Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Mitt MIDI ut pÄ min MIDI sladd pajade hÀromdan (MIDI In funkade fortf. dock)

SÄ jag lÄnade ett USB MIDI Interface av en polare.

Allt funkar nÀstan som det ska.

Det Àr bara det att nÀr jag spelar in frÄn synthens MIDI ut till Cubase sequencern sÄ hamnar tonerna helt fel. Ingen latency eller nÄt dÄrÄ, utan bara det att tonerna dras till första baren. Jag spelar i takt och tonerna lÀggs i takt, bara inte dÀr jag spelade dom. FörstÄr nÄn? Det blir inte i otakt eller nÄt, allt hamnar bara helt konstigt.

Det handlar inte om snap eller nÄt.

Kan problemet vara att jag anvÀnder 2 stycken MIDI Interfaces samtidigt?

AnvÀnder ljudkortets MIDI till MIDI In och USB till MIDI Ut.

Finns det nÄgra instÀllningar eller nÄt jag bör kolla upp?

Tack.

Annons
Postat

Emulerade portar? đŸ˜Č

• 2 veckor senare...
  • 3 mĂ„nader senare...
Postat

Hamnar dom HELT fel, eller bara en liten bit? Du har inte "auto-quantize" pÄslaget? DÄ flyttas tonerna pÄ den nÀrmaste Ätton-, sexton-, trettiandra- (eller vad du nu har stÀllt in som snap-vÀrde)-delen.

Postat

Dom hamnar helt rĂ€tt nu! Innan sĂ„ hamnade dom helt Ă„t helvette, joo jag har auto-quantize pĂ„! Men det fungerar bara fint nu! đŸ˜Č Tacl för hjĂ€lpen!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.