Jump to content
Annons

Den stora hemligheten


Recommended Posts

LÅTNAMN: Den Stora Hemligheten

ARTIST/GRUPP:Marre

GENRE: svensk rock

LÅTLÄNGD: 3,00

KOMPOSITÖR: M Ohlsson

PRODUCENT:?????

EV. MEDVERKANDE: Marre

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 2,5 megabyte)

STATUS: färdig demo

LÅTLÄNK: www.rodarummet.net/marresdemos/denstorahemligheten2.mp3

Jag tröttande på alla häftiga inspelningsprogram som kan allt men kräver en ingenjörsexamen, och skaffade miq en zoom MRS-8. - med inbyggd trummasin och bas synth.

Gjorde en första inspelning och lärde mig en funktion per kanal. Så det blev en tagning per instrument , och ni får förlåta att missar och att det är otajt.

Har provat att så väl använda den inbyggda micken (sång, a. gitarr, perc.), lajna (El gitarr), och köra med extern mick (orgel (min solina från 70-talet, inga samplade ljud här)) Basen är gjort med hjälp av den inbyggda algoritmen som gör om inkommande signal, i det här fallet från min halvakustiska Epiphone Emeror Regent, till ett bas ljud. Det låter helt ok, däremot är jag lite mer teveksam till de inbyggda förstärkarsimulatorerna. Svårt att spela utan ”äkta häng” i guran.

Så här långt är jag skitnöjd. Eftersom den går på batteri kan jag sitta i TV soffan med hörlurar medan barnen kollar Bollibompa utan att de trassla in sig i sladdar och man kan vara social med familjen när de ser Melodifestivalen.

Men kommentare är självklart välkommna.

Så varså goda och njut av mitt första verkDen Stora Hemligheten

Redigerat av Marrexxx
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det här gillar jag!!

Lite lik en annan kvinna än marie i versen.

Tycker om dina berättande texter. Sedan är det gung i refrängen.

Ibland är det svårt att höra vad du sjunger men men.

Skönt med en låt där allting inte är så felfritt det ger lite livekänsla.

Sången blir lite spetsig och distar ibland, det är det enda jag skulle vilja ha åtgärdat.

Bra!! fortsätt i den stilen 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Häftigt mix av soft blues och det bästa från gamla musikrörelsen soundet är inte så tokigt ändå och sången är helbra kul att få höra rösten din lite högre i mixen på den här. Den distar lite på nåt ställe mot slutet men det är småsaker det funkar bra ändå gör det lite mer live på nåt sätt.

Ha det bra

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

100% befriat från "kommersiellt" tänkande och sneglande på hur det borde vara. Det är, ärligt talat, en ganska oproffessionell och väldigt "hemmagjord" ljudbild (tycker jag) jämfört med mycket annat jag hör här på forumet. Men sällan hör jag något så befriande personligt. Den här kommer jag lyssna igen på. Strålande.

Link to comment
Dela på andra sajter

Befriande är rätta ordet. Som att dyka ner på sunkig källarpub och livebandet lirar för en liten men entusiastisk publik och jag får flashbacks från studenttiden med Doors, Zamla, Risken Finns och gud vet vad. Lite jobbig dist på sången som sagt men förtar inte berättarglädjen från sångaren och det mysiga arret i övrigt förstärker den. Vill höra mer sånt!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 10 månader senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...