Jump to content
Annons

Får du mer tjejer om du lirar gura?


Micke H

Recommended Posts

(kallemio @ 19 March 2006, 19:17)

folk som tar fram en gitarr på fyllan är fan det vidrigaste jag vet... verkligen avskyr det.... usch usch usch!

Ja, det är verkligen så dreadlockalternativt/"jag-är-en-mjuk-och-känslig-kille". En akustiskgitarr i ett hampasnöre blääääää.

Förlåt Järven

😄 OK så här! Jag hatar oxå folk som spelar "Stairway" på fester, seriöst! Men efter en dryg halvtimme av bönande och övertalning av tjejerna så frångick jag mina principer och spelade några låtar för att få tyst på dom! Men jag fick ju iaf gage för den spelningen senare, i natura så att säga! Hehe.. 😛 Öh.. nä Fan vad det där lät hemskt! 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 65
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

MarcusRombo (oregistrerad)

Hehe, det där stämmer säkert. Jag kan inte spela gitarr. Jag kan faktiskt inte spela något instrument alls 😛 Men jag får brudar iaf! 😄

Dessutom har jag jävligt kul och är sjukt cool!

Förresten, jag har alltid velat kunna spela gitarr, är det för sent att lära sig nu?

Jag har alltid velat kunna sjunga också, men det går jag nog leva med.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har hört vissa tjejer säga att dom blir ruggigt tända av snygga killar som spelar gitarr och sjunger.

Notera att det var "snygga" killar, inte fula! Så själva spelandet är nog inte det viktigaste!

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)
Har hört vissa tjejer säga att dom blir ruggigt tända av snygga killar som spelar gitarr och sjunger.

Notera att det var "snygga" killar, inte fula! Så själva spelandet är nog inte det viktigaste!

Precis.

Vad skönt.

Nu känner jag mig säker igen.

Sa "vissa tjejer" något om mimande?

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv har man kört helt fel taktik , istället för att verka gullig och sitta och klinka akustiskt så har man fått i sig en dos rockstjärne-attityd i skallen nån gång sådär på fyllan (hhost ofta..) Och börjar kötta tunga riff och tappingsolon... det går inte hem nånstans 😕

Sist igår spårade det ut på en fest där man (jag?...) gömde alla skivor med "party-musik" och satte på thin lizzy. Efter några mordhot från dom flesta i huset fick jag erkänna att samlingen låg och ruvade under pianolocket... 😲

förstår mig inte på folk längre...

(Och nej, det här hade verkligen ingenting med tråden att göra)

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Det funkar nog inte för längre förhållande. Efter att tjejerna blivit hänförda av mitt gitarrspel (nåja 😕 ) så brukar de inse hur tråkig jag är! 😲

Man kanske skulle försöka spela nonstop? 😉

Redigerat av Lynxo
Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)
Det funkar nog inte för längre förhållande. Efter att tjejerna blivit hänförda av mitt gitarrspel (nåja 😕 ) så brukar de inse hur tråkig jag är! 😲

Man kanske skulle försöka spela nonstop? 😉

jag brukar ljuga om att jag har en gitarr hemma för att få med flickor hem.

jag har väldigt många gitarrer utlånade till polare!

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kan också använda gitarrsnack som förföringsmetod.

"Baby, låt mig stränga om dig. Speciellt din G-sträng..."

"Låt mig använda din svajarm och sätta hela din kropp i gungning."

osv, osv...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag spelar alla instrument men inte fan har jag sett till några fruntimmer.

hahahahahahahahaha 😄

(inge illa menat)

jag tror inte de stämmer därför att när jag och Lynxo lirade så var de inga brudar som blev intreserade av mig 🙁 och jag spelade på en V-gura med nit axelband, vad behövs för att bli populär bland damerna?

Redigerat av Christofer
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

80-talet...Smögen och midsommar. Tältplats. Efter resningen (alltså....tältet!)

satte jag mej med guran och en pilz på gräsmattan å plinkade.

90 minuter senare satt det runt 14 pers hos oss och festade.

Inte en enda öl behövde jag ta ur mitt eget lager 😏

"Klart trubaduren ska ha en bärs!"

Och flickorna var helt klart mer intresserade än annars... 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...