Jump to content
Annons

Recommended Posts

• 2 Ă„r senare...
Annons
Postat
Ett tips till er: Projekt Stella (malmö)

😉 LĂ€nken fugerar inte!

Nu gör den det. 🙁

Postat

Varför Ă€r det föresten sĂ„ speciellt nĂ€r tjejer spelar rock? đŸ˜±

Postat (redigerat)
Varför Ă€r det föresten sĂ„ speciellt nĂ€r tjejer spelar rock?  😉

För att det lĂ„ter skit? đŸ˜›đŸ˜±đŸ˜›

Edit: SkĂ€mtade bara... Eller!? 😄

Redigerat av Eternal
Postat

Hehe... Nej dÄ. Drain, Sahara Hotnight Àr exempel som Àr bra.

Postat

Bahhh. Inte Sahara i alla fall. SÄg de live (bara pÄ tv dock) och det lÀt inget vidare. Falskt och otajt.

Postat
Varför Ă€r det föresten sĂ„ speciellt nĂ€r tjejer spelar rock? đŸ˜±

För att det kan inspirera andra tjejer att börja med musik, sÄ man slipper det hÀr mansdominerade klimatet som Eternals (om Àn ironiska) kommentar ger uttryck för.

Postat
Varför Ă€r det föresten sĂ„ speciellt nĂ€r tjejer spelar rock?  đŸ˜±

För att det kan inspirera andra tjejer att börja med musik, sÄ man slipper det hÀr mansdominerade klimatet som Eternals (om Àn ironiska) kommentar ger uttryck för.

Hahaha

Postat

Bahhh. Inte Sahara i alla fall. SÄg de live (bara pÄ tv dock) och det lÀt inget vidare. Falskt och otajt.

Hehe... ok, men det finns det mĂ„nga "killband" som Ă€r ocksĂ„. 😄

Postat

Ja, absolut absolut! Det har inget med könet att göra det med otajthet. Men jag var tvungen att berÀtta om mina upplevelser =)

Postat
Varför Ă€r det föresten sĂ„ speciellt nĂ€r tjejer spelar rock?  đŸ˜±

Börja med musik ja, det Àr cool, men det finns tusentals tjejer som sjunger pop. Kan inte de inspirera? FrÄgan Àr: varför Àr det sÄ speciellt nÀr det Àr tjejer som spelar rock?

Postat

Ja, absolut absolut! Det har inget med könet att göra det med otajthet. Men jag var tvungen att berÀtta om mina upplevelser =)

hehe... ok. 🙂

Postat (redigerat)

Ska man se pÄ det proportionerligt sÄ tror jag att det Àr en större andel av de musicerande killarna som Àr dÄliga. Det Àr för jÀvligt att kvinnans roll i musiken har blivit som snygg sÄngerska som sjunger lÄtar som andra skrivit, eller som sexig bakgrundsdansare.

Thimmie: Tjejer som spelar rock ses som lite tuffa, det Àr en genre dÀr kvinnan i vanliga fall fyller rollen som groupie, och jag tycker att det Àr enbart positivt att man sÀtter tjejer i musikerrollen sÄ att folk vÀnjer sig vid tanken pÄ att de faktiskt ocksÄ kan spela instrument.

Redigerat av surikatmamma
Postat
Thimmie: Tjejer som spelar rock ses som lite tuffa, det Àr en genre dÀr kvinnan i vanliga fall fyller rollen som groupie, och jag tycker att det Àr enbart positivt att man sÀtter tjejer i musikerrollen sÄ att folk vÀnjer sig vid tanken pÄ att de faktiskt ocksÄ kan spela instrument.

Absolut! Jag tycker att det Ă€r mycket positivt (har jag sagt nĂ„got annat?). Men det jag tycker Ă€r konstigt Ă€r den kommentar att det Ă€r just tjejer som spelar. Fattar du, vi Ă€r pĂ„ samma "sida". Jag tycker att det ÄR konstigt att man mĂ„ste kommentera att det Ă€r tjejer. Fattar du? đŸ˜±

Postat
Vilken diskussion som uppkommit ut frÄn tomma intet!

Japp, sĂ„ Ă€r det! 🙂

Postat
Jag gillar tjejer 😄

...och jag som trodde att du var homosexuell? 🙂😉😆

Postat

Absolut! Jag tycker att det Ă€r mycket positivt (har jag sagt nĂ„got annat?). Men det jag tycker Ă€r konstigt Ă€r den kommentar att det Ă€r just tjejer som spelar. Fattar du, vi Ă€r pĂ„ samma "sida". Jag tycker att det ÄR konstigt att man mĂ„ste kommentera att det Ă€r tjejer. Fattar du? 🙂

Jag förstĂ„r precis vad du menar, Thimmie 😆

En sak som har blivit riktigt bra: Herrfotboll

Folk har Ă€ntligen börjat sĂ€ga Herrfotboll. Ska man sĂ€ga "Damernas fotbollsallsvenska" sĂ„ ska man ocksĂ„ sĂ€ga "Herrarnas fotbollsallsvenska" 😉

Altzi: Jag med... o dig!

