Overkill Postat 6 april 2006 Dela Postat 6 april 2006 Hade vart kul att se Dave Weckl alltså. Tyvärr är jag ju inte över 20 som är gränsen i Göteborg. 😲 APRIL 21 STOCKHOLM (Sweden) FASCHING JAZZKLUBB APRIL 22 GOTEBORG (Sweden) NEFERTITI 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
J.Westling Postat 6 april 2006 Dela Postat 6 april 2006 Nej.... fan jag som precis flyttat till London. men han lär väl spela här med antar jag. 😲 Dave weckl är kung"!! 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Overkill Postat 6 april 2006 Trådstartare Dela Postat 6 april 2006 Ja det hade inte vart fel att se honom. Han kan sina grejer 😲 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
giggsy Postat 7 april 2006 Dela Postat 7 april 2006 Vem är Dave Weckl? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pazo Postat 7 april 2006 Dela Postat 7 april 2006 😄 Jag ska dit! Hoppas bara jag inte hunnit festa upp alla mina pengar fram tills dess 😏 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
steflund Postat 7 april 2006 Dela Postat 7 april 2006 Vem är Dave Weckl? En väldigt duktig fusiontrummis, som tyvärr oftast spelar båt-jazz (alltså typ temamusiken till serien "Love Boat")... trots detta är det rätt intressant. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Straka Postat 7 april 2006 Dela Postat 7 april 2006 Hade vart kul att se Dave Weckl alltså. Tyvärr är jag ju inte över 20 som är gränsen i Göteborg. Äh, på Nef kommer du säkert in ändå. De brukar inte vara så hårda vid insläpp till konserterna, är du bara över 18 så går det säkert bra. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Overkill Postat 7 april 2006 Trådstartare Dela Postat 7 april 2006 Hade vart kul att se Dave Weckl alltså. Tyvärr är jag ju inte över 20 som är gränsen i Göteborg. 😏 Äh, på Nef kommer du säkert in ändå. De brukar inte vara så hårda vid insläpp till konserterna, är du bara över 18 så går det säkert bra. Jag är 15 😆😆😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
giggsy Postat 7 april 2006 Dela Postat 7 april 2006 Vem är Dave Weckl? 😏 En väldigt duktig fusiontrummis, som tyvärr oftast spelar båt-jazz (alltså typ temamusiken till serien "Love Boat")... trots detta är det rätt intressant. Å fan. Båt-jazz. Schysst genre. 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
RoBERT Postat 7 april 2006 Dela Postat 7 april 2006 vadå båtjazz.. 😏 har du lyssnat på hans solomaterial... 😆 hoppas man kan ta sig till en kosert hehe..... 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
surikatmamma Postat 7 april 2006 Dela Postat 7 april 2006 Jag spelade en låt med Dave Weckl Band som "slutprov" i gymnasiet, på trummor. Efter att ha suttit i en vecka för att få till det så vill jag aldrig mer lyssna på honom. 😱 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
johahl Postat 7 april 2006 Dela Postat 7 april 2006 Jag ska gå! Det kommer nog bli schysst, svänging fusion. Tom Kennedy är ju en grym bassist också, spelat med planet x. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pazo Postat 8 april 2006 Dela Postat 8 april 2006 haha. Blire nästan en IRL då? 😱 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
golly Postat 8 april 2006 Dela Postat 8 april 2006 usch!!! Har verkligen fått nog av musiker-musik! Lyssnade som fan förut tills det slog mig, varför då? Men det kanske hade en liknande betydelse som punken hade när man började med musik! typ en fas som man var tvungen att gå igenom för att bli bättre! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Joel B Postat 18 april 2006 Dela Postat 18 april 2006 usch!!! Har verkligen fått nog av musiker-musik! Lyssnade som fan förut tills det slog mig, varför då?Men det kanske hade en liknande betydelse som punken hade när man började med musik! typ en fas som man var tvungen att gå igenom för att bli bättre! Hmm, hur menar du nu? Har du kommit längre i din musikaliska utveckling än alla de som lyssnar på och gillar Weckl? 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
RoBERT Postat 18 april 2006 Dela Postat 18 april 2006 haha!! 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pazo Postat 18 april 2006 Dela Postat 18 april 2006 usch!!! Har verkligen fått nog av musiker-musik! Lyssnade som fan förut tills det slog mig, varför då?Men det kanske hade en liknande betydelse som punken hade när man började med musik! typ en fas som man var tvungen att gå igenom för att bli bättre! Hmm, hur menar du nu? Har du kommit längre i din musikaliska utveckling än alla de som lyssnar på och gillar Weckl? 🙁 Kanske än weckl själv? 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Joel B Postat 18 april 2006 Dela Postat 18 april 2006 usch!!! Har verkligen fått nog av musiker-musik! Lyssnade som fan förut tills det slog mig, varför då?Men det kanske hade en liknande betydelse som punken hade när man började med musik! typ en fas som man var tvungen att gå igenom för att bli bättre! Hmm, hur menar du nu? Har du kommit längre i din musikaliska utveckling än alla de som lyssnar på och gillar Weckl? 😄 Kanske än weckl själv? 😄 Oj, det var inte illa! En världsmusiker på forumet 😄 Ok, dags att sluta nu tror jag 🙁 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Joel B Postat 22 april 2006 Dela Postat 22 april 2006 Ikväll smäller det! 19.30 på Nef! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
johahl Postat 22 april 2006 Dela Postat 22 april 2006 (redigerat) Ikväll smäller det! 19.30 på Nef! Det var jävligt bra. Så tajt och svängigt band, världsklass på samtliga. edit* På fasching i sthlm alltså 😕 Redigerat 22 april 2006 av johahl Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.