Eternal Postat 15 januari 2006 Postat 15 januari 2006 Ett tips till er: Projekt Stella (malmö) đ LĂ€nken fugerar inte!
Thimmie Postat 15 januari 2006 Postat 15 januari 2006 Ett tips till er: Projekt Stella (malmö) đ LĂ€nken fugerar inte! Nu gör den det. đ
Thimmie Postat 15 januari 2006 Postat 15 januari 2006 Varför Ă€r det föresten sĂ„ speciellt nĂ€r tjejer spelar rock? đ±
Eternal Postat 15 januari 2006 Postat 15 januari 2006 (redigerat) Varför Ă€r det föresten sĂ„ speciellt nĂ€r tjejer spelar rock? đ För att det lĂ„ter skit? đđ±đ Edit: SkĂ€mtade bara... Eller!? đ Redigerat 15 januari 2006 av Eternal
Thimmie Postat 15 januari 2006 Postat 15 januari 2006 Varför Ă€r det föresten sĂ„ speciellt nĂ€r tjejer spelar rock? đ För att det lĂ„ter skit? đđ±đ Hehe... Nej dĂ„. Drain, Sahara Hotnight Ă€r exempel som Ă€r bra.
Eternal Postat 15 januari 2006 Postat 15 januari 2006 Varför Ă€r det föresten sĂ„ speciellt nĂ€r tjejer spelar rock? đ För att det lĂ„ter skit? đđ±đ Hehe... Nej dĂ„. Drain, Sahara Hotnight Ă€r exempel som Ă€r bra. Bahhh. Inte Sahara i alla fall. SĂ„g de live (bara pĂ„ tv dock) och det lĂ€t inget vidare. Falskt och otajt.
surikatmamma Postat 15 januari 2006 Postat 15 januari 2006 Varför Ă€r det föresten sĂ„ speciellt nĂ€r tjejer spelar rock? đ± För att det kan inspirera andra tjejer att börja med musik, sĂ„ man slipper det hĂ€r mansdominerade klimatet som Eternals (om Ă€n ironiska) kommentar ger uttryck för.
Eternal Postat 15 januari 2006 Postat 15 januari 2006 Varför Ă€r det föresten sĂ„ speciellt nĂ€r tjejer spelar rock? đ± För att det kan inspirera andra tjejer att börja med musik, sĂ„ man slipper det hĂ€r mansdominerade klimatet som Eternals (om Ă€n ironiska) kommentar ger uttryck för. Hahaha
Thimmie Postat 15 januari 2006 Postat 15 januari 2006 Varför Ă€r det föresten sĂ„ speciellt nĂ€r tjejer spelar rock? đ För att det lĂ„ter skit? đđ±đ Hehe... Nej dĂ„. Drain, Sahara Hotnight Ă€r exempel som Ă€r bra. Bahhh. Inte Sahara i alla fall. SĂ„g de live (bara pĂ„ tv dock) och det lĂ€t inget vidare. Falskt och otajt. Hehe... ok, men det finns det mĂ„nga "killband" som Ă€r ocksĂ„. đ
Eternal Postat 15 januari 2006 Postat 15 januari 2006 Varför Ă€r det föresten sĂ„ speciellt nĂ€r tjejer spelar rock? đ För att det lĂ„ter skit? đđ±đ Hehe... Nej dĂ„. Drain, Sahara Hotnight Ă€r exempel som Ă€r bra. Bahhh. Inte Sahara i alla fall. SĂ„g de live (bara pĂ„ tv dock) och det lĂ€t inget vidare. Falskt och otajt. Hehe... ok, men det finns det mĂ„nga "killband" som Ă€r ocksĂ„. đ Ja, absolut absolut! Det har inget med könet att göra det med otajthet. Men jag var tvungen att berĂ€tta om mina upplevelser =)
Thimmie Postat 15 januari 2006 Postat 15 januari 2006 Varför Ă€r det föresten sĂ„ speciellt nĂ€r tjejer spelar rock? đ± För att det kan inspirera andra tjejer att börja med musik, sĂ„ man slipper det hĂ€r mansdominerade klimatet som Eternals (om Ă€n ironiska) kommentar ger uttryck för. Börja med musik ja, det Ă€r cool, men det finns tusentals tjejer som sjunger pop. Kan inte de inspirera? FrĂ„gan Ă€r: varför Ă€r det sĂ„ speciellt nĂ€r det Ă€r tjejer som spelar rock?
