Jump to content
Annons

Metal


Recommended Posts

Annons
Lasse Mongo (oregistrerad)

Låten låter ok men jag har otroligt svårt för sången, den är inte arg när den försöker låta arg och när den är ren så blir den inget liksom bara ointressant ren, jag tycker ni ska försöka hitta nån som verkligen kan sjunga hela registret på ett övertygande sätt, musiken är helt ok men som sagt var så är det min åsikt.. annars då ja för fasen tungt och bra.

Schkåll för fan!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker att detta låter hur bra som helst!!

Både produktions och låtmässigt.

Sången tycker jag om som tusan, men så tror jag att det är en sådan sång som man antingen hatar eller älskar.

Det enda är kanske att syntarna ska upp lite i volym. Annars är det kalas.

Detta sparas!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker sången påminner lite om Messiah Marcolin i Candlemass!

Produktionsmässigt så har jag inga invändningar alls. Tycker det är rätt fett, bra sound. Kanske sumpa keyboarden! Har lite svårt med keyboard i sån här metal, typ evanescence å liknande. Inte för att det låter som dom men just att använda keyboards. För övrigt så har jag lite svårt för den här stilen. Annars så gillar jag stenhård metal. Lyssna på Meshuggahs remix på låten Benzin med Rammstein, sånt gillar jag 🙂

Annars så rockar det flått!

å Pantera oxå

Link to comment
Dela på andra sajter

Mer tyngd hade varit trevligt...det låter ju stort och maffigt...men jag saknar basen...och stundtals försvinner virveln bl a...

Sången är mycket trevlig (höj den gärna) på de lite högre partierna (najs vibrato) men "rosslet" får gärna åka ut...

Guresoundet har full pott...mäktigt... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta är helt överstyvt! Tack för en hel låt *sparad* 😄

Volymen på sången är okej (gillar.."opera" soundet) , men jag skulle gärna ha den högre..

Jag kan inte kommentera mixen, har ingen bra lyssning. Men en "klånkig" elbas hade ju passat fint här.....

Verkligen en cool låt!

...Moberg

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker allt låter väldigt kul förutom en sak, sångaren går ner efter varje fras, och det låter som att det är en grej som bara händer... borde påtalas (om inte ändring sker åtalas), för annars låter han grym. Tror dessutom att han skulle få ännu mer koll på sin röst om han jobbade med det.

Tycker också att det var lite mycket frekvenser i det övre registret som helhet också, lite distinktare elbas, och kanske lite rum åt kaggarna som låter som att de ligger ovanpå allt. Försök placera dem längre bak i "rummet".

Link to comment
Dela på andra sajter

Fett skön goth stämning. Och 80-tal är ju inne :rolleyes:

Men trummorna är lite plottriga det där ticki-ticki-tack på versen... Och ska jag gnälla så är synthen lite för hög. Om den var lite lägre, så låg att den märktes utan att höras vore det perfekt.

Andra har klagat på sången inte jag för det är en personlig röst som håller.

Link to comment
Dela på andra sajter

tackar för kritiken!

Nu när jag lyssnar på låten så hör jag ju det nu har påpekat om basen och så vidare. Ska sätta mig nu i dagarna och mixa om den.

steflund, har faktiskt inte tänkt på det du sa om sången. Men det stämmer ju.

Det är en sak att öva på helt enkelt. Övning ger färdighet!

Återkommer innom kort med en ny mix!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vill du att musiken ska låta som en vägg så har du lyckats. Själv vill jag ha lite motsatser ( som hos " My Chemikal Romance"). Sången säger ingenting och ger inte mersmak.. Det här kan bli hur som helst. Om du vågar blanda inlite andra klicheer än dubbelbastrumman.

Good luck 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Mindjive (oregistrerad)

tyvärr, gillade inte sången alls. Vibratot låter inte alls bra och uttalet på sången låter tillgjort.

Men som sagt, det är jag. Allt är personligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

"Bra låt å sång, kanske lite mer (power) i sången - Helhets intrycket OK" Det 'e bara å rocka vidare, "so what" - rocka fett.

mvh: job

Redigerat av job
Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker att det låter bra, vissa klagar på nivåer, typ att trummor och bas är för låga, men du har gjort helt rätt här. I det här fallet så är gitarrerna det enda som hörs, och det är helt rätt. Det är inte meningen att allt ska låta lika högt. Jag säger inte att gitarrena alltid ska vara höga, men vill man att nåt ska låta stort så måste något annat vara litet. Good Job.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra helhet, läste vad folk tyckte innan jag lyssnade och förväntade mig rätt usel sång men jag tycker fan den passar kanon till genren.

Det ända som låter lite plastigt tycker jag är bastrummorna som låter extremt kvantiserade och utan dynamik.

Kör så det ryker!!! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

tackar för kritiken!

Nu när jag lyssnar på låten så hör jag ju det nu har påpekat om basen och så vidare. Ska sätta mig nu i dagarna och mixa om den.

steflund, har faktiskt inte tänkt på det du sa om sången. Men det stämmer ju.

Det är en sak att öva på helt enkelt. Övning ger färdighet!

Återkommer innom kort med en ny mix!

Det där är ju en egenhet som skall tänkas på, kanske inte tas bort helt då det ju är ett karaktärsdrag som kan vara rätt cool, men inte för mycket. Ska bli kul att höra nya låtar (eller ska du sätta om sången på detta också) framöver. Önskar själv jag hade sådana sångresurser. Tänkte påpeka en sak till, tycker nog att vibratot, som också är härligt, skulle användas lite mer sparsmakat...

Är det du som sjunger?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...