Jump to content
Annons

Beprövad sångcoachning ...


phobia

Recommended Posts

Tjena!

Undrar om något har några beprövade rekommendationer på litteratur, DVD, CD eller annat format som avhandlar konsten att sjunga?

Allt från rena fysiska saker till mindsets, musikaliska aspekter etc ...

Finns en uppsjö av länkar och mer eller mindre genomarbetade böcker, så några tips vore toppen.

Syftet med boken är 2 saker:

- Själv vara mer insatt i ämnet för att kunna vara bättre behjälplig vid inspelning av andra

- Utveckla sången personligen

Mvh,

// J

Redigerat av phobia
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag kanske inte har några direkta tips om sång, men om du vill och har råd att köpa nåt så kan jag rekommendera James Lugo's Vocal Asylum.

Detta är mer inriktat på att sjunga rock, men han vet vad han talar om. Boken har asbra övningar i sig, och dessutom får man med två cd-skivor. En för män och en för kvinnor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag såg den här tjejen hos Conan O'brien härom veckan. Hon är mer riktad mot rock/metal men det kanske är intressant ändå.

http://www.melissacross.com

Hmm, den verkar intressant. Det var ju inget dåligt klientel hon har...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
  • 1 månad senare...
Burnin Sven (oregistrerad)

Kolla med studieförbunden eller dom institutioner som bedriver musikundervisning där du bor dom borde ha tips om pedagoger som ger privatlektioner. En bok och skiva är nog bra men inget slår ett live läge där man får omedelbar feeback på sina misstag.

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...