Jump to content
Annons

Vill ha lite hjälp med en notläsningsläxa...


tbruce

Recommended Posts

Annons

Tror att jag hört detta stycke, inte säker dock. Det ser ju onekligen intressant ut. Skulle vara kul att läsa förordet och lite förklaaringar om det finns. Annars verkar det ju rätt så mycket upp till dem som spelar. Vad har ni för sättning? Och vart är problemen?

Kul tempobeteckning för övrigt... haha

Vad betyder de inringade bokstäverna i detta fall...a lltså vilken ordning skall man spela dem?

Redigerat av steflund
Link to comment
Dela på andra sajter

Tror att jag hört detta stycke, inte säker dock. Det ser ju onekligen intressant ut. Skulle vara kul att läsa förordet och lite förklaaringar om det finns. Annars verkar det ju rätt så mycket upp till dem som spelar. Vad har ni för sättning? Och vart är problemen?

Sättning: Coola timpani med liten fläkt, ukulele, små explosiva saker, boll, pingviner, moonwalk, klarinett, boskap och en påse jordnötter.

Problemet är väl framförallt att pingvingerna äter upp jordnötterna hela tiden. Nån som har erfarenhet av pingviner i ensemblen?

😳

😉

😛

😠

Link to comment
Dela på andra sajter

tsmalmbe (oregistrerad)

O herregud, här hittar man ju mer och mer detaljer helatiden:

"add bicycle here"

"insert peanuts"

"oil bow here"

"gradually becoma agitated"

et ceteraaa!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror att jag hört detta stycke, inte säker dock. Det ser ju onekligen intressant ut. Skulle vara kul att läsa förordet och lite förklaaringar om det finns. Annars verkar det ju rätt så mycket upp till dem som spelar. Vad har ni för sättning? Och vart är problemen?

Sättning: Coola timpani med liten fläkt, ukulele, små explosiva saker, boll, pingviner, moonwalk, klarinett, boskap och en påse jordnötter.

Problemet är väl framförallt att pingvingerna äter upp jordnötterna hela tiden. Nån som har erfarenhet av pingviner i ensemblen?

😳

😉

😛

😠

Haha, jag läste inte så noga de små noteringarna som fanns, haha... mycket ser dock ut som saker jag hört och ibland spelat... för vissa moderna kompositioner ser ut sådär. Det är bara ta fram luppen och göra det bästa av saken. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Känns tråkigt att vara den som hinkar ut det, men eftersom jag misstänker att det där stycket är copyrightskyddat så borde det vara samma hårda regler som med upphovsrättsskydd på mp3. Tänkte belysa det... det bara slog mig.

EDIT: Undrar om man inte får använda en viss del av en utgåva? Är det inte ngn procent man får använda... eller måste man söka tillstånd för detta också?

Redigerat av steflund
Link to comment
Dela på andra sajter

Fan denna tråden gör mig paranoid. Först ser det ut som ett skämt, sen börjar Steflund ta det på allvar och plötsligt undrar jag om det är ett seriöst stycke. Sen slår det mig att Steflund kan vara ironisk och plötsligt är jag ett ångestfyllt vrak som varken vet ut eller in...

[edit] Okej jag hittade sida två. Nu känner jag mig mer säker på att det är ett skämt.

Recoat the pinatas with marmelade until most of the ox drivers have discovered the tube of antimatter wont fit into some barbie dolls

Många bra citat i det här. 😛

Redigerat av Murdock
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Enligt wikipedia ska det finnas en fisk, ett ansikte och orden "Help Me" någonstans... jag kan bara hitta fisken, var är resten?

EDIT: Hittade "HELP ME"... skriver med vitt så man inte behöver se det om man vill leta själv: Näst underst på sidan två, i mitten.

Apropå wikipedia så tror jag förresten inte att det där med copyright ska vara nåt större problem, wikipedia säger nämligen att

This image is copyrighted. The copyright holder has irrevocably released all rights to it, allowing it to be freely reproduced, distributed, transmitted, used, modified, built upon, or otherwise exploited in any way by anyone for any purpose, commercial or non-commercial, with or without attribution of the author.
Redigerat av tbruce
Link to comment
Dela på andra sajter

[...]

Apropå wikipedia så tror jag förresten inte att det där med copyright ska vara nåt större problem, wikipedia säger nämligen att

This image is copyrighted. The copyright holder has irrevocably released all rights to it, allowing it to be freely reproduced, distributed, transmitted, used, modified, built upon, or otherwise exploited in any way by anyone for any purpose, commercial or non-commercial, with or without attribution of the author.

Didn´t know... misstänkte att så inte var fallet.

Hur spelar man i 52/34-delar? 😆

exakt som du skriver det, man spelar i 52/34-delar.. hur exakt det ska kännas och vilka grupperingar de är indelade i har jag ingen aning om... hehe. Men jag skulle föreslå att man börjar med att öva sakta! =)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...