingen rätt att beskylla honom för det. någonsin. valet är trots allt ditt.

tråkiga tider, jag har liksom många varit där och jag kan inte göra annat än att beklaga önska lycka till med det val du gör.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bara för att man har ett förhållande betyder inte det att man ska sluta vara en egen individ. Jag förstår inte personer som begär sådant, måtte vara ena osäkra människor.

Edit: Nu när jag läser ditt meddelande igen så kom jag på mig själv att jag inte fattade det 😎 Jag hoppas mitt svar är tillfredställande för någon själ där ute iaf..

edit 2: jag är trött

Redigerat av johahl
Link to comment
Dela på andra sajter

Tråkigt, men samtidigt måste man respektera varandra och låta varandra ha kvar sina intressen - annars är ju inte förhållandet något att ha ändå. Kärleken till varandra är något fint som man måste vara rädd om och vårda ömt, men samtidigt får man inte förlora sin egen identitet i förhållandet...

Ibland måste man gå skiljda vägar, men oftast kan det vara värt att rädda ett förhållande som till största delen är bra. Det gäller att alltid prata väldigt mycket med varandra, om allt möjligt - och visa att man verkligen uppskattar varandras sällskap. Finns äkta kärlek, så klarar man alla sorters problem, så ge inte upp! 😎

Under en känslomässig kris, kan många dessutom göra ännu bättre musik än vanligt - så detta är kanske ett gyllene tillfälle att sätta igång med musicerandet... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

icebomb (oregistrerad)
Tråkigt, men samtidigt måste man respektera varandra och låta varandra ha kvar sina intressen - annars är ju inte förhållandet något att ha ändå. Kärleken till varandra är något fint som man måste vara rädd om och vårda ömt, men samtidigt får man inte förlora sin egen identitet i förhållandet...

Ibland måste man gå skiljda vägar, men oftast kan det vara värt att rädda ett förhållande som till största delen är bra. Det gäller att alltid prata väldigt mycket med varandra, om allt möjligt - och visa att man verkligen uppskattar varandras sällskap. Finns äkta kärlek, så klarar man alla sorters problem, så ge inte upp! 😎

Under en känslomässig kris, kan många dessutom göra ännu bättre musik än vanligt - så detta är kanske ett gyllene tillfälle att sätta igång med musicerandet... 🙂

tja.. jag gör bättre musik nu.. men shit.. det e jättesvårt.. Han låtsas om att han tycker det e kul.. men säger samtidigt att "det blir sena kvällar" bla bla.. Men just nu.. e det INTE det som e problemet..

Det jag frågar e BLIR MAN MER PASSIONERAD O DRAMATISK OM MAN E MUSIKALISK?????

För jag fattar inte..

Link to comment
Dela på andra sajter

Det jag frågar e BLIR MAN MER PASSIONERAD O DRAMATISK OM MAN E MUSIKALISK?????

För jag fattar inte..

Kreativa människor använder väl högra hjärnhalvan lite mer än inrutade skrivbordsnissar (som förmodligen är födda i jungfruns tecken 😎) och jag kan tänka mig att den kan påverka både passion och dramatik också.

Link to comment
Dela på andra sajter

icebomb (oregistrerad)
hmmm...jag vet ju såklart inga detaljer men du antyder att uppbrottet har något med ditt musikskapande att göra...?

OM det nu gått åt skogen frågan:

skulle det vara rättvist mot dig OCH honom om du gav upp musiken för hans skull?

skulle du kunna hålla dig ifrån att använda din uppoffring som ammunition vid gräl/dispyter/bråk/tjat i framtiden?

tänk på det, om du ger upp din musik för en annan människa har du, enligt min mening, ingen rätt att beskylla honom för det. någonsin. valet är trots allt ditt.

tråkiga tider, jag har liksom många varit där och jag kan inte göra annat än att beklaga önska lycka till med det val du gör.

Om jag ska va helt ärlig... Han e en kille som e buisness.. så nä... det e väl inte det.. men det e sena kvällar o blalblabla.. o sånt... men vafan.. det e väl som det e eller??? det e inte som att jag kommer va borta alla kvällar...

O för den delen... han e egen företagare o anställer folk.. o har en massa tjejer och killar under sig... hela dagarna.. o vart e det otrohet o sånt händer???? jo just på jobbet.. men jag jobbar för det mesta hemma.. Äsch... skit i det va???

det här e viktikg för mig... det här e min grej.. o fan ta det om nån ska hålla på.. om jag e skitkass så¨e jag .. o då lägger jag av.. men det e jag ju inte

.... fan fan fan

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu ska vi se...

Om jag har förstått det här rätt så har du problem med din pojkvän bara för du håller på med musiken?

Precis som Claes sa, så måste man få behålla sina intressen..

Det gäller att respektera och förstå varandras behov/intressen..

