Jump to content
Annons

Digi002 rack VS RME Hammerfall DSP 9632+Cubase SX


Musiker81

Recommended Posts

Annons
Har Digi002 bättre ljud än RME Hammerfall DSP 9632?

Är Pro tools bättre till audioredigering och mixning och är det stabilare än Cubase SX?

Fråga 1: Nej

Fråga 2: Ja, absolut.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmmm.

Vad skall man svara. Det är så himla lätt att rekommendera Digi002 Rack, för jag tänker själv köpa mig en sån. Jag har kört MBox ett tag och är himla nöjd, men vill ha lite fler kanaler. Jag är mycket nöjd med ProTools LE som är programvaran som kommer med.

Men är det rätt för dig? Hur skall jag kunna veta det? Jag kanske skulle svara så här: om du inte vet vilket själv, så spelar det kanske ingen roll. Det låter som jag sätter mig på en hög häst och säger att du inte vet nåt. Men det är absolut inte så det är menat. Jag menar snarare så att ingen kan veta bättre än du. Det är ändå du som skall leva med det i framtiden. Det är dina pengar som kanske hamnar i något bra, eller kastas bort på något som du inte trivs med.

Vi kan kanske hjälpa dig lite mer om du berättar vad du tänker hålla på med. Vad du tänker skapa och spela in, hur många kanaler du har på en gång o sånt.

Trombonisten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är bäst att välja då?

vad ska du ha programet till?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ska ha det till att spela in gitarr och kanske lite keyboard men mest gitarr. Och sen så ska jag sjunga in genom samma mic som gitarren spelas in genom+att jag kör med battery trumljud. Jag kanske bara använder en kanal när jag spelar in men jag vill ändå ha jävligt bra ljud. Jag har just nu Cubase SX och jag tror att Pro tools är bättre och stsbilare program, därför så vill jag kanske ha Digi002 rack istället. Jag har en bugg i mitt Cubase SX men den är irrirerande. Det kommer fram ett meddelande så här: Ett allvarligt fel har inträffat i log och så måste man starta om Cubase SX. Jag undrar vilket program passar mig best? Och går det att få bort den där buggen i Cubase SX?

Link to comment
Dela på andra sajter

Gå till butik och testa 002 och protools. jag tror att det kommer att passa för det du vill göra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag vill ha bort buggen i Cubase SX måste jag då installera om hela windows eller räcker det med Cubase SX för jag har inget annat fel i Windows XP, mitt windows funkar perfekt och har gjort det länge så jag tror det är Cubase SX fel. Jag har faktiskt haft Pro tools Mbox för ganska länge sen det var helt buggfritt men jag tyckte ljudet var så himla vasst. Så därför gick jag över till Hammerfall och Cubase SX. Tror någon att buggen kan försvinna om jag installerar om Cubase SX eller måste jag ha mer minne i darorn? Jag har en 1Gb det måste väl ändå räcka?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ska ha det till att spela in gitarr och kanske lite keyboard men mest gitarr. Och sen så ska jag sjunga in genom samma mic som gitarren spelas in genom+att jag kör med battery trumljud. Jag kanske bara använder en kanal när jag spelar in men jag vill ändå ha jävligt bra ljud. Jag har just nu Cubase SX och jag tror att Pro tools är bättre och stsbilare program, därför så vill jag kanske ha Digi002 rack istället. Jag har en bugg i mitt Cubase SX men den är irrirerande. Det kommer fram ett meddelande så här: Ett allvarligt fel har inträffat i log och så måste man starta om Cubase SX. Jag undrar vilket program passar mig best? Och går det att få bort den där buggen i Cubase SX?

När uppträder denna bugg? Jag har nämligen aldrig råkat ut för några liknande problem i någon Cubase-version ( utom när jag betatestade GA... 😳 ).

Jag har alltid upplevt Cubase som ett väldigt stabilt program.

ProTools är mindre avancerat när det gäller midifunktioner, så om du använder midi i stor omfattning, kan du bli besviken på PT. Jag känner några som har gått tillbaks till Cubase av den anledningen...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror jag behåller Cubase SX och mitt superbra ljudkort Hammerfall DSP 9632. Därför att jag har har nog fått bort buggen som jag hade i Cubase. Jag installerade om Cubase SX+att jag installerade om drivrutinerna till ljudkortet då verkar det som buggen försvann. Länge leve Cubase 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...