Thimmie Postat 15 januari 2006 Postat 15 januari 2006 Varför Ă€r det föresten sĂ„ speciellt nĂ€r tjejer spelar rock? đ För att det lĂ„ter skit? đđ±đ Hehe... Nej dĂ„. Drain, Sahara Hotnight Ă€r exempel som Ă€r bra. Bahhh. Inte Sahara i alla fall. SĂ„g de live (bara pĂ„ tv dock) och det lĂ€t inget vidare. Falskt och otajt. Hehe... ok, men det finns det mĂ„nga "killband" som Ă€r ocksĂ„. đ Ja, absolut absolut! Det har inget med könet att göra det med otajthet. Men jag var tvungen att berĂ€tta om mina upplevelser =) hehe... ok. đ
surikatmamma Postat 15 januari 2006 Postat 15 januari 2006 (redigerat) Ska man se pÄ det proportionerligt sÄ tror jag att det Àr en större andel av de musicerande killarna som Àr dÄliga. Det Àr för jÀvligt att kvinnans roll i musiken har blivit som snygg sÄngerska som sjunger lÄtar som andra skrivit, eller som sexig bakgrundsdansare. Thimmie: Tjejer som spelar rock ses som lite tuffa, det Àr en genre dÀr kvinnan i vanliga fall fyller rollen som groupie, och jag tycker att det Àr enbart positivt att man sÀtter tjejer i musikerrollen sÄ att folk vÀnjer sig vid tanken pÄ att de faktiskt ocksÄ kan spela instrument. Redigerat 15 januari 2006 av surikatmamma
Thimmie Postat 15 januari 2006 Postat 15 januari 2006 Thimmie: Tjejer som spelar rock ses som lite tuffa, det Ă€r en genre dĂ€r kvinnan i vanliga fall fyller rollen som groupie, och jag tycker att det Ă€r enbart positivt att man sĂ€tter tjejer i musikerrollen sĂ„ att folk vĂ€njer sig vid tanken pĂ„ att de faktiskt ocksĂ„ kan spela instrument. Absolut! Jag tycker att det Ă€r mycket positivt (har jag sagt nĂ„got annat?). Men det jag tycker Ă€r konstigt Ă€r den kommentar att det Ă€r just tjejer som spelar. Fattar du, vi Ă€r pĂ„ samma "sida". Jag tycker att det ĂR konstigt att man mĂ„ste kommentera att det Ă€r tjejer. Fattar du? đ±
Eternal Postat 15 januari 2006 Postat 15 januari 2006 Vilken diskussion som uppkommit ut frÄn tomma intet!
ViktorDenStore Postat 15 januari 2006 Postat 15 januari 2006 Ett tips till er: Projekt Stella (malmö) đ± LĂ€nken fugerar inte! Nu gör den det. đ đ
Thimmie Postat 15 januari 2006 Postat 15 januari 2006 Vilken diskussion som uppkommit ut frĂ„n tomma intet! Japp, sĂ„ Ă€r det! đ
Thimmie Postat 15 januari 2006 Postat 15 januari 2006 Jag gillar tjejer đ ...och jag som trodde att du var homosexuell? đđđ
ViktorDenStore Postat 15 januari 2006 Postat 15 januari 2006 Thimmie: Tjejer som spelar rock ses som lite tuffa, det Ă€r en genre dĂ€r kvinnan i vanliga fall fyller rollen som groupie, och jag tycker att det Ă€r enbart positivt att man sĂ€tter tjejer i musikerrollen sĂ„ att folk vĂ€njer sig vid tanken pĂ„ att de faktiskt ocksĂ„ kan spela instrument. Absolut! Jag tycker att det Ă€r mycket positivt (har jag sagt nĂ„got annat?). Men det jag tycker Ă€r konstigt Ă€r den kommentar att det Ă€r just tjejer som spelar. Fattar du, vi Ă€r pĂ„ samma "sida". Jag tycker att det ĂR konstigt att man mĂ„ste kommentera att det Ă€r tjejer. Fattar du? đ Jag förstĂ„r precis vad du menar, Thimmie đ En sak som har blivit riktigt bra: Herrfotboll Folk har Ă€ntligen börjat sĂ€ga Herrfotboll. Ska man sĂ€ga "Damernas fotbollsallsvenska" sĂ„ ska man ocksĂ„ sĂ€ga "Herrarnas fotbollsallsvenska" đ Altzi: Jag med... o dig!
