Jump to content
Annons

Öl?


Elton

Recommended Posts

tänkte höra så här på fredagskvällen om det är någon som sitter och dricker öl....i så fall vad för slags?

sitter och suger på en staropramen men det är inte en favorit

Redigerat av Elton
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Öl?

Riktiga män dricker inte öl! Riktiga män dricker Loka med hallon smak 😱

hähä!

Isch!

Just nu dricker jag.......ehrm...Banco Guld.....2,8

🙂 Förlåt....

Link to comment
Dela på andra sajter

Just nu en Sunrise Cabernet Sauvignon. Men annars är just Staropramen (Dark) mitt andraval efter Samiel Addams.

nu kommer jag väl bli fjollförklarad men jag tycker helt enkelt inte om mörkt öl.

Varifrån kommer min uppfattning om att mörkt öl är manligare än ljust?

Link to comment
Dela på andra sajter

Har inte Dark of Light hittat denna tråden än??????????????

Själv svalde jag två punköl, typ Bayerskt, till maten nyzz.

tjong

Bengan

F ö håller jag Staropramen som det allra -- alla kategorier -- bästa ölet.

Redigerat av Vallhagen
Link to comment
Dela på andra sajter

Shaidar (oregistrerad)

Var på tjänstresa i köpenhamn förra veckan, så det fick bli en Helsingörsfärja öl

Harboe nånting...

Inte riktigt en staropramen, men det duger fint ;D

Näe fan, det dunstar - Skål på er!

Link to comment
Dela på andra sajter

captain nemo (oregistrerad)

Staropramen och Pilsner Urquell är favvo just nu.

Hacke: Testa Mauro Primitivo eller Zetas Montepulciano di Abbruzzo - två röda höjdare på kartong.

//nemo

Link to comment
Dela på andra sajter

denton (oregistrerad)

Mariestad är en öl i min smak men eftersom man bor i en stad som har ett eget öl så blir det ju även en ARBOGA ÖL ibland

Link to comment
Dela på andra sajter

Hacke: Testa Mauro Primitivo eller Zetas Montepulciano di Abbruzzo - två röda höjdare på kartong.

Mauro Primitivo har vi testat, och jag har för mig jag tyckte det var lite platt. Väldigt fruktigt och smakrikt, men inte speciellt fylligt. Jag vill ha mycket malle! 😕

Zetan kommer jag inte ihåg om vi testat, så det måste vi testa igen. De gör ju bra olivoljor iaf. Tack för tipset! 😳

Du kan ju testa Roodeberg och sen möts vi här igen och säger vad vi tyckte. 🙂

http://www.systembolaget.se/SokDrycker/Produkt?VaruNr=7451

Lite dyrare än boxar är normalt, men helt klart värt det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hacke: Testa Mauro Primitivo eller Zetas Montepulciano di Abbruzzo - två röda höjdare på kartong.

Mauro Primitivo har vi testat, och jag har för mig jag tyckte det var lite platt. Väldigt fruktigt och smakrikt, men inte speciellt fylligt. Jag vill ha mycket malle! 🙂

Zetan kommer jag inte ihåg om vi testat, så det måste vi testa igen. De gör ju bra olivoljor iaf. Tack för tipset! 🙂

Du kan ju testa Roodeberg och sen möts vi här igen och säger vad vi tyckte. 😮

http://www.systembolaget.se/SokDrycker/Produkt?VaruNr=7451

Lite dyrare än boxar är normalt, men helt klart värt det.

ja på box är det inte lätt att hitta något som har lite mer än en ok smak. Ett bra och spännande tips med Roodeberg. Den bästa på senare tid - av de rätt få jag provat - tycker jag är Penfolds Rawson's Retreat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hacke: Testa Mauro Primitivo eller Zetas Montepulciano di Abbruzzo - två röda höjdare på kartong.

Mauro Primitivo har vi testat, och jag har för mig jag tyckte det var lite platt. Väldigt fruktigt och smakrikt, men inte speciellt fylligt. Jag vill ha mycket malle! 🙂

Zetan kommer jag inte ihåg om vi testat, så det måste vi testa igen. De gör ju bra olivoljor iaf. Tack för tipset! 🙂

Du kan ju testa Roodeberg och sen möts vi här igen och säger vad vi tyckte. 😮

http://www.systembolaget.se/SokDrycker/Produkt?VaruNr=7451

Lite dyrare än boxar är normalt, men helt klart värt det.

ja på box är det inte lätt att hitta något som har lite mer än en ok smak. Ett bra och spännande tips med Roodeberg. Den bästa på senare tid - av de rätt få jag provat - tycker jag är Penfolds Rawson's Retreat.

Japp, den är helt okej. Men ska erkänna att jag har lite svårt och hålla koll på Penfoldsarna. Dom har ju rätt så många olika labels och druvor. Har för mig Penfolds Koonunga Hill Shiraz eller Shiraz Cabernet är en av de jag brukar gilla mest. Finns inte på box såklart.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...