Jump to content
Annons

dagens andra problem


progg

Recommended Posts

Ok ok jag är grym nybörjare på det här så försök håll ut!

Har tre tracks för närvarande varav ett är ett VST-instrument med enkla kommandon. Dvs endast vilka toner den ska spela samt längden på dom. I början på vissa takter så väljer den att inte spela upp två av fyra toner av nån anledning. Jag har ingen aning om vad som skulle vara ett passande sökord för just det här problemet så jag hoppas jag inte tagit upp ett ämne som disskuterats tidigare!

/ progg

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Har tre tracks för närvarande varav ett är ett VST-instrument med enkla kommandon. Dvs endast vilka toner den ska spela samt längden på dom. I början på vissa takter så väljer den att inte spela upp två av fyra toner av nån anledning.

detaljpetter [:rolleyes:] frågar: är det ett vst-instrument som du har "fått in" i PT genom VST2RTAS? för då kan det vara själva konverteringen som har blivit fel, du bör ha den nya versionen av FXpansions vst2rtas. (annars så heter det bara virtuellinstrument - PT's format är RTAS)

med kommandon så menar du midi-information? kommandon är det man gör med tangenttryckningar typ Cmd S eller Ctrl S etc.

det kan bero på att tonerna inte börjar exakt på taktens början, det kan också beror på hur många toner är instrumentets polyfoni inställd på (samt använder).

ps: DetaljPetter är ett uttryck för att det korrekta användandet av tekniska termer vid frågeställningar ska - så gott det går - användas (för att det blir så mkt enklare att förstå frågan och då ges också möjligheten till ett korrekt svar) samt att stödja och inspirera alla att försöka göra det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo det är igenom senaste VST2RTAS som jag kör.

Jo MIDI-information menade jag. Andra dagen jag håller på med det här så jag har lite att lära =)