surikatmamma Postat 15 januari 2006 Postat 15 januari 2006 Absolut! Jag tycker att det Ă€r mycket positivt (har jag sagt nĂ„got annat?). Men det jag tycker Ă€r konstigt Ă€r den kommentar att det Ă€r just tjejer som spelar. Fattar du, vi Ă€r pĂ„ samma "sida". Jag tycker att det ĂR konstigt att man mĂ„ste kommentera att det Ă€r tjejer. Fattar du? đ JadĂ„, jag förstĂ„r att vi Ă€r pĂ„ samma sida, och hĂ„ller med om att benĂ€mningen "tjejband" Ă€r onödig och tar fokus frĂ„n musiken och sĂ€tter den pĂ„ könet. Men jag tycker Ă€ndĂ„ att projekt och spelningar dĂ€r man vill ha tjejerna i majoritet Ă€r bra, eftersom det som sagt kan inspirera andra att börja. đ
mornel Postat 15 januari 2006 Postat 15 januari 2006 Absolut! Jag tycker att det Ă€r mycket positivt (har jag sagt nĂ„got annat?). Men det jag tycker Ă€r konstigt Ă€r den kommentar att det Ă€r just tjejer som spelar. Fattar du, vi Ă€r pĂ„ samma "sida". Jag tycker att det ĂR konstigt att man mĂ„ste kommentera att det Ă€r tjejer. Fattar du? đ JadĂ„, jag förstĂ„r att vi Ă€r pĂ„ samma sida, och hĂ„ller med om att benĂ€mningen "tjejband" Ă€r onödig och tar fokus frĂ„n musiken och sĂ€tter den pĂ„ könet. Men jag tycker Ă€ndĂ„ att projekt och spelningar dĂ€r man vill ha tjejerna i majoritet Ă€r bra, eftersom det som sagt kan inspirera andra att börja. đ Det hĂ„ller jag med om! Men kvotering ska man vara försiktig med, det som kan hĂ€nda Ă€r att en bunt tjejband blir inkvoterade för att de Ă€r tjejer och inte för att de Ă€r duktiga, vilket kan fĂ„ som följd att de rent generellt Ă€r sĂ€mre Ă€n killbanden och sĂ„ tĂ€nker alla att hoppsan, tjejer kan inte spela rock. Om ni förstĂ„r vad jag menar. Ni fĂ„r ursĂ€kta min nattliga avsaknad av formuleringskonst đ
surikatmamma Postat 15 januari 2006 Postat 15 januari 2006 Det hÄller jag med om! Men kvotering ska man vara försiktig med, det som kan hÀnda Àr att en bunt tjejband blir inkvoterade för att de Àr tjejer och inte för att de Àr duktiga, vilket kan fÄ som följd att de rent generellt Àr sÀmre Àn killbanden och sÄ tÀnker alla att hoppsan, tjejer kan inte spela rock. Tjejer som överhypas i lokalpress och fÄr uppmÀrksamhet enbart för att de Àr tjejer, jo det kÀnner jag igen och det Àr inte sÄ bra. Men det fenomenet försvinner ju förhoppningsvis nÀr det blir "normalt" för tjejer att göra annat Àn stÄ vid micken/i kören.
