Jump to content
Annons

Pro Tools M-powered demo...


djonas

Recommended Posts

Surfade lite på digidesign hemsida då jag är lite intresserad av att skaffa PT. Hittade en sida där man kunde ladda hem en demoversion av Pro Tools M-powered. Skitbra tänkte jag eftersom jag har ett delta 1010 LT.

Laddade hem och installerade demoversion men när jag startar programmet kommer det upp en ruta där det står "Unable to locate M-audio hardware. Make sure your hardware is connected and turned on."

Är det nån som vet om man ska göra nån inställning på ljudkortet eller kanske inne i windows för att få det att funka?

Mvh / djonas

Redigerat av djonas
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag försökte köra demo också, så jag undrar om man måste ha den "berömda" iLok nyckeln för 500kr för att pröva M-powered,

kolla så du har dom senase drivrutinerna för ljudkortet, dom har uppdaterat många M-audio kort på den senaste PT 7.1

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Du måste ha senaste drivarna till ljudkortet men då tar dom över helt så vet i sjutton hur kortet funkar med din gamla programvara sen. Nog bäst att kolla det först. Hade samma problem själv men efter några dar så hittade jag drivar på CD:n som följde med kortet. Glad i hågen så installerade jag dom och trodde i min enfald att det bara var nåra tillägg till den befintliga installationen men tji det gjorde om hela skiten. För mig blev det lite problem sen men jag kör på en gammal PC Logic version så det kan ju bero på det.

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag försökte köra demo också, så jag undrar om man måste ha den "berömda" iLok nyckeln för 500kr för att pröva M-powered,

kolla så du har dom senase drivrutinerna för ljudkortet, dom har uppdaterat många M-audio kort på den senaste PT 7.1

Tror inte man ska behöva ha den för demoversionerna.

Du måste ha senaste drivarna till ljudkortet men då tar dom över helt så vet i sjutton hur kortet funkar med din gamla programvara sen. Nog bäst att kolla det först. Hade samma problem själv men efter några dar så hittade jag drivar på CD:n som följde med kortet. Glad i hågen så installerade jag dom och trodde i min enfald att det bara var nåra tillägg till den befintliga installationen men tji det gjorde om hela skiten. För mig blev det lite problem sen men jag kör på en gammal PC Logic version så det kan ju bero på det.

Göran

Jag provade att uppdatera drivrutinerna för kortet från de som finns på skivan men då stod det att det inte fanns någon nyare eller bättre uppdatering än den befintliga.

Ska man kanske söka efter uppdateringar på nätet istället? 😏

Det kom upp ett meddelande när jag installerade programmet att jag skulle försäkra mig om att jag hade de senaste drivrutinerna på mitt m-audio ljudkort och att hur man gjorde detta skulle stå i getting started manualen men jag hittar inte det. 😏 Där står bara att drivrutinerna finns på den medföjande PT-skivan men jag kan ju inte göra på det sättet eftersom jag inte har skivan (har ju laddat ner demo setup.exe från www.digidesign.com).

Mvh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe det är ju inte så att jag går och lägger mig och dör om jag inte får igång demoversionen av PT M-powered. 😄

Det är mest så att jag funderar på att skaffa pro tools så det hade ju varit trevligt att testa lite på en demoversion först. 😛

Ok Bengan, det verkar ju bara som att det är den där jädra drivrutinen som behöver uppdateras. När du uppdaterade, hittade du uppdateringen på nätet då?

Mvh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Uppdateringen finns på nätet kolla som sagt bara så du inte får nåt strul fick ett intryck av att Pro tools verkar vilja ha datorn för sig själv. Det blev till att installera XP om för mig på grund av att jag uppdaterade drivarna, fick en del konstiga fel men det kan ju iofs. bero på annat. Jag vill och ska oxå testa M powered i och med att Logic är uteslutande Mac nu för tiden men kommer installera ett nytt XP på en annan hårdisk bara för M powered. M powered verkar vara det som ligger närmast till hands för en logiman tycker jag i alla fall.

Link to comment
Dela på andra sajter

Shit Burnin Sven det verkar ju lite vanskligt. 😮 Jag vill ju inte att resten av datorn ska strula bara för att kunna testa en demo version. Så viktigt är det ju inte haha.

Kom på att jag faktiskt inte har uppgraderat drivrutinerna för kortet en enda gång sen jag skaffade det, men är man lat till naturen så är man. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Nä det var ju det som va så jäkla konstigt jag menar att skicka ut en demo som verkar ta över datorn (mitt demo inkl. pro tools drivar följde ju med kortet) men som sagt jag är baske mig ingen datorn expert så det kan ju bero på nåt som jag åstadkommit själv. Det jag menar är att kolla upp det innan så du är 100% säker utan strul i kölvattnet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok Bengan, det verkar ju bara som att det är den där jädra drivrutinen som behöver uppdateras. När du uppdaterade, hittade du uppdateringen på nätet då?

Jajjemen, från nätet. Precis på den plats Twilight_Zound pekade på. 🙂

Burnin Sven-krashen ska man nog ta på allvar, även om jag inte upplevde något sådant här. PT-demon installerades och avinstallerades utan problem. jag blev lite sugen på att köpa det i ungefär en kvart 🙂 , sen gick det över.

Se till att du har en färsk xp-återställningspunkt innan du installerar....

tjing

Bengan

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...