Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Jag kan inte öppna ljud i shynten East west, hur gör man. 😄 Jag hittar ingen knapp där man väljer ljud. Bara den där man väljer "gerne".

Antingen funkar det inte eller så är jag ute och cyklar. 😎

Eqsl.JPG

Annons
Guest starboy
Posted (edited)

Nu har jag inte testat just den här, men Kompakt-spelaren ser ju lika ut i flera andra varianter och då hittar du ljuden på de 8 kanalerna i övre vänstra delen av gränssnittet, under "NEW MULTI" och ovanför "VOLUME ENVELOPE" & "FILTER ENVELOPE". Skall bara vara att klicka på triangeln och välja ett ljud.

Sen får du naturligtvis ställa in rätt MIDI-kanal i Cubase, Logic eller vad Du nu kör för ngt.

EDIT: borde stå i manualen 😉

Edited by starboy
Posted
Nu har jag inte testat just den här, men Kompakt-spelaren ser ju lika ut i flera andra varianter och då hittar du ljuden på de 8 kanalerna i övre vänstra delen av gränssnittet, under "NEW MULTI" och ovanför "VOLUME ENVELOPE" & "FILTER ENVELOPE". Skall bara vara att klicka på triangeln och välja ett ljud.

Sen får du naturligtvis ställa in rätt MIDI-kanal i Cubase, Logic eller vad Du nu kör för ngt.

EDIT: borde stå i manualen 😉

Jadu.. Du har nog rätt men just där finns inget utan det står <Empty>. Alla ljudbankerna är inlagda på rätt ställe. =(