mornel Postat 15 januari 2006 Postat 15 januari 2006 Det hÄller jag med om! Men kvotering ska man vara försiktig med, det som kan hÀnda Àr att en bunt tjejband blir inkvoterade för att de Àr tjejer och inte för att de Àr duktiga, vilket kan fÄ som följd att de rent generellt Àr sÀmre Àn killbanden och sÄ tÀnker alla att hoppsan, tjejer kan inte spela rock. Tjejer som överhypas i lokalpress och fÄr uppmÀrksamhet enbart för att de Àr tjejer, jo det kÀnner jag igen och det Àr inte sÄ bra. Men det fenomenet försvinner ju förhoppningsvis nÀr det blir "normalt" för tjejer att göra annat Àn stÄ vid micken/i kören. Förhoppningsvis.
MarcusRombo (oregistrerad) Postat 16 januari 2006 Postat 16 januari 2006 Absolut! Jag tycker att det Ă€r mycket positivt (har jag sagt nĂ„got annat?). Men det jag tycker Ă€r konstigt Ă€r den kommentar att det Ă€r just tjejer som spelar. Fattar du, vi Ă€r pĂ„ samma "sida". Jag tycker att det ĂR konstigt att man mĂ„ste kommentera att det Ă€r tjejer. Fattar du? đ JadĂ„, jag förstĂ„r att vi Ă€r pĂ„ samma sida, och hĂ„ller med om att benĂ€mningen "tjejband" Ă€r onödig och tar fokus frĂ„n musiken och sĂ€tter den pĂ„ könet. Men jag tycker Ă€ndĂ„ att projekt och spelningar dĂ€r man vill ha tjejerna i majoritet Ă€r bra, eftersom det som sagt kan inspirera andra att börja. đ Det hĂ„ller jag med om! Men kvotering ska man vara försiktig med, det som kan hĂ€nda Ă€r att en bunt tjejband blir inkvoterade för att de Ă€r tjejer och inte för att de Ă€r duktiga, vilket kan fĂ„ som följd att de rent generellt Ă€r sĂ€mre Ă€n killbanden och sĂ„ tĂ€nker alla att hoppsan, tjejer kan inte spela rock. Om ni förstĂ„r vad jag menar. Ni fĂ„r ursĂ€kta min nattliga avsaknad av formuleringskonst đ Jao, jag förstĂ„r vad du menar. Och du har en kraftig poĂ€ng. Det gĂ€ller ju allting egentligen, inte bara rock!
rainydays Postat 16 januari 2006 Postat 16 januari 2006 Tjejer som överhypas i lokalpress och fÄr uppmÀrksamhet enbart för att de Àr tjejer, jo det kÀnner jag igen och det Àr inte sÄ bra. Men det fenomenet försvinner ju förhoppningsvis nÀr det blir "normalt" för tjejer att göra annat Àn stÄ vid micken/i kören. Jag tycker att det Àr trÄkigt att dÄlig musik fÄr sÄ mycket mer uppmÀrksamhet Àn bra musik. Men förhoppningsvis försvinner fenomenet nÀr det blir "normalt" att göra bra musik.
Pazo Postat 16 januari 2006 Postat 16 januari 2006 Bland de bÀttre sÀtten, tror jag, Àr att ha "mixband" dÄ brukar ingen sÀrskilja pÄ tjejerna. t.ex. hon basisten i smashing pumpkins, och Gwen i no doubt. (ok, kanske inte de bÀsta exemplen men ni fattar...)
Danny Cort (oregistrerad) Postat 16 januari 2006 Postat 16 januari 2006 Bland de bÀttre sÀtten, tror jag, Àr att ha "mixband" dÄ brukar ingen sÀrskilja pÄ tjejerna. t.ex. hon basisten i smashing pumpkins, och Gwen i no doubt. (ok, kanske inte de bÀsta exemplen men ni fattar...) & Lenny Kravitz' batterist... Men lÀnken funkar inte!!!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.