Jump to content
Annons

Öl?


Elton

Recommended Posts

Hacke: Testa Mauro Primitivo eller Zetas Montepulciano di Abbruzzo - två röda höjdare på kartong.

Mauro Primitivo har vi testat, och jag har för mig jag tyckte det var lite platt. Väldigt fruktigt och smakrikt, men inte speciellt fylligt. Jag vill ha mycket malle! 🙂

Zetan kommer jag inte ihåg om vi testat, så det måste vi testa igen. De gör ju bra olivoljor iaf. Tack för tipset! 🙂

Du kan ju testa Roodeberg och sen möts vi här igen och säger vad vi tyckte. 😄

http://www.systembolaget.se/SokDrycker/Produkt?VaruNr=7451

Lite dyrare än boxar är normalt, men helt klart värt det.

ja på box är det inte lätt att hitta något som har lite mer än en ok smak. Ett bra och spännande tips med Roodeberg. Den bästa på senare tid - av de rätt få jag provat - tycker jag är Penfolds Rawson's Retreat.

Japp, den är helt okej. Men ska erkänna att jag har lite svårt och hålla koll på Penfoldsarna. Dom har ju rätt så många olika labels och druvor. Har för mig Penfolds Koonunga Hill Shiraz eller Shiraz Cabernet är en av de jag brukar gilla mest. Finns inte på box såklart.

Nähä, nu påstod min sambo att det är Penfolds Rawson's Retreat Merlot både hon och jag gillar, men Merlo'n (skriver man så? 🙂 ) finns inte ens på bolaget så nu nu vet jag varken ut eller in. 😮 Får väl köpa en av varje ur Penfolds sortimentet och köra vinprovning i soffan nån kväll. 🙂

edit: att det inte finns på bolaget utesluter ju inte att man druckit det...

Redigerat av hackeman
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
edit: att det inte finns på bolaget utesluter ju inte att man druckit det...

Menar du att du druckit alldeles för mycket av det? 😮

Haha, du menar druckit upp bolagets lager? 🙂

Näää, menade att restaurangerna tar ju in mycket vin som inte finns på bolaget. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Öl, mums!

Rött vin? mums!

Vitt vin? Mums!

Vit sprit? Mums!

Whiskey? Mums!

Rom? Mums!

hick,,

nja riktigt så illa är det inte (nästan...)

Ölskar äl,, burp,, älskar öl menna ja!

Tyska beska öl, mörkare engelska och irländska är oxo goda.

Föredrar rött vin dock. Kan tipsa om ett vin som inte finns längre,, Condo de Haza. Rätt puckat att tipsa om vin som inte finns längre.. Oki, ett rött vin som finns och som smakar både mycket och gott (enligt mig) är Zenato's Ripassa. Inte det billigaste, men mycket gott.

Link to comment
Dela på andra sajter

edit: att det inte finns på bolaget utesluter ju inte att man druckit det...

Menar du att du druckit alldeles för mycket av det? 😱

Haha, du menar druckit upp bolagets lager? 😲

Näää, menade att restaurangerna tar ju in mycket vin som inte finns på bolaget. 🙂

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Norrlands Guld 3.5%

Avböjde krogen trots fullt drag här hemma för en stund sen. Börjar jag bli gammal?

Forumnörd kanske? Sök hjälp genast.

Styrde upp igår istället. Vårvädret är livsfarligt. Hur man än gör så sitter man tillslut med en öl i handen, är ekonomiskt oberoende och förstår att livet är värt att leva. Tills man vaknar upp med sandpapperstunga och tom plånbok. Usch.

Link to comment
Dela på andra sajter

Norrlands Guld 3.5%

Avböjde krogen trots fullt drag här hemma för en stund sen. Börjar jag bli gammal?

Forumnörd kanske? Sök hjälp genast.

Styrde upp igår istället. Vårvädret är livsfarligt. Hur man än gör så sitter man tillslut med en öl i handen, är ekonomiskt oberoende och förstår att livet är värt att leva. Tills man vaknar upp med sandpapperstunga och tom plånbok. Usch.

Mmm. Ett av de få misstagen som är väl värda att göra om och om och om och om igen... :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...