Jump to content
Annons

Digital trummis sökes


Hellecaster

Recommended Posts

Hoj alla

Jag har ett projekt där jag försöker spela in lite låtar som en kompis har gjort på en Roland VS-2480CD och jag har nu provat lite olika varianter med trummor utan att nå önskat resultat.

Jag har provat att hyra in en kille som lirade på "Roland Vdrums 6" men det lät lite för elektroniskt (vi spelar country), och nu senast testade vi att micka upp ett akustiskt trumset men det blev för skramligt och för mycket ring och missljud i jämförelse med Roland setet så nu skulle jag vilja ha kontakt med någon som kan hjälpa oss att antingen programmera trummor av hög kvalitet eller som har något digitalt trumset i toppklass.

För att ni ska få en uppfattnnig om ungefär hur vi låter så lägger jag några länkar till tre låtslaskar här:

Två låtar

En låt i två versioner varav en med Roland digitala trummor

Det vore kanon om någon ville ställa upp hjälpa oss. Ersättning kan vi diskutera men vi är inte rika och räknar inte med att tjäna pengar på detta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag vet en trummis som skulle fixa det på ett kick, och säkerligen gladleligen göra det för en liten slant. Jag har försökt få tag på honom nu ett kort tag men utan resultat. Hör av er till min mail info@stefanlundgren.net med infon så vidarebefodrar jag det till honom.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för svaren alla!

Mitt problem är också att jag skulle vilja ha en kontakt som bor i närheter som kan lira digitala trummor i realtid eller programmera så att jag får alla trummor på olika spår i min portastudio, det blir ju lite svårt på distans.

Jag kom på att jag hade en liten dosa med trummor i som man styr med en liten penna hehe och jag kunde inte låta blir att testa att spela i realtid till låtarna.

Det blev mycket svajigt men det var kul hehe.

Men som sagt en kille med digitala trummor i Dalarna vore kanon.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Jag ville bara berätta hur det avlöpte men mina trumproblem.

Det löste sig så att jag helt enkelt köpte Cubase SL och "EZ drums".

Jag skaffade även en Roland virveltrumma med tillhörande midi converter och kan nu trumma själv och jag måste erkänna är det är hur kul som helst.

Jag trummar väl inte så tight ännu men det lär väl bli bättre med tiden.

Jag spelar fortfarande in på Roland VS-2480 men hämtar som sagt trumljuden från EZ drums i datorn och programmerar ingenting utan spelar in en trumma i taget på Rolands nätvirvel tillhörande trumsetet TD-6.

Link to comment
Dela på andra sajter

När du går över till dator så kommer du säga, "varför gjorde jag inte det här tidigare"?

Men släng gärna upp lite demos med dina EZ-trummor. Har nog aldrig hört någon country med programmerade trummor innan.

Link to comment
Dela på andra sajter

När du går över till dator så kommer du säga, "varför gjorde jag inte det här tidigare"?

Hehe jo det där får jag höra hela tiden :-)

Okay några exempel:

Kom ihåg bara att jag spelar i otakt och det är inte mixat...och alla andra ursäkter jag för ögonblicket inte kommer på hehe!

Mountain Moonshine Mama

Pick Up Man

Här är det test jag gjorde med Rolands TD-6 trummor som jag tyckte blev lite för slickt.

West Kentucky Road

Jag väntar ivrigt på EZ drums uppdatering i September då dom kommer ut med ett vintage set med lite vispar och grejer.

Men jag erkänner att jag säkert kommer att hamna i Cubase träsket för eller senare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan ärligt talat inte säga att jag hör några tendenser till otajtheter, låter riktigt proffsigt. Det låter ju inte stentajt som en trummaskin kanske, men å andra sidan så skulle det inte låtit som en trummis då. Men det gör det nu.

Btw, såg att du vill ha lite fler trummor på en gång, möjligen utan att skaffa ett digitaltrumset. En sådan här kanske vore något för dig: http://www.thomann.de/thoiw5_millenium_md7...t_prodinfo.html

Finns även ett par varianter från Yamaha, som är något dyrare, men kanske också bättre? Ingen aning, har inte provat någon av dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...