Jump to content
Annons

Livin´on a hard train


Recommended Posts

Tjena Berch.

Sången är panorerad,samt att det ligger en stereo effekt på alla stämmor plus pytte lite reverb/delay..Den kanske hörs tydligast i början - stereo effekten alltså..Något Chorus har jag inte använt. Det är lite mix kvar på denna samt en hammond,du lirar inte hammond?

MVH

Harmonica mike

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ok tack, då var det stereoeffekten jag störde mig på. Lät lite konstlat digitalt i mina öron, längre in i låten så sticker effekten inte ut på samma sätt.

Edit: sitter på jobbet och lyssnade i datorhögtalaren där vilken inte är någon bra högtalare alls 😎 .

Edit2: Spelar inte keyboard alls, inte mitt instrument tyvärr. 🥰

Redigerat av berch
Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, nu har jag lyssnat i lite bättre prylar. För mycket bas, låter ok i mina Behringer 2030A men lyssnar jag i mina Logitech Z5500 så är basen alldeles för stark. Gillar inte heller att sången låter syntetisk speciellt den kvinnliga i början . Lite mindre delay etc skulle jag gilla.

Redigerat av berch
Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, nu har jag lyssnat i lite bättre prylar. För mycket bas, låter ok i mina Behringer 2030A men lyssnar jag i mina Logitech Z5500 så är basen alldeles för stark. Gillar inte heller att sången låter syntetisk speciellt den kvinnliga i början . Lite mindre delay etc skulle jag gilla.

Tack Berch för bra feedback.

Jag har nya monitorer i 4000:- klassen,dom är inte riktigt synkade ännu..Det mesta jag gör blir lite för basigt.Inte förrän jag lyssnar i bilen så hör jag det.

Antar att det bara är ett inställnings problem,det finns en massa knappar på baksidan - så småningom så ska jag ställa in dom mot en referens låt.

När det gäller mixen så har jag fått bra feedback från dig och andra,vidare så ska den här skickas till en vänlig själ på forumet för slutmix..det är som sagt bara ett hammond lir som saknas..

DÄRFÖR SÅ BER JAG IGEN: Jag behöver Hammond på den här,PLESAE HELP ME::

MVH

Harmonica mike

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...