Om du tex inte får jobba med musiken, då blir du säkert lack över nånting annat och så går det ut över er förhållande istället...

Kanske jag som missuppfattat allt, jag har vart vaken sen 5..

Link to comment
Dela på andra sajter

Hey Giggsy... Jag är jungfru!!! Och jag är fan ingen skrivbordsnisse. Jag står till och med upp när jag lägger mina gitarr spår :-).

Jag instämmer f.ö att när det gäller relationer så är intressen och närmare beskrivet respekten för varandras intressen a.o för att få ett förhållande att fungera. Oftast tror jag att det är den enes frånvaro av egna intressen som brukar vara det stora problemet, men det blir tyvärr ofta vänt till att den andres intressen tar för mycket tid.

Jag hoppas att du kan hitta en lösning där du slipper kompromissa. Dessa kompromisser brukar oftast bara skjuta fram problem i tiden.

Du älskar ju din gubbe och att ge upp en del av dig är inte att visa att det. Du säljer bort en del av den person HAN älskade. Den här typen av brandsläckning slutar alltid med att efter en tid så kommer ni sitta runt frukostbordet och bara titta på varandra utan att säga ett ord, för ni har inget att prata om och tänka...

- Fan, nu snoode han underdelen av sista frallan igen...TÖLP!

/Bajenuffe

Link to comment
Dela på andra sajter

Han låtsas om att han tycker det e kul..

Om han bara låtsas och inte stödjer din grej, varför skulle du stödja hans!? Man måste ge och ta i ett förhållande, och låta varandra utvecklas. Vill du satsa på musik så gör det...

Jaja, jag vet att det inte är så lätt att ta rationella beslut när kärlek är en av ingredienserna men ändå.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj..... 😕

Inte bra...Det finns prios överallt...mat..sömn...sex osv...

Samlevnad kan oxå vara ett prio men är inte ett måste..

Många är ensamvargar..Men är man i ett förhållande är

respekt ett av de viktigaste priona..Om inte du hade

accepterat hans anställningar av tjejer hade ni haft

problem, han har tydligen svårt att acceptera dina

"sena" kvällar, vilket utgör ett problem...

Min sambo gillar inte att jag ofta sitter väldigt länge vid Mixer och Dator

men hon respekterar min vilja så länge det inte går ut över de andra

priona som är: 1) Barnen 2) Hus och Hem 3) Civila jobbet

sen går det neråt i skalan..

Sen finns det en MYCKET viktig egenskap man !!MÅSTE!! ha i ett

förhållande, att kunna säga "Nu får du sluta för nu är det så och så".

Men alla ÄR och FÖRBLIR olika..Likaså är förhållanden..

Så ta inte mina exempel på allvar 🙂

Hoppas det löser sig....

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är lite av en ensamvarg och måste tänka till ibland så att jag inte försummar min flickvän/sambo.

Ibland kan jag komma på mig själv att jag suttit med musik, dator och andra intressen under flera dagar (under ledig tid) och försummat min partner, då brukar jag ta en pause och försöka ägna tid med min partner istället.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hey Giggsy... Jag är jungfru!!! Och jag är fan ingen skrivbordsnisse. Jag står till och med upp när jag lägger mina gitarr spår :-).

Jo, jag är också jungfru. 😆

Dom är kända för att vara organiserade, jordade och inte speciellt spontana eller bra på att "sträcka på gränserna". Tur att det finns undantag!

Link to comment
Dela på andra sajter

maxmaxmax (oregistrerad)
Hey Giggsy... Jag är jungfru!!! Och jag är fan ingen skrivbordsnisse. Jag står till och med upp när jag lägger mina gitarr spår :-).

tihi. Respekt. Jag är våg och sitter i en grön stol när jag lägger gitarr. Jag förstår att du alltid undrat 😆

Icebomb: Du får väl ta ett djupt andetag och prata med din karl. Det är lätt att fantisera ihop saker och måla upp problem. Men det ska nog fixa sig ska du se. Ta hand om dig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja precis, 90% av alla bråk grundar sig dessutom på missförstånd. Utgå från att din partner vill dej väl, för det vill ha förmodligen, han älskar dej trots allt. Lyssna på vad han säger även om det tar emot och även om det verkar puckat, och prata om det. Det är konstigt om du ska behöva ge upp ditt stora intresse för hans skull, det tror jag tillochmed han skulle känna vara lite pressande?

Men nej, jag tror inte att musiker är på något visst sätt. Möjligtvis kan man säga att kompositörer och framförallt textförfattare måste ha möjlighet att släppa det analyserande tänkandet och lita på ingivelse och kreativitet, men det är säkert inte heller nån regel. Jag är verkligen ingen "drama queen" utan ganska lågmäld även om jag säger vad jag tycker, men jag ser mej själv som ganska kreativ, so there.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...