Jump to content
Annons

Bilder på snygga studios


onosoul

Recommended Posts

Tjena på er!

Vi kommer bygga en inspelningsstudio under sommaren och funderar redan nu på utformning och atmosfär i studion.

Har ni några sköna länkar till bilder som visar riktigt snygga (läs 60/70 tals design) eller tips på böcker vore det helt underbart.

Några ledord som snurrar i skallen är: Luft, vitt, Trä, Ordning och Retro.

Sug på den!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Snyggt!!!

Vi kommer att bygga den i närförort Stockholm. Med lite tur gillar jag någon av lokalerna jag ska titta på nästa vecka.

Har någon tips på någon bra fastighet, kontakta mig.

Jag har ett bra tips i Vasastan faktiskt, en riktigt stor yta som halva tidigare använts som studio, den kostar dock rätt så mycket. Hojta om ni är intresserade så kan jag kolla upp det.

Redigerat av steflund
Link to comment
Dela på andra sajter

Bilder på snygga studios

AppleG5.jpg

Luft
Mjo, den tar liten plats så det blir gott om luftigt utrymme.
vitt
Stämmer bra.
Trä
Tyvärr, inget trä.
Ordning
Jepp!
Retro.
Äsch, inte det heller...

[/ironi] 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)
I vilken stad kommer ni bygga studion?

Varispeed Studios är ganska retro 60/70 tal.

Iaf prylarna 😏

http://www.varispeedstudios.com/

pop_home.jpg

pop_studio.jpg

pop_equipment.jpg

pop_rates.jpg

pop_contact.jpg

Vad trevlig Varispeed ser ut.

Skulle nog stå ut med att sitta i den några dygn.

Någon som skall hyra den och behöver en tape op?

:-)

JL

Link to comment
Dela på andra sajter

Rommarö Studio är grymt fin, men det kostar också rätt mycket att spela in där har jag hört.

har hört att deras hemsida är snygg ( :rolleyes: )

...ja, för man orkar ju inte vänta på att den ska laddas in. Sånt jä..a skräp. 😠

Link to comment
Dela på andra sajter

Rommarö Studio är grymt fin, men det kostar också rätt mycket att spela in där har jag hört.

Hoppas studion är snygg. Sajten är fruktansvärd! :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Rommarö Studio är grymt fin, men det kostar också rätt mycket att spela in där har jag hört.

Hoppas studion är snygg. Sajten är fruktansvärd! 🙂

Det kanske är meningen att sidan ska vara retro. Allt annat ska ju vara det nuförtiden! 😠

Fast det är väl ingen som försöker designa sin sida så som det såg ut på den tiden då internet var nytt och alla hade en egen hemsida som bestod av roliga "under construction"-bilder till 50%. 😄

Men hursomhelst, kolla in de få bilder som finns av studion och dess omgivning. Det är nog det närmsta man kan komma paradiset.

Link to comment
Dela på andra sajter

Rommarö Studio är grymt fin, men det kostar också rätt mycket att spela in där har jag hört.

Hoppas studion är snygg. Sajten är fruktansvärd! 🙂

Det kanske är meningen att sidan ska vara retro. Allt annat ska ju vara det nuförtiden! 😠

Fast det är väl ingen som försöker designa sin sida så som det såg ut på den tiden då internet var nytt och alla hade en egen hemsida som bestod av roliga "under construction"-bilder till 50%. 🙂

Men hursomhelst, kolla in de få bilder som finns av studion och dess omgivning. Det är nog det närmsta man kan komma paradiset.

Jodå! Det var det jag menade med retro. Webdesign anno '93 är väl så retro det kan bli! Det är nästa nya trend, håll ögonen öppna! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Rommarö Studio är grymt fin, men det kostar också rätt mycket att spela in där har jag hört.

Hoppas studion är snygg. Sajten är fruktansvärd! 😏

Det kanske är meningen att sidan ska vara retro. Allt annat ska ju vara det nuförtiden! 😆

Fast det är väl ingen som försöker designa sin sida så som det såg ut på den tiden då internet var nytt och alla hade en egen hemsida som bestod av roliga "under construction"-bilder till 50%. 😄

Men hursomhelst, kolla in de få bilder som finns av studion och dess omgivning. Det är nog det närmsta man kan komma paradiset.

Jodå! Det var det jag menade med retro. Webdesign anno '93 är väl så retro det kan bli! Det är nästa nya trend, håll ögonen öppna! 😛

Jag säger så är: sajten säljer nog inte in fler jobb till studion. 🙂

Det är väl annars det som är hela idén med att ha en sajt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Rommarö är kanonvackert och ett ideal för alla studioägare/drömmare...

Varispeed likaså,häftig lokal...

Här är några till exempel från Svenska studios ni borde gilla:

Kingside

Bohus

Camelot

😏

Jag säger så är: sajten säljer nog inte in fler jobb till studion.🙂

Det är väl annars det som är hela idén med att ha en sajt.

I den här branschen går ALLT på hörsägen och uppbyggt rykte,siter är mer till för nyetablerade och är därigenom ett kännetecken på ett skrikande behov att dra till sig uppmärksamhet för de som ännu inte fått affärerna att rulla...självklart attraheras ett litet antal kunder baserat på infot på en hemsida men inte är det den huvudsakliga källan direkt!

Redigerat av Florian le Sage
Link to comment
Dela på andra sajter

starboy (oregistrerad)
Rommarö är kanonvackert och ett ideal för alla studioägare/drömmare...

Varispeed likaså,häftig lokal...

Här är några till exempel från Svenska studios ni borde gilla:

Kingside

Bohus

Camelot

😏

Jag säger så är: sajten säljer nog inte in fler jobb till studion.🙂

Det är väl annars det som är hela idén med att ha en sajt.

I den här branschen går ALLT på hörsägen och uppbyggt rykte,siter är mer till för nyetablerade och är därigenom ett kännetecken på ett skrikande behov att dra till sig uppmärksamhet för de som ännu inte fått affärerna att rulla...självklart attraheras ett litet antal kunder baserat på infot på en hemsida men inte är det den huvudsakliga källan direkt!

Bohus såg ju inte så tokig ut ...

Link to comment
Dela på andra sajter

Rommarö Studio är grymt fin, men det kostar också rätt mycket att spela in där har jag hört.

har hört att deras hemsida är snygg ( 😏 )

...ja, för man orkar ju inte vänta på att den ska laddas in. Sånt jä..a skräp. 😆

Jaså? Med 24mb bredband och en bra dator går det lika lätt som det gör att komma

in på denna sidan! 😛

annars va ju sida jävligt ful! 😄🙂😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaså? Med 24mb bredband och en bra dator går det lika lätt som det gör att komma

in på denna sidan! 😆

annars va ju sida jävligt ful! 😛😄🙂

Sidan hade tydligen problem när jag försökte. Nu går det bra.

Finns det så långsamt bredband som 24mb 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...