Postat
Absolut! Jag tycker att det Ă€r mycket positivt (har jag sagt nĂ„got annat?). Men det jag tycker Ă€r konstigt Ă€r den kommentar att det Ă€r just tjejer som spelar. Fattar du, vi Ă€r pĂ„ samma "sida". Jag tycker att det ÄR konstigt att man mĂ„ste kommentera att det Ă€r tjejer. Fattar du? 🙂

JadĂ„, jag förstĂ„r att vi Ă€r pĂ„ samma sida, och hĂ„ller med om att benĂ€mningen "tjejband" Ă€r onödig och tar fokus frĂ„n musiken och sĂ€tter den pĂ„ könet. Men jag tycker Ă€ndĂ„ att projekt och spelningar dĂ€r man vill ha tjejerna i majoritet Ă€r bra, eftersom det som sagt kan inspirera andra att börja. 🙂

Postat
Absolut! Jag tycker att det Ă€r mycket positivt (har jag sagt nĂ„got annat?). Men det jag tycker Ă€r konstigt Ă€r den kommentar att det Ă€r just tjejer som spelar. Fattar du, vi Ă€r pĂ„ samma "sida". Jag tycker att det ÄR konstigt att man mĂ„ste kommentera att det Ă€r tjejer. Fattar du?  🙂

JadĂ„, jag förstĂ„r att vi Ă€r pĂ„ samma sida, och hĂ„ller med om att benĂ€mningen "tjejband" Ă€r onödig och tar fokus frĂ„n musiken och sĂ€tter den pĂ„ könet. Men jag tycker Ă€ndĂ„ att projekt och spelningar dĂ€r man vill ha tjejerna i majoritet Ă€r bra, eftersom det som sagt kan inspirera andra att börja. 🙂

Det hÄller jag med om! Men kvotering ska man vara försiktig med, det som kan hÀnda Àr att en bunt tjejband blir inkvoterade för att de Àr tjejer och inte för att de Àr duktiga, vilket kan fÄ som följd att de rent generellt Àr sÀmre Àn killbanden och sÄ tÀnker alla att hoppsan, tjejer kan inte spela rock.

Om ni förstĂ„r vad jag menar. Ni fĂ„r ursĂ€kta min nattliga avsaknad av formuleringskonst 🙂

Postat
Det hÄller jag med om! Men kvotering ska man vara försiktig med, det som kan hÀnda Àr att en bunt tjejband blir inkvoterade för att de Àr tjejer och inte för att de Àr duktiga, vilket kan fÄ som följd att de rent generellt Àr sÀmre Àn killbanden och sÄ tÀnker alla att hoppsan, tjejer kan inte spela rock.

Tjejer som överhypas i lokalpress och fÄr uppmÀrksamhet enbart för att de Àr tjejer, jo det kÀnner jag igen och det Àr inte sÄ bra. Men det fenomenet försvinner ju förhoppningsvis nÀr det blir "normalt" för tjejer att göra annat Àn stÄ vid micken/i kören.

Postat

Tjejer som överhypas i lokalpress och fÄr uppmÀrksamhet enbart för att de Àr tjejer, jo det kÀnner jag igen och det Àr inte sÄ bra. Men det fenomenet försvinner ju förhoppningsvis nÀr det blir "normalt" för tjejer att göra annat Àn stÄ vid micken/i kören.

Förhoppningsvis.

MarcusRombo (oregistrerad)
Postat
Absolut! Jag tycker att det Ă€r mycket positivt (har jag sagt nĂ„got annat?). Men det jag tycker Ă€r konstigt Ă€r den kommentar att det Ă€r just tjejer som spelar. Fattar du, vi Ă€r pĂ„ samma "sida". Jag tycker att det ÄR konstigt att man mĂ„ste kommentera att det Ă€r tjejer. Fattar du?  🙂

Om ni förstĂ„r vad jag menar. Ni fĂ„r ursĂ€kta min nattliga avsaknad av formuleringskonst 🙂

Jao, jag förstÄr vad du menar. Och du har en kraftig poÀng. Det gÀller ju allting egentligen, inte bara rock!

Postat

Jag tycker att det Àr trÄkigt att dÄlig musik fÄr sÄ mycket mer uppmÀrksamhet Àn bra musik. Men förhoppningsvis försvinner fenomenet nÀr det blir "normalt" att göra bra musik.

Postat

Bland de bÀttre sÀtten, tror jag, Àr att ha "mixband" dÄ brukar ingen sÀrskilja pÄ tjejerna. t.ex. hon basisten i smashing pumpkins, och Gwen i no doubt. (ok, kanske inte de bÀsta exemplen men ni fattar...)

Danny Cort (oregistrerad)
Postat
Bland de bÀttre sÀtten, tror jag, Àr att ha "mixband" dÄ brukar ingen sÀrskilja pÄ tjejerna. t.ex. hon basisten i smashing pumpkins, och Gwen i no doubt. (ok, kanske inte de bÀsta exemplen men ni fattar...)

& Lenny Kravitz' batterist...

Men lÀnken funkar inte!!!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.